Jakość vs. ilość - co przynosi lepsze efekty w content marketingu?

Jakość vs. ilość - co przynosi lepsze efekty w content marketingu?

Brief.pl / Wiedza

Niejeden content manager zastanawia się czy ważniejsza jest ilość czy też jakość przy publikacji treści na blogach czy stronach internetowych. Amerykańscy giganci marketingu postanowili to sprawdzić. Jakie były tego efekty?

-

Eksperyment miał proste założenia. Firma HubSpot, która dostarcza branży na swym blogu średnio 23 posty tygodniowo, postanowiła zmienić nieco swoje statystyki. Wszystko po to aby sprawdzić co wzbudza większe zainteresowanie i aktywność użytkowników – posty publikowane częściej ale bardziej powierzchowne czy te zanalizowane głębiej ale pojawiające się rzadziej.

Obserwacje trwały kilka tygodni, a ilość postów zmieniała się po każdych dwóch tygodniach. Dwa tygodnie publikowano tradycyjnie 23 posty tygodniowo, przez dwa następne średnio 11,5 posta, a także przez kolejne dwa tygodnie 34,5 posta tygodniowo. Jako podstawowy wskaźnik dla oceny tego, jaka ilość postów jest najbardziej korzystna, brano pod uwagę ruch na stronie.

Jaka taktyka zwiększa ruch na stronie?

Jak się okazuje podkreślana przez wielu wyższość jakości nad ilością, wcale tak korzystnie nie wpłynęła na wyniki jakie otrzymano w trakcie eksperymentu. Podczas tygodni, w których publikowano najmniej postów poziom ruchu był o ponad 30 proc. niższy niż w przypadku pozostałych tygodni.

HubSpot zauważył także, że przy mniejszej ilości treści następuje także spadek aktywności użytkowników w mediach społecznościowych i ruch z newsletterów. Co pokazuje, że niezależnie od tego w jak wielu źródłach prezentowana jest dana treść, to dla uzyskania pożądanych efektów, nie liczy się ilość kanałów ale ilość treści.

Ale co ciekawe, nie było też tak, że poziom ruchu na stronie rósł proporcjonalnie, gdy ilość treści zwiększała się z 23 do niemal 35 postów. Aktywność czytelników, w tym przypadku pozostawała na podobnym poziomie. Co pokazuje, że istnieje pewna granica, określająca to jak wiele treści są w stanie przyjąć czytelnicy w ciągu tygodnia.

Kolejny eksperyment

Czyli można uznać problem za rozwiązany? Niestety nie. Podobny eksperyment przeprowadziła inna amerykańska firma Moz. Na jej blogu funkcjonuje zupełnie odmienny sposób publikacji treści. W każdym tygodniu pojawia się tylko jeden, za to bardzo wysokiej jakości wpis.

Podczas doświadczenia Moz podwoił liczbę postów, po to aby w jego kolejnej fazie zmniejszyć ilość treści o połowę. W przypadku zwiększenia ilości treści, które pojawiały się na stronie bardzo nieznacznie zwiększał się na niej ruch, zaś publikowanie mniejszych ilości treści także zmniejszało ruch. Równica była jednak niewielka, bo zaledwie o 2,9 proc. Zatem nie tak drastyczna jak w przypadku eksperymentu HubSpot.

Moz zwrócił uwagę także na inny aspekt swoich działań. Aktywność fanów, w tym liczba polubień czy komentarzy znacząco spadła, gdy zwiększyła się ilość treści na stronie, za to pozostawała na podobnym poziomie w przypadku publikacji treści o połowę rzadziej. Potwierdza to tezę HubSpot o tym, że nie każdą ilość treści czytelnicy są w stanie przyjąć.

Oczywiście można uznać, że granica ta przesuwa się w zależności od tego do jakich ilości tekstów w tygodniu przyzwyczajeni są czytelnicy. Dlatego też chyba wciąż trzeba poszukiwać odpowiedzi na pytanie o to jaka jakość i jaka ilość jest właściwa dla zgromadzonych wokół danego serwisu czytelników. I każdy znajdzie na to pytanie indywidualną odpowiedź. 

Więcej szczegółów można znaleźć na blogu HubSpot  oraz Moz.

::

Fot. Fotolia/ DOC RABE Media 

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.