wp - grudzien 2016

Design międzypokoleniowy

Design międzypokoleniowy

Brief.pl / Patronaty

Dobiegła końca pierwsza odsłona konkursu Generations, współorganizowanego przez serwis Pakamera.pl i School of Form w ramach programu „Zaprojektuj produkt dla Pakamery”. Zadaniem studentów School of Form było stworzenie produktu łączącego pokolenia, którego będą mogli używać rodzice, dziadkowie, młodsza siostra lub małe dziecko. Zaprojektowany produkt miał budować wspólne relacje, zachęcać do wspólnego spędzania czasu, zostawić po sobie pamiątkę lub opowiedzieć drugiemu pokoleniu o swoim świecie. Ważna była również ponadczasowość produktu, to jak będzie się zachowywał, zmieniając swój wygląd i funkcje w przyszłości.

-

Zadanie postawione studentom wpisuje się w nowatorski system kształcenia realizowany w School of Form, który łączy elementy edukacji projektowej i humanistycznej. – Chcemy umożliwić naszym studentom i absolwentom szybki start w zawodzie. Program daje możliwość poznania pełnego procesu wdrożenia: od projektu po gotowy produkt.

Nagrodzone produkty wkrótce będzie można kupić w sklepie internetowym Pakamera.pl.

Organizatorzy: School of Form, Pakamera.pl

Patroni medialni: Example.pl, Kukbuk, F5, BRIEF, Zwykłe Życie, urzadzamy.pl, Palapa, Domplusdom, HAmag

 

NAGRODZONE PROJEKTY:

 

PROJEKT PUF! - Olgierd Jaskulski, Jadwiga Pańczyniak, Valerie Riabko

Więzi między pokoleniami można budować na wielu płaszczyznach. Wspólne stworzenie przedmiotu z rodzicami, majsterkowanie przy nim z dziadkiem, czy budowa na nim z babcią namiotu z koców i chust, to doskonałe okazje by spędzić razem czas.

Dlaczego stołek?

Mały, niewidoczny ale zawsze gdzieś pod ręką. Idealny, gdy babcia obiera warzywa na zupę lub gdy wnuczek z dziadkiem naprawiają coś w kuchni.  Podręczny i wygodny PUF dzięki swej lekkości jest łatwy do przeniesienia zarówno dla osoby starszej jak i najmłodszych członków rodziny. 

PUF! to projekt DIY gotowy do użycia po 48 godzinach od napełnienia.

 

KUBEK WARM - Irina Grishina

Wpasowany w dłoń, rozgrzewający zmarznięte ręce porcelanowy kubek przenosi nas do domu, miejsca, gdzie czujemy się zrelaksowani i bezpieczni. Złapane między palcami nasiona symbolizują rodzinę. Kubek ma przypomnieć, jak ważne są relacje, ich ochrona i ciepło.

 

NOTES KOLEKSTORY - Viktoriia Nosach

KOLEKSTORY – to próba stworzenia idealnego notesu dla projektanta.

Produkt ma stać się ikoną, która przy upływie lat łączyć będzie twórcze pokolenia. Zebrana między twardymi okładkami organizatora mozaika szkiców, notatek, próbek materiałów, inspiracji i ważnych zapisków będzie symbolem stworzonej kolekcji, linkiem między pokoleniem adeptów i profesjonalistów.

 

AM! - Olga Zelenska, Viktoria Hornanova

Tradycyjne przepisy i smaki dzieciństwa to elementy scalające rodzinę i łączące pokolenia. Tak powstał AM! -  pomysł na małą książeczkę magazynującą najważniejsze kulinarne wspomnienia i przepisy. Seria przygotowanych pytań przywołuje smaki i historie z nimi związane. Właściciel AM! może wypełnić ją sam albo poszukać odpowiedzi wśród najbliższych. Wypełniona książeczka stanie się kulinarną esencją domu.

Zapakowany w bawełniany woreczek Projekt Am! z miękkim ołówkiem ułatwi spisanie i ochronę rodzinnych skarbów, zaś zestaw 10 pocztówek z autorską grafiką umożliwi podzielenie się sekretnymi przepisem z przyjaciółmi bądź dalszymi członkami rodziny.

 

CZASOWNIK – Kamila Iżykowicz, Irina Grishina, Tomasz Jakubowski

Czasownik to próba uprzedmiotowienia czasu. Półka magazynująca i porządkująca przestrzeń zabieganego człowieka. Stworzona do sypialni jako element styku czasu i snu doskonale odnajdzie swoje zastosowanie w szerszym kontekście domu lub biura. Konstrukcja meblo-zegara zbudowana jest na zasadach Złotego Podziału.

Dlaczego Czas?

Czas to element przemijania oraz symbol zmiany pokoleń, tu dodatkowo podkreślony przez odrębność elementów odkładanych na półkę.

Do wykonania skórzanych akcesoriów użyto ponadczasowego materiału, czyli skóry.  Charakteryzuje ją duża wytrzymałość i plastyczność. Skóra z czasem się zmienia, ale od czasów prehistorii jest zawsze modna.

W kolekcji znaleźć można nowoczesne paski nawiązujące do dawnych rzemyków, skórzany brelok oraz bransoletke.

 

SZYDŁAKI – Agnieszka Gawrysiak

Stwórz rodzinę Szydłaków!

Naucz się, jak w prosty sposób wyszydełkować jednego ze stworów. Czytelny instruktarz i niezbędne komponenty zamknięte w pudełku pozwolą odkryć na nowo magie łączącego pokolenia szydełka. Wspólna zabawa, prezent dla najbliższej osoby i niekończąca się pula możliwości pozwolą cieszyć się zestawem przez długi czas.

Dlaczego szydełko?

Dla części z nas to wspomnienie z dzieciństwa kojarzące się ze sposobem spędzania wolnego czasu przez nasze babcie... Szydełkowanie nie tylko pozwala się zrelaksować i poprawia ruchomość stawów, ale również silnie oddziałuje na prawą półkulę mózgu i ośrodki odpowiedzialne za kreatywne myślenie.

Zatem do dzieła: Wyszydełkuj Szydłaka!

 

BUK POWSZEDNI- Magda Majnusz

Stół to element łączący ludzi wokół rytuałów. Jednym z nich może być wspólne przygotowywanie przypraw. Tak powstała bukowa deska z drewnianym moździerzem do scalenia soli i pieprzu - dwóch podstawowych elementów smaku. W tej mieszance możemy znaleźć alegorię emocji, które towarzyszą nam w życiu codziennym.

Dlaczego buk?

Twarde, spoiste i wytrzymałe drewno, w starożytności uważane za symbol szczęścia, miłości, płodności i cierpliwości. To trwałe, często spotykane drewno z długą tradycją.

Bukowa deska doskonale nadaje się do łączenia innych ziół, podawania przystawek, czy przygotowywania takich potraw jak tatar.

 

KoLo - Anna Pawlewska

KoLo to z pozoru jedynie kolejny elegancki i prosty drewniany element dekoracyjny doskonale wpisujący się w przestrzeń gabinetu bądź mieszkania. Statyczny przedmiot w otoczeniu dziecka szybko może zmienić się w dwa samochodziki, wypełniając czas zabawą. W złożonej figurce aut wypatrzeć można uśmiechniętą buzię, co skłania malca do odłożenia przedmiotu na miejsce.

Faktura drewna i jego zapach od zawsze fascynuje pokolenia, z niego powstają przedmioty dekoracyjne i użytkowe. KoLo to połączenie obu.

 

WYRÓŻNIONE PROJEKTY:

KUBEK SKIN - Anna Pawlewska

ALBUM RODZINNY- Kamila Kantek, Zuzanna Zimecka

BIZUTERIA 3D - Basia Dżaman, Julia Grabowska, Ewelina Rytel

GRIP - Magda Gąsiorowska, Justyna Strociak

DONICZKA- Irina Grishina

ORZECHOBÓJ - Agnieszka Szreder

 

****School of Form to międzynarodowa wyższa szkoła projektowania, która w październiku 2011 roku przyjęła pierwszych studentów. Szkoła jest częścią Uniwersytetu SWPS. Studia stacjonarne trwają 3,5 roku, a po ich ukończeniu absolwenci uzyskują tytuł licencjata Uniwersytetu SWPS na kierunku wzornictwo. Nad unikalnym programem nauczania, który łączy w sobie elementy edukacji projektowej i humanistycznej pracował zespól ekspertów pod przewodnictwem Lidewij Edelkoort, wieloletniej szefowej Design Academy Eindhoven, która jest dyrektorem strategicznym i mentorem School of Form. Tak przygotowany program studiów z zakresu wzornictwa otrzymał najwyższą punktację w konkursie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na kierunki zamawiane.

School of Form współpracuje z polskimi i światowymi projektantami, wykładowcami i ekspertami, pracującymi dla najlepszych marek i firm z różnych branż. Zajęcia prowadzą m.in. Oskar Zięta, Agnieszka Jacobson-Cielecka (dyrektor programowy ds. design), Rene Wawrzkiewicz, Paulina Matusiak, Bartosz Mucha, Paweł Grobelny, Wojciech Dziedzic, Ewa Klekot, Krzysztof Kubasek, Agata Nowotny, Dawid Wiener (dyrektor programowy ds. humanistyki). Jednym z najistotniejszych elementów strategii nauczania w School of Form jest praktyczne kształcenie, w powiązaniu z biznesem, już na etapie  wczesnych projektów. Dzięki partnerskiej współpracy z poważnymi partnerami biznesowymi, którzy wspierają finansowo rozwój studentów, a także oferują im staże w swoich przedsiębiorstwach, studenci będą odbywać praktyki w krajowych i zagranicznych studiach projektowych, firmach produkcyjnych i warsztatach rzemieślniczych w zależności od wybranego przez siebie profilu.

 

Więcej informacji o School of Form www.sof.edu.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.