Czy długość filmu na YouTubie ma znaczenie? [INFOGRAFIKA]

Czy długość filmu na YouTubie ma znaczenie? [INFOGRAFIKA]

Brief.pl / Wiedza

Firmy YT360 oraz IQS postanowiły sprawdzić jak polscy widzowie filmów na YouTubie odbierają i oglądają dłuższe produkcje. W tym celu zostało przeprowadzone badanie, które ma odpowiedzieć na pytanie: czy długość filmu na YouTubie ma znaczenie? Jego wyniki pokazane zostały w formie infografiki.

-

Badacze postawili ankietowanym kilka pytań. Pierwsze z nich brzmiało - „Czy zdarza Ci się przerywać oglądanie filmów na You Tube z powodu zbyt długiego materiału filmowego?”. Twierdząco na to pytanie odpowiedziało 57 proc. ogółu badanych. W podziale na płci sprawy wyglądają podobnie - 56 proc. kobiet i 59 proc. mężczyzn przerywa oglądanie zbyt długich, w ich odczuciu, materiałów. Jedynie 27 proc. kobiet i 24 proc. mężczyzn ogląda dłuższe materiały w całości.

Wbrew obiegowym opiniom, to młodzi mają więcej cierpliwości w kontaktach z treściami wideo. Aż 61 proc. ankietowych w wieku od 25 do 34 lat przerywa oglądanie dłuższych filmów, a w grupie 15-18 lat ten odsetek wynosi 50 proc.

Drugie pytanie zadane badanym brzmiało następująco: „Czy ma dla Ciebie znaczenie długość filmów na YouTube?”. Okazuje się, że dla 32 proc. ankietowanych długość filmu nie ma znaczenia (to największa grupa odpowiedzi), a 18 proc. zdecydowanie woli krótsze materiały filmowe. Zaledwie 3 proc. osób zadeklarowało, że chętnie sięga po dłuższe formy.

Więcej pytań i odpowiedzi zawiera poniższa grafika.

Zatem, wnioskiem płynącym z tego badania jest stwierdzenie, że polscy widzowie YouTube’a zdecydowanie wolą krótsze formy od dłuższych.

IQS przeprowadził badanie przy wykorzystaniu internetowej ankiety i techniki RTS. Zaproszenia do udziału zostały wyświetlone użytkownikom witryn internetowych o łącznym miesięcznym zasięgu ponad 95 proc. polskich internautów. Próba natomiast została dobrana w sposób losowo - kwotowy. Analiza została przeprowadzona na grupie 800 Polaków w wieku 15 - 50 lat.

::

fot. Fotolia/SWaP

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?