wp - grudzien 2016

Czy Polacy chcą zakładać własne biznesy?

Czy Polacy chcą zakładać własne biznesy?

Brief.pl / Wiedza

Własny biznes, według zdecydowanej większości młodych Polaków, to dobry pomysł na zawodową przyszłość – wynika z raportu "Przyszły potencjał – perspektywy GEM dotyczące przedsiębiorczości wśród młodzieży w 2015", opublikowanego przez Global Entrepreneurship Monitor (GEM).

-

Polacy, w swoich deklaracjach, wykazują się bardzo dużym zaufaniem do własnych umiejętności biznesowych. Spośród dwóch tysięcy przebadanych respondentów w wieku 18-64 lata, ponad połowa uważa, że ma odpowiednią wiedzę i kwalifikacje potrzebne do prowadzenia własnego biznesu. Wśród europejskich krajów jedynie Słowacy wykazują się większą biznesową pewnością siebie.

Polacy nie tylko pozytywnie rozpatrują swoje umiejętności, ale także dobrze oceniają perspektywy związane z własną działalność. Aż 63 proc. badanych, którzy nie prowadzą jeszcze działalności ocenia, że jest to dobra ścieżka kariery. Dodatkowo 31 proc. respondentów deklaruje, że w Polsce istnieją dobre warunki do rozpoczęcia własnej działalności. Jednak mimo wszystko wielu z nich rozumie ryzyko związane z własnym biznesem. Aż 51,1 proc. badanych przyznało, że boi się bankructwa.

Nie oznacza to jednak, że Polacy nie są chętni do szefowania samemu sobie. Obecnie, według GEM, biznes w Polsce prowadzi 5,8 proc. dorosłych. Zaś jeden na sześciu ankietowanych deklaruje, że w ciągu najbliższych trzech lat założy własną firmę. Co plasuje Polskę na piątym miejscu wśród krajów Unii Europejskiej.

I choć to jedynie deklaracje to wynik ten może zostać przekuty w rzeczywiste działania. Bowiem według globalnych danych młodzież wykazuje się znacznie wyższym poziomem przedsiębiorczości niż dorośli. Młodzi ludzie o ponad półtora razy bardziej  niż starsi są chętni do tego aby prowadzić własną działalność.

Jeśli więc chęci i odwaga nie będą maleć wraz z wiekiem, możemy się spodziewać prawdziwego wysypu polskich biznesów. I to szczególnie tych z dużym potencjałem na przyszłość. Bowiem polska gospodarka, obok Chorwacji, Rosji, Litwy, Węgier czy Meksyku została zaklasyfikowana jako aspirująca do takiej, którą napędzają innowacje.

::

Fot. Fotolia/ Monkey Business

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.