SMS-y ciągle na topie

SMS-y ciągle na topie

Brief.pl / Wiedza

Aż 65 proc. Polaków codziennie wysyła SMS-y, a co drugi z nas deklaruje, że wysyła kilka w ciągu tygodnia – wynika z najnowszego raportu realizowanego przez platformę SerwerSMS.pl - „Komunikacja SMS w Polsce”, któremu patronuje magazyn Brief.

-

Krótkie wiadomości tekstowe to najchętniej wybierany sposób komunikacji w Polsce. Popularność SMS-ów wciąż jest na wysokim poziomie, mimo pojawiania się alternatywnych sposobów komunikacji takich jak media społecznościowe czy komunikatory on-line. Niezależnie od systemu operacyjnego SMS-y wśród użytkowników smartfonów są najpopularniejszym sposobem komunikacji. Wyjątek stanowią tylko użytkownicy systemu iOS, którzy preferują mobilne komunikatory. Ale i tak 40 proc. z nich przede wszystkim korzysta z SMS-owej formy komunikacji.

Polacy chętnie wysyłają, ale także otrzymują SMSy. Nawet te, które przesyłają im firmy w celach marketingowych. Ten bardzo osobisty sposób komunikacji, w czasach mediów społecznościowych, często jest niedoceniany przez marketerów. Warto to zmienić. Bowiem aż 77,3 proc. respondentów deklaruje, że chciałoby poprzez SMSy otrzymywać informacje o ich ulubionych markach. Jednak dla badanych liczy się także odpowiednia częstotliwość przesyłanych wiadomości, a także typ przesyłanej informacji. Najchętniej użytkownicy chcieliby otrzymywać rabaty na zakup produktu czy usługi, jednak nie częściej niż raz w tygodniu.

Również instytucje publiczne w SMS-ach powinny szukać swojej szansy na sposób komunikacji z obywatelami. Ten kanał jest jeszcze słabo wykorzystywany, bo zaledwie 37,8 proc. badanych otrzymało w ciągu ostatnich 12 miesięcy SMS od instytucji publicznej. Jednak wśród tych respondentów, które takie wiadomości otrzymali, panuje opinia, że informacje te były bardzo przydatne. Odpowiedziało tak aż 90 proc. badanych. Najchętniej respondenci chcieliby otrzymywać powiadomienia SMS dotyczące statusu spraw urzędowych (44,1 proc.), wizyt lekarskich w przychodni lub szpitalu (40,9 proc.) czy też o lokalnych zagrożeniach (35,5 proc.)

Więcej informacji można znaleźć w Raporcie.

::

Fot. Fotolia/ ponsulak

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.