wp - grudzien 2016

Google inwestuje w polski startup

Google inwestuje w polski startup

Brief.pl / Aktualności

Travelist.pl, polski startup z branży hotelarskiej, dołączył do portfolio inwestycyjnego Google Ventures. Firma specjalizuje się w sprzedaży ofert hotelowych w najniższych dostępnych na rynku cenach. Google zainwestował w grupę, do której należy Travelist.pl 60 mln dol.

-

W czerwcu ubiegłego roku Travelist.pl stał się częścią Grupy Secret Escapes – brytyjskiego giganta na rynku usług turystycznych online i to właśnie w ramach grupy został objęty inwestycją funduszu Google Ventures w rundzie C. W nieco ponad 12 miesięcy od dołączenia Travelist.pl do grupy Secret Escapes przychody Travelist.pl wzrosły o prawie 500 proc., a serwis generuje w tej chwili prawie 20 proc. przychodu całej Grupy Secret Escapes.

Travelist.pl spodziewa się dalszych wielomilionowych inwestycji w marketing w Polsce oraz w rozwój w krajach Europy Środkowej i Wschodniej, które będą pochodzić z funduszy pozyskanych od Google Ventures.

Travelist.pl będzie nadal funkcjonował jako odrębny brand. W niedalekiej przyszłości grupa Secret Escapes planuje ekspansję na bardzo atrakcyjne, także dla branży turystycznej online, rynki azjatyckie. Tomasz Nowiński, CEO Travelist.pl, zdradza, że tu także dużą rolę odegra polski stratup.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.