Sukcesy kreatywnych: milion dla Sher.ly

Sukcesy kreatywnych: milion dla Sher.ly

Brief.pl / Aktualności

Krakowski startup Sher.ly pozyskał milion złotych finansowania od funduszu KPD Investment. Twórcy firmy, Marek Cieśla i Błażej Marciniak, znaleźli się w gronie 50 najbardziej kreatywnych w biznesie 2015.

-

Ambicją Marka Cieśli i Błażeja Marciniaka jest rewolucja w dziedzinie wymiany dużych ilości danych między użytkownikami komputerów oraz urządzeń mobilnych. Stworzony przez nich Sherlybox to niewielkie, estetyczne urządzenie, które może zastąpić dysk zewnętrzny.

Zaprojektowano go z myślą o tych, którzy chcą mieć dostęp do swoich plików z każdego miejsca na ziemi i o każdej porze, nawet wtedy, gdy komputer obsługujący Sherlybox zostanie wyłączony. Kampania projektu na portalu crowdfundingowym Kickstarter spotkała się z dużym zainteresowaniem – w ciągu miesiąca pomysłodawcom udało się zebrać 154 tys. dol., czyli 223 proc. planowanej kwoty.

Przed powołaniem do życia Sher.ly przedsiębiorcy zarządzali wspólnie firmą GVNetworks, w ramach której wprowadzili nową technologię bezpiecznego przesyłania danych przez internet GatelessVPN. Warto dodać, że Marek Cieśla był także współtwórcą odtwarzacza mediów ALLPlayer oraz narzędzia Catzilla – pierwszego polskiego oprogramowania przeznaczonego do mierzenia wydajności procesorów i kart graficznych.

Teraz pozyskali 1 mln zł finansowania do funduszu KPD Investment. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na stworzenie sieci dystrybucji w Europie i Stanach Zjednoczonych oraz integrację aplikacji Sher.ly z urządzeniami NAS jednego z wiodących producentów. Oprócz KPD w spółkę zainwestowały dotychczas Satus, Innovation Nest oraz Fundusz Zalążkowy Krakowskiego Parku Technologicznego.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.