5 milionów dolarów dla UXPin od amerykańskich inwestorów

5 milionów dolarów dla UXPin od amerykańskich inwestorów

Brief.pl / Aktualności

UXPin, startup kierowany przez Marcina Tredera, jednego z 50 najbardziej kreatywnych ludzi w biznesie 2015 według „Briefu”, pozyskała 5 mln dol. finansowania w serii A. Firma zajmuje się tworzeniem oprogramowania makiet i prototypów.

-

UXPin to jeden z najaktywniejszych graczy na swoim rynku, o globalnym zasięgu. Firma powstała w Polsce w 2010 roku, lecz od kilku lat działa w Dolinie Krzemowej. To jeden z pierwszych polskich startupów, który uzyskał finansowanie od amerykańskich inwestorów w rundzie A.

Głównym inwestorem w tej serii jest fundusz True Ventures. Z czterema funduszami i kapitałem wynoszącym około 900 milionów dolarów, True zapewnia wczesne finansowanie i finansowanie Serii A najbardziej utalentowanych przedsiębiorców na najszybciej rozwijających się rynkach. Mając na swoim koncie 150 finansowanych oraz wiele odkupionych firm, True pomogła stworzyć ponad 3500 miejsc pracy.

Pozostali inwestorzy to Innovation Nest, Freestyle VC i Gil Penchina. Krakowski Innovation Nest od dawna wspiera UXPin. Fundusz założony m. in. przez Piotra Wilama, współtwórcę Onetu i wydawnictwa Pascal, był jednym z pierwszych inwestorów w startup prowadzony przez Marcina Tredera i pomógł mu w „przeprowadzce” do Doliny Krzemowej.

UXPin to powstałe w 2010 roku narzędzie projektujące, które obsługuje cały proces twórczy projektanta. Z zespołami w Polsce i Dolinie Krzemowej, UXPin jest prawdziwą platformą współpracy, pozwalającą całym zespołom zaangażowanie się w proces projektowy. Zespoły mogą projektować i konsultować w pełni interaktywne makiety i prototypy zarówno w formie podstawowej (low fidelity) lub rozbudowanej (high fidelity). Aby pomóc innym w zaprojektowaniu jak najlepszych doświadczeń użytkowników, UXPin stworzył największą bezpłatną bibliotekę projektowania z 34 e­bookami, powiększającą się o jedną publikację tygodniowo.

Maricn Treder zajął 7. miejsce w zestawieniu najbardziej kreatywnych w biznesie 2015. Z wykształcenia psycholog i filozof. Miłośnik „mądrego i innowacyjnego designu”, na co dzień działa w szeroko pojętej branży user experience. Autor e-booków oraz dwóch blogów – Marcin.is oraz Blog UXPin. Jest twórcą systemu UXPin, który swoją premierę miał w listopadzie 2010 roku, a dziś obecny jest na rynkach niespełna 150. krajów świata. Treder dzieli czas pomiędzy Polskę a Dolinę Krzemową, gdzie pozyskał ważnych inwestorów, m.in. Andreessen/Horowitz i Freestyle Capital. Jak sam mówi, a potwierdzają to liczne, globalne sukcesy, oferowane przez niego rozwiązanie jest przyszłością projektowania aplikacji internetowych i mobilnych. Przyszłość tę dostrzegli m.in. specjaliści z Google’a, Microsoftu czy IBM-a, którzy dołączyli do grona klientów spółki UXPin.

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.