Wideo zamiast normalnej rozmowy rekrutacyjnej?

Wideo zamiast normalnej rozmowy rekrutacyjnej?

Brief.pl / Ludzie

Rozmowa kwalifikacyjna to jedno z podstawowych narzędzi rekrutacyjnych. Denerwuje się przed nią prawie każdy Polak. Stres, który towarzyszy rekrutacji nie zawsze jest sprzymierzeńcem kandydata. Dobrym sposobem na rozwiązanie tego problemu może być wideorekrutacja.

-

Trema przed rozmową rekrutacyjną jest rzeczą naturalną, jej przyczyny mogą być różne. Jednak jak pokazują badania, aż 58% Polaków najbardziej obawia się skomplikowanych pytań, którymi może zaskoczyć ich przyszły pracodawca. W takiej sytuacji wielu kandydatów zaczyna denerwować się i tracić pewność siebie. To może wpłynąć negatywnie na wizerunek ubiegającego się o pracę i zmniejszyć jego szanse na otrzymanie wymarzonej posady.

Mimo tego, że Polacy są coraz lepiej wykształceni, blisko połowa z nich przyznaje, że stresuje ich rozmowa kwalifikacyjna w języku obcym. Warto odpowiednio wcześniej przygotować się na taką okoliczność. Wówczas kandydat ma szanse poczuć się bardziej komfortowo oraz swobodniej wyrażać swoje myśli.

Współcześnie dostęp do Internetu jest powszechny, a wszelkie urządzenia elektroniczne na tyle intuicyjne, że jest w stanie się nimi posługiwać większość społeczeństwa. Polacy są coraz bardziej przyzwyczajeni do kamery zamontowanej w tablecie, telefonie lub laptopie i nie sprawia ona, że czują się skrępowani.

Jak mówi newsrm.tv Łukasz Sójka, managing director, ATOTA Sp.z o.o. wideorekrutacja jest dobrym sposobem na wyeliminowanie wielu stresogennych czynników takich jak pierwszy kontakt z nieznanym środowiskiem. Jest to nowa i interesująca forma przeprowadzania rekrutacji. Ich ogromną zaletą jest fakt, że rozmowy są przeprowadzane w trybie asynchronicznym, kiedy przed kamerą obecna jest jedynie jedna ze stron. Na przygotowane pytania kandydat może odpowiedzieć w dogodnym dla siebie terminie. Sposób ten zyskał już wielu zwolenników w Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych, czy podbije również serca polskich rekruterów?

::

fot. Fotolia/ldprod

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.