Jak wprowadzić na rynek swój startup? Na prośbę Internest radzi Grzegorz Kiszluk

Jak wprowadzić na rynek swój startup? Na prośbę Internest radzi Grzegorz Kiszluk

Brief.pl / Inspiracje

Na prośbę Internest, nasz redaktor naczelny daje kilka dobrych rad startpowcom. Grzegorz Kiszluk podpowiada jak wprowadzić na rynek swój startup?

-

Podstawowym warunkiem odniesienia sukcesu w biznesie jest znalezienie sposobu zaspokajania potrzeb klienta. Przede wszystkim należy zbadać potrzeby konsumentów w konkretnej grupie produktowej lub usługowej. Niezbędne jest też rozeznanie, w jakim stopniu są one już zaspokajane przez konkurencję. Największy problem z badaniem potrzeb polega na tym, że znaczna część konsumentów nie jest w stanie określić, czego tak naprawę potrzebuje. Zawsze aktualne będzie stwierdzenie Henry’ego Forda, że gdyby pytał o potrzeby komunikacyjne przyszłych użytkowników samochodów, to w odpowiedzi zaproponowaliby wzbogacenie paszy dla koni. Istnieje mnóstwo potrzeb nieuświadomionych przez klienta, chociażby z tego powodu, że technologia i nowe wynalazki tworzą warunki, dla których powstaje rynek nowych potrzeb.

Tricks:

- Rozmawiaj z ludźmi. Tych kreatywnych (i od razu przy kawie) znajdziesz podczas Creative Mornings (w Warszawie, Krakowie), na spotkaniach OpenCoffeeKRK czy OpenReaktor. Całą masę branżowych/tematycznych eventów znajdziesz zawsze na Crossweb lub MeetUp.

- Aby zidentyfikować potrzeby klienta - zadawaj właściwe pytania, słuchaj odpowiedzi, zadawaj pytania do odpowiedzi i wyciągaj wnioski z tego, co usłyszysz. O co pytać? Tony Allesandra proponuje 23 pytania, potrzebne do szybkiej identyfikacji potrzeb klienta.

- Do przeprowadzenia ankiet wykorzystuj narzędzia online, np. podstawowe Google Forms, Survey Monkey lub bardziej wyszukane, np. polskie GetResponse lub Typeform.

- Jeśli nie wiesz kogo pytać – skorzystaj z usług Survata lub Google Customer Surveys, które nie tylko umożliwią stworzenie ankiety, ale też rozdystrybuują ją do ludzi spełniających kryteria Twojej grupy docelowej.

- Daj użytkownikom swojej strony internetowej możliwość łatwego wyrażenia opinii lub potrzeby, rozwiązania problemu. Zrobisz to za pomocą np. LiveChat lub Intercom. Do zadawania im pojedynczych pytań, wyświetlanych na Twojej stronie internetowej, wykorzystaj Survicate, Qualaroo lub DoorBell (bezpłatne). 

- Identyfikuj potrzeby, które dopiero się pojawią. Planowanie scenariuszy i tworzenie alternatywnych wersji przyszłości to metoda, która pozwoli podejść do biznesu strategicznie i elastycznie zareagować na zmiany preferencji klientów zanim ktokolwiek inny w ogóle je dostrzeże.

- A na koniec… przeczytaj dlaczego Steve Jobs nie słuchał swoich klientów - artykuł Gregory’ego Ciotti w Help Scout.

::

Zobacz więcej porad dla startupowców na stronie Internest

 

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.