Wirtualna Polska odzyskała koronę portali

Wirtualna Polska odzyskała koronę portali

Brief.pl / Aktualności

Koniec 2015 roku znów zapewne będzie bardzo interesujący jeżeli chodzi o rywalizację Wirtualnej Polski z Onetem o koronę polskich portali. Dlaczego? Ponieważ w czerwcu WP wyprzedziła grupę Onet-RASP i to znów ona jest liderem.

-

Jak wynika z danych Megapanelu PBI i Gemiusa, Grupa Wirtualna Polska w czerwcu tego roku miała 18,47 mln realnych użytkowników, co dało jej pozycję lidera wśród polskich portali. Przewaga polskiej grupy internetowej nad Onetem wyniosła ponad 410 tys. RU. Co ciekawe, WP odnotowała wzrost ruchu miesiąc do miesiąca, a grupa Onet-RASP zaś spadek.

To drugi miesiąc w tym roku, w którym WP wyprzedziła Onet. Ta sztuka udała się w styczniu 2015 roku, lecz już w następnym miesiącu wyniki Onet-RASP zostały zliczone razem z wynikami NK.pl, co dało przewagę grupie należącej do szwajcarsko-niemieckiego konsorcjum. WP górowała nad Onetem także w grudniu 2014 roku.

Co ważne, WP tym razem udało się przegonić Onet bez dokonywania spektakularnego przejęcia. Wcześniej oba portale rywalizowały ze sobą głównie na akwizycje, tym razem mamy do czynienia ze wzrostem organicznym - serwisy Grupy Wirtualnej Polski cały czas mocno idą w górę. Dobreprogramy.pl, domodi.pl i biztok.pl są liderami wzrostu ruchu w swoich kategoriach tematycznych, a wszystkie są częścią grupy WP. Onet natomiast zanotował spadek zasięgu, choć nieznaczny.

Podobno w rywalizacji Onetu i WP chodzi przede wszystkim o coś, co Jacek Świderski, prezes WP, nazywa premią za bycie liderem od reklamodawców. Czy zatem jeszcze w tym roku Onet-RASP dokona jakiegoś spektakularnego przejęcia, żeby wyprzedzić WP? Zobaczymy.

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.