wp - grudzien 2016

Wirtualna Polska odzyskała koronę portali

Wirtualna Polska odzyskała koronę portali

Brief.pl / Aktualności

Koniec 2015 roku znów zapewne będzie bardzo interesujący jeżeli chodzi o rywalizację Wirtualnej Polski z Onetem o koronę polskich portali. Dlaczego? Ponieważ w czerwcu WP wyprzedziła grupę Onet-RASP i to znów ona jest liderem.

-

Jak wynika z danych Megapanelu PBI i Gemiusa, Grupa Wirtualna Polska w czerwcu tego roku miała 18,47 mln realnych użytkowników, co dało jej pozycję lidera wśród polskich portali. Przewaga polskiej grupy internetowej nad Onetem wyniosła ponad 410 tys. RU. Co ciekawe, WP odnotowała wzrost ruchu miesiąc do miesiąca, a grupa Onet-RASP zaś spadek.

To drugi miesiąc w tym roku, w którym WP wyprzedziła Onet. Ta sztuka udała się w styczniu 2015 roku, lecz już w następnym miesiącu wyniki Onet-RASP zostały zliczone razem z wynikami NK.pl, co dało przewagę grupie należącej do szwajcarsko-niemieckiego konsorcjum. WP górowała nad Onetem także w grudniu 2014 roku.

Co ważne, WP tym razem udało się przegonić Onet bez dokonywania spektakularnego przejęcia. Wcześniej oba portale rywalizowały ze sobą głównie na akwizycje, tym razem mamy do czynienia ze wzrostem organicznym - serwisy Grupy Wirtualnej Polski cały czas mocno idą w górę. Dobreprogramy.pl, domodi.pl i biztok.pl są liderami wzrostu ruchu w swoich kategoriach tematycznych, a wszystkie są częścią grupy WP. Onet natomiast zanotował spadek zasięgu, choć nieznaczny.

Podobno w rywalizacji Onetu i WP chodzi przede wszystkim o coś, co Jacek Świderski, prezes WP, nazywa premią za bycie liderem od reklamodawców. Czy zatem jeszcze w tym roku Onet-RASP dokona jakiegoś spektakularnego przejęcia, żeby wyprzedzić WP? Zobaczymy.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.