...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

SMS-y ciągle na topie

Aż 65 proc. Polaków codziennie wysyła SMS-y, a co drugi z nas deklaruje, że wysyła kilka w ciągu tygodnia – wynika z najnowszego raportu realizowanego przez platformę SerwerSMS.pl - „Komunikacja SMS w Polsce”, któremu patronuje magazyn Brief.

Krótkie wiadomości tekstowe to najchętniej wybierany sposób komunikacji w Polsce. Popularność SMS-ów wciąż jest na wysokim poziomie, mimo pojawiania się alternatywnych sposobów komunikacji takich jak media społecznościowe czy komunikatory on-line. Niezależnie od systemu operacyjnego SMS-y wśród użytkowników smartfonów są najpopularniejszym sposobem komunikacji. Wyjątek stanowią tylko użytkownicy systemu iOS, którzy preferują mobilne komunikatory. Ale i tak 40 proc. z nich przede wszystkim korzysta z SMS-owej formy komunikacji.

Polacy chętnie wysyłają, ale także otrzymują SMSy. Nawet te, które przesyłają im firmy w celach marketingowych. Ten bardzo osobisty sposób komunikacji, w czasach mediów społecznościowych, często jest niedoceniany przez marketerów. Warto to zmienić. Bowiem aż 77,3 proc. respondentów deklaruje, że chciałoby poprzez SMSy otrzymywać informacje o ich ulubionych markach. Jednak dla badanych liczy się także odpowiednia częstotliwość przesyłanych wiadomości, a także typ przesyłanej informacji. Najchętniej użytkownicy chcieliby otrzymywać rabaty na zakup produktu czy usługi, jednak nie częściej niż raz w tygodniu.

Również instytucje publiczne w SMS-ach powinny szukać swojej szansy na sposób komunikacji z obywatelami. Ten kanał jest jeszcze słabo wykorzystywany, bo zaledwie 37,8 proc. badanych otrzymało w ciągu ostatnich 12 miesięcy SMS od instytucji publicznej. Jednak wśród tych respondentów, które takie wiadomości otrzymali, panuje opinia, że informacje te były bardzo przydatne. Odpowiedziało tak aż 90 proc. badanych. Najchętniej respondenci chcieliby otrzymywać powiadomienia SMS dotyczące statusu spraw urzędowych (44,1 proc.), wizyt lekarskich w przychodni lub szpitalu (40,9 proc.) czy też o lokalnych zagrożeniach (35,5 proc.)

Więcej informacji można znaleźć w Raporcie.

::

Fot. Fotolia/ ponsulak

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF