Marki, które uczą kobiety pewności siebie

Marki, które uczą kobiety pewności siebie

Brief.pl / Inspiracje

Kiedyś marki produkujące szampony, mydła czy proszki do prania pokazywały jak dobrze produkt działa na włosy, jak świetnie nawilża czy jak dobrze wywabia nawet bardzo zaschnięte plamy. Dziś dobry produkt już nie wystarczy. Konsumenci chcą wiedzieć jakie wartości stoją za daną marką.

-

To nie rzeczy są korzyścią dla konsumentów, ale przeżycia, relacje, emocje i wartości. To właśnie te elementy stoją współcześnie za sukcesami i pozycją wielu firm. To one są sposobem na wyróżnienie się na rynku i podstawą komunikacji wielu marek. W tym także tych, które oferują produkty codziennego użytku. Czym te marki, które tworzą całą gamę produktów dla kobiet, chcą wyróżniać się na rynku? Przede wszystkim chcą wspomóc kobiety w nauce i zdobywaniu pewności siebie.

Zaczęło się od Dove, które jako pierwsza firma z branży, kilka lat temu, postanowiła na billboardach umieścić zamiast wyretuszowanych modelek, zwykłe kobiety i pokazać ich prawdziwe piękno. Była to odpowiedź na wnioski przedstawione w raporcie „Prawda o pięknie: raport o pięknie”, który powstał na zlecenie marki Dove. Tylko 2 proc. respondentek w globalnym badaniu uznały, że mogłyby powiedzieć o sobie, że są piękne. W Polsce ten procent wynosił wówczas zero. Tak zaczęła się strategia komunikacji marki, która przez lata poprzez wiele niestandardowych akcji uczyła i uczy kobiety, że powinny czuć się piękne i pewne siebie.

Podobny przekaz stał się podstawą komunikacji marki Always. Badania Always nad Dojrzewaniem i Pewnością siebie, z czerwca br. wykazały, że 53 proc. dziewczyn czuje się ograniczone przez społeczeństwo. Always, nie tylko poprzez swoje produkty, postanowił wspomagać kobiety w tym aby czuły się swobodnie, były pewne siebie i czuły siłę. Najpierw stworzona została wielokrotnie nagradzana kampania #LikeAGirl, w której twórcy pytali „Kiedy określenie – jak dziewczyna – stało się obrazą?”. Teraz zaś światło dzienne ujrzała kolejna odsłona kampanii – nie do zatrzymania.

P&G, który jest właścicielem marki Always, także na inne swoje produkty przeniósł filozofię wspierania kobiet emocjonalnymi kampaniami. Jako cała firma „z dumą wspierał mamy” w ich najcięższej pracy jaką jest opieka nad domem, w kampanii z okazji Igrzysk Olimpijskich. Zaś pod znakiem szamponu Pantene przypominał o kobiecej sile. W pierwszej reklamie z cyklu #ShineStrong ukazywane były różnice między tym jak te same czynności, wykonywane przez mężczyzn i kobiety, są odbierane przez otoczenie. Druga kampania dotyczy ciągłego przepraszania.

Kampanie takie choć nie zmieniają od razu postaw społecznych, ani nie przekonają wszystkich kobiet do tego, żeby poczuły się lepiej we własnej skórze, pozwalają marce wyrażać swoje wartości, poruszać istotne problemy społeczne i nieść ważny przekaz. Przy tego rodzaju komunikatach nie chodzi o to aby przekonać do kupna danego produktu, ale o to aby budować pozytywne skojarzenia z marką, która opiera swój wizerunek na zaufaniu i trosce o swoich konsumentów.

::

Fot. Fotolia/ olly

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.