wp - grudzien 2016

SMS-y ciągle na topie

SMS-y ciągle na topie

Brief.pl / Wiedza

Aż 65 proc. Polaków codziennie wysyła SMS-y, a co drugi z nas deklaruje, że wysyła kilka w ciągu tygodnia – wynika z najnowszego raportu realizowanego przez platformę SerwerSMS.pl - „Komunikacja SMS w Polsce”, któremu patronuje magazyn Brief.

-

Krótkie wiadomości tekstowe to najchętniej wybierany sposób komunikacji w Polsce. Popularność SMS-ów wciąż jest na wysokim poziomie, mimo pojawiania się alternatywnych sposobów komunikacji takich jak media społecznościowe czy komunikatory on-line. Niezależnie od systemu operacyjnego SMS-y wśród użytkowników smartfonów są najpopularniejszym sposobem komunikacji. Wyjątek stanowią tylko użytkownicy systemu iOS, którzy preferują mobilne komunikatory. Ale i tak 40 proc. z nich przede wszystkim korzysta z SMS-owej formy komunikacji.

Polacy chętnie wysyłają, ale także otrzymują SMSy. Nawet te, które przesyłają im firmy w celach marketingowych. Ten bardzo osobisty sposób komunikacji, w czasach mediów społecznościowych, często jest niedoceniany przez marketerów. Warto to zmienić. Bowiem aż 77,3 proc. respondentów deklaruje, że chciałoby poprzez SMSy otrzymywać informacje o ich ulubionych markach. Jednak dla badanych liczy się także odpowiednia częstotliwość przesyłanych wiadomości, a także typ przesyłanej informacji. Najchętniej użytkownicy chcieliby otrzymywać rabaty na zakup produktu czy usługi, jednak nie częściej niż raz w tygodniu.

Również instytucje publiczne w SMS-ach powinny szukać swojej szansy na sposób komunikacji z obywatelami. Ten kanał jest jeszcze słabo wykorzystywany, bo zaledwie 37,8 proc. badanych otrzymało w ciągu ostatnich 12 miesięcy SMS od instytucji publicznej. Jednak wśród tych respondentów, które takie wiadomości otrzymali, panuje opinia, że informacje te były bardzo przydatne. Odpowiedziało tak aż 90 proc. badanych. Najchętniej respondenci chcieliby otrzymywać powiadomienia SMS dotyczące statusu spraw urzędowych (44,1 proc.), wizyt lekarskich w przychodni lub szpitalu (40,9 proc.) czy też o lokalnych zagrożeniach (35,5 proc.)

Więcej informacji można znaleźć w Raporcie.

::

Fot. Fotolia/ ponsulak

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.