Hydro Active City - interaktywna wystawa w przestrzeni Gdańska

Brief for Poland / Inspiracje

Hydro Active City to innowacyjna wystawa pokonkursowa, która odbędzie się w Gdańsku w dniach 31 maja - 2 czerwca. W przestrzeni publicznej udostępnione zostaną interaktywne instalacje, angażujące publiczność za pośrednictwem m.in.: tabletów i smartfonów. Widzom nie posiadającym urządzeń mobilnych, organizator zapewni sprzęt, umożliwiający pełne zaangażowanie w wydarzenie.

-

Elementem wspólnym wystawy jest woda, która jednocześnie łączy i dzieli wszystkich partnerów projektu. Woda jest tu inspiracją w znaczeniu geograficznym, chemicznym, hydrologicznym, literackim i symbolicznym. Pierwiastek "aktywny" w nazwie konkursu wymagał od artystów stworzenia prac, które angażują widza. Takich, które w naturalny sposób wpiszą się w tkankę miejską i ożywią odcinek Gdańska, biegnący wzdłuż kanału rzeki Raduni.

Konkurs  zorganizowany został przez Nadbałtyckie Centrum Kultury, w ramach międzynarodowego projektu artystycznego Art Line. Spośród 50 zgłoszeń konkursowych z Polski, Szwecji, Niemiec, Litwy, Rosji i Danii, międzynarodowe jury wybrało następujące projekty:

- Little Ice Age, Olgi Warabidy & Mariusza Samóla (Polska)
- Message in a Bottle, Macieja Wojnickiego (Polska)
- Water Memory, Piotra Wyrzykowskiego (Polska)
- Post-Fishing Post, Justinasa Gaigalasa i Rytisa Urbanskasa (Litwa) - wyróżnienie

Wystawie pokonkursowej Hydro Active City towarzyszyć będzie Festiwal Form Digitalnych. W przestrzeni publicznej zostaną zaprezentowane instalacje trójmiejskich artystów - także inspirowane wodą i interaktywne.

Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Szczegółowy program wkrótce na: www.nck.org.pl oraz www.artline-southbaltic.eu 

Hydro Active City 

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.