Pierwsza w Polsce kampania produktowa w… „Minecrafcie”. Tak, w tej grze

Pierwsza w Polsce kampania produktowa w… „Minecrafcie”. Tak, w tej grze

Brief.pl / Inspiracje

Co dziś potrzeba, aby kampania skierowana do młodych ludzi skutecznie trafiła do grupy docelowej? Dobrego pomysłu i youtubera/youtuberów. Tak było i w tym przypadku, w którym VML dla Orange zorganizował kampanię w… grze „Minecraft”.

-

Celem kampanii jest wypromowanie oferty Orange „6GB za 6 zł na 60 dni”. Hasło kampanii to „Są łatwiejsze sposoby na zdobycie 6GB na 60 dni”. Aby dotrzeć do młodych ludzi, agencja VML zbudowała w grze „Minecraft” „specjalny, trudny i pełen niebezpieczeństw świat”, w którym youtuberzy walczą o owe 6GB na 60 dni.

W akcji wzięli udział twórcy internetowi, którzy specjalizują się w tematyce związanej z grami - Izak, Vertez, Enzzi i Drollercaster. Wspomniani youtuberzy na specjalnie przygotowanej i wyjątkowo dopracowanej w detalach mapie szukali klocka „6GB za 6zł na 60 dni”. Jak opisują stworzony świat przedstawiciele VML, „droga do skarbu, strzeżonego przez zabójczego smoka, wiodła przez trzy krainy: leśną, lodową oraz górską krainę lawy. W każdej z nich umieszczone zostały trudne do przebycia przeszkody, śmiertelne pułapki, hordy potworów i jeziora lawy”.

- Od pewnego czasu obserwujemy mocny rozwój gamingu na YouTube. (…) Oferta „6GB za 6 zł na 60 dni” skierowana jest do osób młodych, więc postanowiliśmy dotrzeć do nich z pomocą ich ulubionych youtuberów. Zależy nam bardzo na tym, żeby szczególnie w okresie wakacyjnym nasi klienci mogli cieszyć się wolnością, jaką daje nasz pakiet Internetu. Tym bardziej cieszymy się, że mogliśmy opowiedzieć o tym w kreatywny sposób w świecie „Minecraft“, który daje właśnie największą wolność – stwierdził Paweł Patkowski, dyrektor wykonawczy ds. marki i komunikacji marketingowej Orange Polska.

W ciągu pierwszych dwóch dni trwania pierwszej w Polsce kampanii z wykorzystaniem „Minecfarta”, zmagania youtuberów obejrzało ponad 500 tysięcy widzów.

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.