Będzie więcej pieniędzy dla miast

Będzie więcej pieniędzy dla miast

Brief for Poland / Aktualności

Obszary miejskie to jedne z kluczowych lokalizacji inwestycji dofinansowanych z budżetu unijnego na lata 2014-2020. Głównym źródłem wsparcia dla miast będą programy regionalne.

-

– Mamy trzy dobre wiadomości dla samorządów. W latach 2014-2020 miasta będą mogły skorzystać z naprawdę dużych pieniędzy. Utrzymany zostanie 85 proc. poziom maksymalnego dofinansowania projektów oraz kwalifikowalność VAT-u. Chcemy żeby te pieniądze były dostępne jak najszybciej. Do końca czerwca będziemy mieć projekty wszystkich programów operacyjnych. Ze względu na wciąż toczące się negocjacje na forum unijnym, możliwy termin ich uruchomienia to koniec 2014 roku – mówiła minister rozwoju regionalnego Elżbieta Bieńkowska podczas konferencji BGK.

Rolę miast i ich obszarów funkcjonalnych w kreowaniu rozwoju podkreślono w projektach rozporządzeń Komisji Europejskiej (KE) na nową perspektywę. To właśnie miasta generują największy wkład do wzrostu  PKB. W nich powstają najbardziej innowacyjne i kreatywne projekty.

W najbliższych latach szczególnym wyzwaniem dla ich rozwoju będzie kontynuacja niezbędnych inwestycji infrastrukturalnych. Wyzwaniem tym trudniejszym, że tego typu projekty są najbardziej kosztowne. Ponadto, jeszcze większy nacisk zostanie położony na to, by dofinansowane inwestycje były zgodne z celami Strategii Europa 2020.

Komisja Europejska zaproponowała, aby wsparcie dla obszarów miejskich odbywało się dodatkowo w postaci zintegrowanych działań na rzecz zrównoważonego rozwoju miejskiego (minimum 5 proc. alokacji Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na poziomie krajowym). Zintegrowane działania będą miały za cel służyć rozwiązywaniu problemów gospodarczych, społecznych i środowiskowych, które oddziałują na obszary miejskie.

::

IX Ogólnopolska Konferencja BGK dla JST „Finansowanie inwestycji infrastrukturalnych miast” odbywa się 22-23 maja 2013 r. w Warszawie.

 

Źródło: www.mrr.gov.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.