Sukcesy kreatywnych: milion dla Sher.ly

Sukcesy kreatywnych: milion dla Sher.ly

Brief.pl / Aktualności

Krakowski startup Sher.ly pozyskał milion złotych finansowania od funduszu KPD Investment. Twórcy firmy, Marek Cieśla i Błażej Marciniak, znaleźli się w gronie 50 najbardziej kreatywnych w biznesie 2015.

-

Ambicją Marka Cieśli i Błażeja Marciniaka jest rewolucja w dziedzinie wymiany dużych ilości danych między użytkownikami komputerów oraz urządzeń mobilnych. Stworzony przez nich Sherlybox to niewielkie, estetyczne urządzenie, które może zastąpić dysk zewnętrzny.

Zaprojektowano go z myślą o tych, którzy chcą mieć dostęp do swoich plików z każdego miejsca na ziemi i o każdej porze, nawet wtedy, gdy komputer obsługujący Sherlybox zostanie wyłączony. Kampania projektu na portalu crowdfundingowym Kickstarter spotkała się z dużym zainteresowaniem – w ciągu miesiąca pomysłodawcom udało się zebrać 154 tys. dol., czyli 223 proc. planowanej kwoty.

Przed powołaniem do życia Sher.ly przedsiębiorcy zarządzali wspólnie firmą GVNetworks, w ramach której wprowadzili nową technologię bezpiecznego przesyłania danych przez internet GatelessVPN. Warto dodać, że Marek Cieśla był także współtwórcą odtwarzacza mediów ALLPlayer oraz narzędzia Catzilla – pierwszego polskiego oprogramowania przeznaczonego do mierzenia wydajności procesorów i kart graficznych.

Teraz pozyskali 1 mln zł finansowania do funduszu KPD Investment. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na stworzenie sieci dystrybucji w Europie i Stanach Zjednoczonych oraz integrację aplikacji Sher.ly z urządzeniami NAS jednego z wiodących producentów. Oprócz KPD w spółkę zainwestowały dotychczas Satus, Innovation Nest oraz Fundusz Zalążkowy Krakowskiego Parku Technologicznego.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?