Czy długość filmu na YouTubie ma znaczenie? [INFOGRAFIKA]

Czy długość filmu na YouTubie ma znaczenie? [INFOGRAFIKA]

Brief.pl / Wiedza

Firmy YT360 oraz IQS postanowiły sprawdzić jak polscy widzowie filmów na YouTubie odbierają i oglądają dłuższe produkcje. W tym celu zostało przeprowadzone badanie, które ma odpowiedzieć na pytanie: czy długość filmu na YouTubie ma znaczenie? Jego wyniki pokazane zostały w formie infografiki.

-

Badacze postawili ankietowanym kilka pytań. Pierwsze z nich brzmiało - „Czy zdarza Ci się przerywać oglądanie filmów na You Tube z powodu zbyt długiego materiału filmowego?”. Twierdząco na to pytanie odpowiedziało 57 proc. ogółu badanych. W podziale na płci sprawy wyglądają podobnie - 56 proc. kobiet i 59 proc. mężczyzn przerywa oglądanie zbyt długich, w ich odczuciu, materiałów. Jedynie 27 proc. kobiet i 24 proc. mężczyzn ogląda dłuższe materiały w całości.

Wbrew obiegowym opiniom, to młodzi mają więcej cierpliwości w kontaktach z treściami wideo. Aż 61 proc. ankietowych w wieku od 25 do 34 lat przerywa oglądanie dłuższych filmów, a w grupie 15-18 lat ten odsetek wynosi 50 proc.

Drugie pytanie zadane badanym brzmiało następująco: „Czy ma dla Ciebie znaczenie długość filmów na YouTube?”. Okazuje się, że dla 32 proc. ankietowanych długość filmu nie ma znaczenia (to największa grupa odpowiedzi), a 18 proc. zdecydowanie woli krótsze materiały filmowe. Zaledwie 3 proc. osób zadeklarowało, że chętnie sięga po dłuższe formy.

Więcej pytań i odpowiedzi zawiera poniższa grafika.

Zatem, wnioskiem płynącym z tego badania jest stwierdzenie, że polscy widzowie YouTube’a zdecydowanie wolą krótsze formy od dłuższych.

IQS przeprowadził badanie przy wykorzystaniu internetowej ankiety i techniki RTS. Zaproszenia do udziału zostały wyświetlone użytkownikom witryn internetowych o łącznym miesięcznym zasięgu ponad 95 proc. polskich internautów. Próba natomiast została dobrana w sposób losowo - kwotowy. Analiza została przeprowadzona na grupie 800 Polaków w wieku 15 - 50 lat.

::

fot. Fotolia/SWaP

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.