5 sposobów na pobudzenie kreatywności

5 sposobów na pobudzenie kreatywności

Brief.pl / Inspiracje

Siedzisz przed pustą kartką papieru, pustą prezentacją, pustym projektem i pustkę też masz w głowie? Czujesz się wypalony i nie jesteś w stanie niczego nowego wymyślić? Spróbuj naszych sposobów na pobudzenie kreatywności.

-

Zawody kreatywne w swoją nazwę wpisaną mają cechę, która jest niezwykle pożądana, ale też którą bardzo trudno utrzymać przez długi czas na tym samym poziomie. Niezbędne do tego są nie tylko warunki pracy, ale także umiejętność pobudzania kreatywności samodzielnie. Zebraliśmy kilka „złotych rad”, które pomagają dziennikarzom naszej redakcji. Liczymy także na pomysły od naszych czytelników i wspólną internetową burzę mózgów, która swoją drogą także pobudza kreatywność.

1. „Słuchaj odpowiedniej dla siebie i dopasowanej do sytuacji muzyki” – Paweł Luty

Muzyka nie tylko łagodzi obyczaje, ale również pomaga naszemu mózgowi. Wzmacnia pamięć i koncentrację, a także wspomaga kreatywność. W ubiegłym stuleciu ukuto nawet takie sformułowanie jak „Efekt Mozarta”, bowiem to właśnie jego muzyka według badań wpływa najlepiej na nasz mózg. Muzyka barokowa, która charakteryzuje się odpowiednim rytmem i wysokimi dźwiękami ma zbawienny wpływ na proces myślowy. Nieco mniejsze, ale równie pozytywne skutki przyniesie każda inna muzyka, którą po prostu lubi się słuchać.

2. „Idź na spacer, a po powrocie stwórz mapę myśli” – Michał Wolski

Oderwanie się nawet na chwilę od tego co się robi pozwala odpocząć mózgowi, zaś kontakt z przyrodą uspokaja i wycisza. Dzięki spacerowi w lesie lub parku można wypocząć, a następnie ze zdwojoną energią wziąć się do pracy. Jeśli nie ma się możliwości wyjścia na spacer, dobrze jest robić sobie co jakiś czas przerwę. Popatrzeć za okno i napić się herbaty, najlepiej zielonej, która pobudza i poprawia koncentrację. Po chwili odpoczynku i skupienia, można na nowo zaktywizować mózg. Świetnym ćwiczeniem na to jest stworzenie mapy myśli. Pomaga ono pobudzić obie półkule mózgu, a ich odpowiednia współpraca to duże pokłady kreatywności. Zapisywanie na pustej kartce luźnych skojarzeń, przyniesie wiele nowych pomysłów i pomoże je zwizualizować.

3. „Spotykaj się z inspirującymi ludźmi, zapisuj cytaty, które usłyszysz i często do nich zaglądaj. W ten sposób przypomnisz sobie pozytywne emocje, które towarzyszyły Ci podczas tych spotkań” – Marcelina Burzec

Spotkanie się z osobami, którzy mają bogatą wyobraźnię i pozytywne podejście do życia wpływa korzystnie na poziom kreatywności. Dzięki nim można spojrzeć na wiele spraw z innej perspektywy i zauważyć nowe rozwiązania. Osoby, które inspirują do działania wyzwalają nowe pokłady energii, a rozmowy z nimi pobudzają do twórczego myślenia. Nie muszą to być wielcy mówcy, trenerzy motywacyjni czy branżowi eksperci. Wystarczy otaczać się inspirującym gronem przyjaciół. Zgodnie z zasadą kto z kim przystaje, taki się staje.

4. „Podróżuj! Dużo czytaj!” - Dominika Bulska

Podróże kształcą, ale też inspirują, w dodatku dostarczają wielu nowych przeżyć i doznań, które uwalniają mózg od schematycznych pomysłów i rozwiązań. Dają rozmach, pobudzają do działania i dodają energii. Pozwalają oderwać się od codziennej rutyny. Pomiędzy podróżami, a nawet w ich trakcie koniecznie trzeba sięgać po książki. Rozwijają one wyobraźnię, poszerzają zasób słownictwa, pobudzają mózg do działania, a także opóźniają jego proces starzenia się. 

5. „Sport = kreatywność” – Justyna Bakalarska

Nowe pokłady endorfin i dotleniony mózg to sposób nie tylko na zdrowie fizyczne, ale także psychiczne. Podczas uprawiania sportu, mimo pojawiającego się zmęczenia, mózg naprawdę wypoczywa. U osób, które trenują regularnie efekty będą naprawdę korzystne. Nie tylko w ten sposób polepszy się ich kondycja i ogólne samopoczucie, ale także pamięć, koncentracja i upragniona kreatywność. Wspomaga ją nie tylko sport, ale w ogóle ruch. Chodzenie podczas pracy czy rozmowy również pozwala na stworzenie większej ilości kreatywnych rozwiązań.

::

Fot. Fotolia/ patpitchaya

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.