Będzie więcej pieniędzy dla miast

Będzie więcej pieniędzy dla miast

Brief for Poland / Aktualności

Obszary miejskie to jedne z kluczowych lokalizacji inwestycji dofinansowanych z budżetu unijnego na lata 2014-2020. Głównym źródłem wsparcia dla miast będą programy regionalne.

-

– Mamy trzy dobre wiadomości dla samorządów. W latach 2014-2020 miasta będą mogły skorzystać z naprawdę dużych pieniędzy. Utrzymany zostanie 85 proc. poziom maksymalnego dofinansowania projektów oraz kwalifikowalność VAT-u. Chcemy żeby te pieniądze były dostępne jak najszybciej. Do końca czerwca będziemy mieć projekty wszystkich programów operacyjnych. Ze względu na wciąż toczące się negocjacje na forum unijnym, możliwy termin ich uruchomienia to koniec 2014 roku – mówiła minister rozwoju regionalnego Elżbieta Bieńkowska podczas konferencji BGK.

Rolę miast i ich obszarów funkcjonalnych w kreowaniu rozwoju podkreślono w projektach rozporządzeń Komisji Europejskiej (KE) na nową perspektywę. To właśnie miasta generują największy wkład do wzrostu  PKB. W nich powstają najbardziej innowacyjne i kreatywne projekty.

W najbliższych latach szczególnym wyzwaniem dla ich rozwoju będzie kontynuacja niezbędnych inwestycji infrastrukturalnych. Wyzwaniem tym trudniejszym, że tego typu projekty są najbardziej kosztowne. Ponadto, jeszcze większy nacisk zostanie położony na to, by dofinansowane inwestycje były zgodne z celami Strategii Europa 2020.

Komisja Europejska zaproponowała, aby wsparcie dla obszarów miejskich odbywało się dodatkowo w postaci zintegrowanych działań na rzecz zrównoważonego rozwoju miejskiego (minimum 5 proc. alokacji Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na poziomie krajowym). Zintegrowane działania będą miały za cel służyć rozwiązywaniu problemów gospodarczych, społecznych i środowiskowych, które oddziałują na obszary miejskie.

::

IX Ogólnopolska Konferencja BGK dla JST „Finansowanie inwestycji infrastrukturalnych miast” odbywa się 22-23 maja 2013 r. w Warszawie.

 

Źródło: www.mrr.gov.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.