SMS-y ciągle na topie

SMS-y ciągle na topie

Brief.pl / Wiedza

Aż 65 proc. Polaków codziennie wysyła SMS-y, a co drugi z nas deklaruje, że wysyła kilka w ciągu tygodnia – wynika z najnowszego raportu realizowanego przez platformę SerwerSMS.pl - „Komunikacja SMS w Polsce”, któremu patronuje magazyn Brief.

-

Krótkie wiadomości tekstowe to najchętniej wybierany sposób komunikacji w Polsce. Popularność SMS-ów wciąż jest na wysokim poziomie, mimo pojawiania się alternatywnych sposobów komunikacji takich jak media społecznościowe czy komunikatory on-line. Niezależnie od systemu operacyjnego SMS-y wśród użytkowników smartfonów są najpopularniejszym sposobem komunikacji. Wyjątek stanowią tylko użytkownicy systemu iOS, którzy preferują mobilne komunikatory. Ale i tak 40 proc. z nich przede wszystkim korzysta z SMS-owej formy komunikacji.

Polacy chętnie wysyłają, ale także otrzymują SMSy. Nawet te, które przesyłają im firmy w celach marketingowych. Ten bardzo osobisty sposób komunikacji, w czasach mediów społecznościowych, często jest niedoceniany przez marketerów. Warto to zmienić. Bowiem aż 77,3 proc. respondentów deklaruje, że chciałoby poprzez SMSy otrzymywać informacje o ich ulubionych markach. Jednak dla badanych liczy się także odpowiednia częstotliwość przesyłanych wiadomości, a także typ przesyłanej informacji. Najchętniej użytkownicy chcieliby otrzymywać rabaty na zakup produktu czy usługi, jednak nie częściej niż raz w tygodniu.

Również instytucje publiczne w SMS-ach powinny szukać swojej szansy na sposób komunikacji z obywatelami. Ten kanał jest jeszcze słabo wykorzystywany, bo zaledwie 37,8 proc. badanych otrzymało w ciągu ostatnich 12 miesięcy SMS od instytucji publicznej. Jednak wśród tych respondentów, które takie wiadomości otrzymali, panuje opinia, że informacje te były bardzo przydatne. Odpowiedziało tak aż 90 proc. badanych. Najchętniej respondenci chcieliby otrzymywać powiadomienia SMS dotyczące statusu spraw urzędowych (44,1 proc.), wizyt lekarskich w przychodni lub szpitalu (40,9 proc.) czy też o lokalnych zagrożeniach (35,5 proc.)

Więcej informacji można znaleźć w Raporcie.

::

Fot. Fotolia/ ponsulak

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.