Wirtualna Polska odzyskała koronę portali

Wirtualna Polska odzyskała koronę portali

Brief.pl / Aktualności

Koniec 2015 roku znów zapewne będzie bardzo interesujący jeżeli chodzi o rywalizację Wirtualnej Polski z Onetem o koronę polskich portali. Dlaczego? Ponieważ w czerwcu WP wyprzedziła grupę Onet-RASP i to znów ona jest liderem.

-

Jak wynika z danych Megapanelu PBI i Gemiusa, Grupa Wirtualna Polska w czerwcu tego roku miała 18,47 mln realnych użytkowników, co dało jej pozycję lidera wśród polskich portali. Przewaga polskiej grupy internetowej nad Onetem wyniosła ponad 410 tys. RU. Co ciekawe, WP odnotowała wzrost ruchu miesiąc do miesiąca, a grupa Onet-RASP zaś spadek.

To drugi miesiąc w tym roku, w którym WP wyprzedziła Onet. Ta sztuka udała się w styczniu 2015 roku, lecz już w następnym miesiącu wyniki Onet-RASP zostały zliczone razem z wynikami NK.pl, co dało przewagę grupie należącej do szwajcarsko-niemieckiego konsorcjum. WP górowała nad Onetem także w grudniu 2014 roku.

Co ważne, WP tym razem udało się przegonić Onet bez dokonywania spektakularnego przejęcia. Wcześniej oba portale rywalizowały ze sobą głównie na akwizycje, tym razem mamy do czynienia ze wzrostem organicznym - serwisy Grupy Wirtualnej Polski cały czas mocno idą w górę. Dobreprogramy.pl, domodi.pl i biztok.pl są liderami wzrostu ruchu w swoich kategoriach tematycznych, a wszystkie są częścią grupy WP. Onet natomiast zanotował spadek zasięgu, choć nieznaczny.

Podobno w rywalizacji Onetu i WP chodzi przede wszystkim o coś, co Jacek Świderski, prezes WP, nazywa premią za bycie liderem od reklamodawców. Czy zatem jeszcze w tym roku Onet-RASP dokona jakiegoś spektakularnego przejęcia, żeby wyprzedzić WP? Zobaczymy.

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.