Czy Instagram sprzedaje?

Czy Instagram sprzedaje?

Brief.pl / Aktualności

Modele biznesowe mediów społecznościowych to temat, który wywołuje wiele dyskusji. Facebook sobie z tym poradził, ale już Twitter ma problem z zarabianiem na swoje utrzymanie. Instragram, ze stajni Facebooka, właśnie stawia kolejne kroki w budowie swojego modelu biznesowego, otwierając się na reklamodawców i sprzedawców.

-

Instagram otworzył właśnie swoje API dla reklamodawców. Na razie, program jest ograniczony do wybranych partnerów i serwis traktuje go nieco testowo. Ogólnodostępne API ma mieć swoją premierę jeszcze w tym roku. Co to oznacza? Otóż to, że Instagram stanie się pełnoprawnym narzędziem reklamowym. Do tej pory oferował jedynie ograniczone formy i także dla wybranych partnerów.

Z tego, co można wnioskować po doniesieniach prasowych, reklama w największym fotoserwisie społecznościowym będzie wyglądała podobnie do tej na Facebooku - będzie przybierała formę zdjęć i filmów wideo oraz będzie dokładnie targetowana. I każdy będzie mógł z tych form skorzystać i na ich podstawie budować własne usługi. W branży reklamy internetowej są to standardy, które mają zapewnić, że reklamodawcy swoimi kampaniami osiągną pożądane efekty.

Do tej pory, Instagram, tak jak i YouTube czy Facebook, był traktowany przez marki przede wszystkim jako medium, które ma zapewnić wizerunek. KPI odnosiły się do raczej do budowania świadomości marki niż sprzedaży wprost. Jednakże, wraz z nowym API do rąk partnerów serwisu trafi możliwość dodawania do zdjęć i filmów przycisku zakupowego. To duży ukłon w stronę działów sprzedaży.

W związku z wprowadzanymi nowościami zaczną pojawiać się pytania czy Instagram faktycznie sprzedaje? Odpowiedzi na nie można udzielić już dziś, analizując przypadek polskiego startupu LikeAndBuy.It.

Na profilu modowego sklepu internetowego DeeZee.pl na Instagramie wprowadzono dwie funkcje: w dwie funkcjonalności: Link-to-Buy, czyli dedykowany link zakupowy odwzorowujący Instagrama, przekierowujący do zbioru zakupowych zdjęć DeeZee połączonych z podstronami produktów w sklepie oraz Mail-to-Buy, czyli inteligentny produktowy newsletter, wysyłany do zarejestrowanych użytkowników na podstawie instagramowej aktywności.

Jak wynika z danych dostarczonych przez LikeAndBuy.It, konwersja z tych działań była o 300 proc. większa niż w wypadku działań w wersji mobilnej Facebooka, a wiadomości produktowe wysyłane do osób obserwujących profil w ramach usługi Mail-to-buy, miały 3 razy większą otwieralność oraz 2 razy większą klikalność niż standardowe newslettery. LikeAndBuy.It w ciągu miesiąca stał się piątym największym źródłem ruchu w sklepie. Działania na Instagramie okazały się też skuteczne jeżeli chodzi o pozyskiwanie nowych klientów - ich wyniki były o 15 razy lepsze niż wyniki kampanii remakretingowych. 


Wygląda na to, że w myśleniu o reklamie na Instagramie należy zacząć przesuwać akcenty z wizerunkowych na efektywnościowe.

 ::

fot: Fotolia/capacitorphoto

 

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.