Wideo zamiast normalnej rozmowy rekrutacyjnej?

Wideo zamiast normalnej rozmowy rekrutacyjnej?

Brief.pl / Ludzie

Rozmowa kwalifikacyjna to jedno z podstawowych narzędzi rekrutacyjnych. Denerwuje się przed nią prawie każdy Polak. Stres, który towarzyszy rekrutacji nie zawsze jest sprzymierzeńcem kandydata. Dobrym sposobem na rozwiązanie tego problemu może być wideorekrutacja.

-

Trema przed rozmową rekrutacyjną jest rzeczą naturalną, jej przyczyny mogą być różne. Jednak jak pokazują badania, aż 58% Polaków najbardziej obawia się skomplikowanych pytań, którymi może zaskoczyć ich przyszły pracodawca. W takiej sytuacji wielu kandydatów zaczyna denerwować się i tracić pewność siebie. To może wpłynąć negatywnie na wizerunek ubiegającego się o pracę i zmniejszyć jego szanse na otrzymanie wymarzonej posady.

Mimo tego, że Polacy są coraz lepiej wykształceni, blisko połowa z nich przyznaje, że stresuje ich rozmowa kwalifikacyjna w języku obcym. Warto odpowiednio wcześniej przygotować się na taką okoliczność. Wówczas kandydat ma szanse poczuć się bardziej komfortowo oraz swobodniej wyrażać swoje myśli.

Współcześnie dostęp do Internetu jest powszechny, a wszelkie urządzenia elektroniczne na tyle intuicyjne, że jest w stanie się nimi posługiwać większość społeczeństwa. Polacy są coraz bardziej przyzwyczajeni do kamery zamontowanej w tablecie, telefonie lub laptopie i nie sprawia ona, że czują się skrępowani.

Jak mówi newsrm.tv Łukasz Sójka, managing director, ATOTA Sp.z o.o. wideorekrutacja jest dobrym sposobem na wyeliminowanie wielu stresogennych czynników takich jak pierwszy kontakt z nieznanym środowiskiem. Jest to nowa i interesująca forma przeprowadzania rekrutacji. Ich ogromną zaletą jest fakt, że rozmowy są przeprowadzane w trybie asynchronicznym, kiedy przed kamerą obecna jest jedynie jedna ze stron. Na przygotowane pytania kandydat może odpowiedzieć w dogodnym dla siebie terminie. Sposób ten zyskał już wielu zwolenników w Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych, czy podbije również serca polskich rekruterów?

::

fot. Fotolia/ldprod

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.