Pierwsza w Polsce kampania produktowa w… „Minecrafcie”. Tak, w tej grze

Pierwsza w Polsce kampania produktowa w… „Minecrafcie”. Tak, w tej grze

Brief.pl / Inspiracje

Co dziś potrzeba, aby kampania skierowana do młodych ludzi skutecznie trafiła do grupy docelowej? Dobrego pomysłu i youtubera/youtuberów. Tak było i w tym przypadku, w którym VML dla Orange zorganizował kampanię w… grze „Minecraft”.

-

Celem kampanii jest wypromowanie oferty Orange „6GB za 6 zł na 60 dni”. Hasło kampanii to „Są łatwiejsze sposoby na zdobycie 6GB na 60 dni”. Aby dotrzeć do młodych ludzi, agencja VML zbudowała w grze „Minecraft” „specjalny, trudny i pełen niebezpieczeństw świat”, w którym youtuberzy walczą o owe 6GB na 60 dni.

W akcji wzięli udział twórcy internetowi, którzy specjalizują się w tematyce związanej z grami - Izak, Vertez, Enzzi i Drollercaster. Wspomniani youtuberzy na specjalnie przygotowanej i wyjątkowo dopracowanej w detalach mapie szukali klocka „6GB za 6zł na 60 dni”. Jak opisują stworzony świat przedstawiciele VML, „droga do skarbu, strzeżonego przez zabójczego smoka, wiodła przez trzy krainy: leśną, lodową oraz górską krainę lawy. W każdej z nich umieszczone zostały trudne do przebycia przeszkody, śmiertelne pułapki, hordy potworów i jeziora lawy”.

- Od pewnego czasu obserwujemy mocny rozwój gamingu na YouTube. (…) Oferta „6GB za 6 zł na 60 dni” skierowana jest do osób młodych, więc postanowiliśmy dotrzeć do nich z pomocą ich ulubionych youtuberów. Zależy nam bardzo na tym, żeby szczególnie w okresie wakacyjnym nasi klienci mogli cieszyć się wolnością, jaką daje nasz pakiet Internetu. Tym bardziej cieszymy się, że mogliśmy opowiedzieć o tym w kreatywny sposób w świecie „Minecraft“, który daje właśnie największą wolność – stwierdził Paweł Patkowski, dyrektor wykonawczy ds. marki i komunikacji marketingowej Orange Polska.

W ciągu pierwszych dwóch dni trwania pierwszej w Polsce kampanii z wykorzystaniem „Minecfarta”, zmagania youtuberów obejrzało ponad 500 tysięcy widzów.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.