Czy Polacy chcą zakładać własne biznesy?

Czy Polacy chcą zakładać własne biznesy?

Brief.pl / Wiedza

Własny biznes, według zdecydowanej większości młodych Polaków, to dobry pomysł na zawodową przyszłość – wynika z raportu "Przyszły potencjał – perspektywy GEM dotyczące przedsiębiorczości wśród młodzieży w 2015", opublikowanego przez Global Entrepreneurship Monitor (GEM).

-

Polacy, w swoich deklaracjach, wykazują się bardzo dużym zaufaniem do własnych umiejętności biznesowych. Spośród dwóch tysięcy przebadanych respondentów w wieku 18-64 lata, ponad połowa uważa, że ma odpowiednią wiedzę i kwalifikacje potrzebne do prowadzenia własnego biznesu. Wśród europejskich krajów jedynie Słowacy wykazują się większą biznesową pewnością siebie.

Polacy nie tylko pozytywnie rozpatrują swoje umiejętności, ale także dobrze oceniają perspektywy związane z własną działalność. Aż 63 proc. badanych, którzy nie prowadzą jeszcze działalności ocenia, że jest to dobra ścieżka kariery. Dodatkowo 31 proc. respondentów deklaruje, że w Polsce istnieją dobre warunki do rozpoczęcia własnej działalności. Jednak mimo wszystko wielu z nich rozumie ryzyko związane z własnym biznesem. Aż 51,1 proc. badanych przyznało, że boi się bankructwa.

Nie oznacza to jednak, że Polacy nie są chętni do szefowania samemu sobie. Obecnie, według GEM, biznes w Polsce prowadzi 5,8 proc. dorosłych. Zaś jeden na sześciu ankietowanych deklaruje, że w ciągu najbliższych trzech lat założy własną firmę. Co plasuje Polskę na piątym miejscu wśród krajów Unii Europejskiej.

I choć to jedynie deklaracje to wynik ten może zostać przekuty w rzeczywiste działania. Bowiem według globalnych danych młodzież wykazuje się znacznie wyższym poziomem przedsiębiorczości niż dorośli. Młodzi ludzie o ponad półtora razy bardziej  niż starsi są chętni do tego aby prowadzić własną działalność.

Jeśli więc chęci i odwaga nie będą maleć wraz z wiekiem, możemy się spodziewać prawdziwego wysypu polskich biznesów. I to szczególnie tych z dużym potencjałem na przyszłość. Bowiem polska gospodarka, obok Chorwacji, Rosji, Litwy, Węgier czy Meksyku została zaklasyfikowana jako aspirująca do takiej, którą napędzają innowacje.

::

Fot. Fotolia/ Monkey Business

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.