Sukcesy kreatywnych: milion dla Sher.ly

Sukcesy kreatywnych: milion dla Sher.ly

Brief.pl / Aktualności

Krakowski startup Sher.ly pozyskał milion złotych finansowania od funduszu KPD Investment. Twórcy firmy, Marek Cieśla i Błażej Marciniak, znaleźli się w gronie 50 najbardziej kreatywnych w biznesie 2015.

-

Ambicją Marka Cieśli i Błażeja Marciniaka jest rewolucja w dziedzinie wymiany dużych ilości danych między użytkownikami komputerów oraz urządzeń mobilnych. Stworzony przez nich Sherlybox to niewielkie, estetyczne urządzenie, które może zastąpić dysk zewnętrzny.

Zaprojektowano go z myślą o tych, którzy chcą mieć dostęp do swoich plików z każdego miejsca na ziemi i o każdej porze, nawet wtedy, gdy komputer obsługujący Sherlybox zostanie wyłączony. Kampania projektu na portalu crowdfundingowym Kickstarter spotkała się z dużym zainteresowaniem – w ciągu miesiąca pomysłodawcom udało się zebrać 154 tys. dol., czyli 223 proc. planowanej kwoty.

Przed powołaniem do życia Sher.ly przedsiębiorcy zarządzali wspólnie firmą GVNetworks, w ramach której wprowadzili nową technologię bezpiecznego przesyłania danych przez internet GatelessVPN. Warto dodać, że Marek Cieśla był także współtwórcą odtwarzacza mediów ALLPlayer oraz narzędzia Catzilla – pierwszego polskiego oprogramowania przeznaczonego do mierzenia wydajności procesorów i kart graficznych.

Teraz pozyskali 1 mln zł finansowania do funduszu KPD Investment. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na stworzenie sieci dystrybucji w Europie i Stanach Zjednoczonych oraz integrację aplikacji Sher.ly z urządzeniami NAS jednego z wiodących producentów. Oprócz KPD w spółkę zainwestowały dotychczas Satus, Innovation Nest oraz Fundusz Zalążkowy Krakowskiego Parku Technologicznego.

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.