Wirtualna Polska odzyskała koronę portali

Wirtualna Polska odzyskała koronę portali

Brief.pl / Aktualności

Koniec 2015 roku znów zapewne będzie bardzo interesujący jeżeli chodzi o rywalizację Wirtualnej Polski z Onetem o koronę polskich portali. Dlaczego? Ponieważ w czerwcu WP wyprzedziła grupę Onet-RASP i to znów ona jest liderem.

-

Jak wynika z danych Megapanelu PBI i Gemiusa, Grupa Wirtualna Polska w czerwcu tego roku miała 18,47 mln realnych użytkowników, co dało jej pozycję lidera wśród polskich portali. Przewaga polskiej grupy internetowej nad Onetem wyniosła ponad 410 tys. RU. Co ciekawe, WP odnotowała wzrost ruchu miesiąc do miesiąca, a grupa Onet-RASP zaś spadek.

To drugi miesiąc w tym roku, w którym WP wyprzedziła Onet. Ta sztuka udała się w styczniu 2015 roku, lecz już w następnym miesiącu wyniki Onet-RASP zostały zliczone razem z wynikami NK.pl, co dało przewagę grupie należącej do szwajcarsko-niemieckiego konsorcjum. WP górowała nad Onetem także w grudniu 2014 roku.

Co ważne, WP tym razem udało się przegonić Onet bez dokonywania spektakularnego przejęcia. Wcześniej oba portale rywalizowały ze sobą głównie na akwizycje, tym razem mamy do czynienia ze wzrostem organicznym - serwisy Grupy Wirtualnej Polski cały czas mocno idą w górę. Dobreprogramy.pl, domodi.pl i biztok.pl są liderami wzrostu ruchu w swoich kategoriach tematycznych, a wszystkie są częścią grupy WP. Onet natomiast zanotował spadek zasięgu, choć nieznaczny.

Podobno w rywalizacji Onetu i WP chodzi przede wszystkim o coś, co Jacek Świderski, prezes WP, nazywa premią za bycie liderem od reklamodawców. Czy zatem jeszcze w tym roku Onet-RASP dokona jakiegoś spektakularnego przejęcia, żeby wyprzedzić WP? Zobaczymy.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.