5 milionów dolarów dla UXPin od amerykańskich inwestorów

5 milionów dolarów dla UXPin od amerykańskich inwestorów

Brief.pl / Aktualności

UXPin, startup kierowany przez Marcina Tredera, jednego z 50 najbardziej kreatywnych ludzi w biznesie 2015 według „Briefu”, pozyskała 5 mln dol. finansowania w serii A. Firma zajmuje się tworzeniem oprogramowania makiet i prototypów.

-

UXPin to jeden z najaktywniejszych graczy na swoim rynku, o globalnym zasięgu. Firma powstała w Polsce w 2010 roku, lecz od kilku lat działa w Dolinie Krzemowej. To jeden z pierwszych polskich startupów, który uzyskał finansowanie od amerykańskich inwestorów w rundzie A.

Głównym inwestorem w tej serii jest fundusz True Ventures. Z czterema funduszami i kapitałem wynoszącym około 900 milionów dolarów, True zapewnia wczesne finansowanie i finansowanie Serii A najbardziej utalentowanych przedsiębiorców na najszybciej rozwijających się rynkach. Mając na swoim koncie 150 finansowanych oraz wiele odkupionych firm, True pomogła stworzyć ponad 3500 miejsc pracy.

Pozostali inwestorzy to Innovation Nest, Freestyle VC i Gil Penchina. Krakowski Innovation Nest od dawna wspiera UXPin. Fundusz założony m. in. przez Piotra Wilama, współtwórcę Onetu i wydawnictwa Pascal, był jednym z pierwszych inwestorów w startup prowadzony przez Marcina Tredera i pomógł mu w „przeprowadzce” do Doliny Krzemowej.

UXPin to powstałe w 2010 roku narzędzie projektujące, które obsługuje cały proces twórczy projektanta. Z zespołami w Polsce i Dolinie Krzemowej, UXPin jest prawdziwą platformą współpracy, pozwalającą całym zespołom zaangażowanie się w proces projektowy. Zespoły mogą projektować i konsultować w pełni interaktywne makiety i prototypy zarówno w formie podstawowej (low fidelity) lub rozbudowanej (high fidelity). Aby pomóc innym w zaprojektowaniu jak najlepszych doświadczeń użytkowników, UXPin stworzył największą bezpłatną bibliotekę projektowania z 34 e­bookami, powiększającą się o jedną publikację tygodniowo.

Maricn Treder zajął 7. miejsce w zestawieniu najbardziej kreatywnych w biznesie 2015. Z wykształcenia psycholog i filozof. Miłośnik „mądrego i innowacyjnego designu”, na co dzień działa w szeroko pojętej branży user experience. Autor e-booków oraz dwóch blogów – Marcin.is oraz Blog UXPin. Jest twórcą systemu UXPin, który swoją premierę miał w listopadzie 2010 roku, a dziś obecny jest na rynkach niespełna 150. krajów świata. Treder dzieli czas pomiędzy Polskę a Dolinę Krzemową, gdzie pozyskał ważnych inwestorów, m.in. Andreessen/Horowitz i Freestyle Capital. Jak sam mówi, a potwierdzają to liczne, globalne sukcesy, oferowane przez niego rozwiązanie jest przyszłością projektowania aplikacji internetowych i mobilnych. Przyszłość tę dostrzegli m.in. specjaliści z Google’a, Microsoftu czy IBM-a, którzy dołączyli do grona klientów spółki UXPin.

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.