5 pozycji do biblioteczki startupowca

5 pozycji do biblioteczki startupowca

Brief.pl / Inspiracje

Zaczynasz swoją przygodę z biznesem i nie wiesz co dalej, a może działasz już na rynku, ale czujesz, że Twoja firma stoi w miejscu? Zainspiruj się! Oto pięć pozycji, które powinien przeczytać każdy startupowiec!

-

Czasem te książki zaprzeczają same sobie, czasem są tylko preludium do tego co może spotkać przedsiębiorcę na rynku, czasem mogą po prostu nie zadziałać, ale za każdym razem z pewnością można z nich wynieść jakąś naukę, inspirację i wsparcie. Mimo, że wszystkie pozycje trafiły na polski rynek dzięki jednemu wydawnictwu, są pisane z bardzo wielu perspektyw i prezentują różne podejścia do tworzenia startupów. Dzięki czemu wyciągnąć z nich można pewną średnią, tworząc swój osobisty model rozwijania przedsiębiorstwa.

• „Podręcznik startupu, Budowa wielkiej firmy krok po kroku”, S. Blank, B. Dorf

Jak sama nazwa wskazuje to nie jest po prostu książka, to podręcznik. To 680 stron, które stanowić mogą podstawę do tworzenia własnego, dochodowego biznesu. Jak zapewniają autorzy – doświadczeni inwestorzy z Doliny Krzemowej – to nie jest lektura do poduszki. Trzeba podejść do niej na poważnie. Każdą z czterech części warto czytać powoli i z należytą refleksją. A dowiedzieć się z nich można o autorskiej metodologii zarządzania projektem, tworzenia nowych usług i produktów określaną jako Customer Development.

• „Sztuka rozpoczynania”, G. Kawasaki

Znasz to uczucie, kiedy wpadłeś na jakiś świetny pomysł na biznes i za jakiś czas ktoś inny go zrealizował? Czas z tym skończyć i zamiast przyglądać się sukcesom innych osób, zacząć samemu je odnosić. Pomóc w tym może właśnie ta książka, dzięki której, krok po kroku, można przekuć marzenia, wyobrażenia i pomysły w realne przedsięwzięcie. Autor prowadzi czytelników przez wszystkie etapy tworzenia firmy, od pozyskiwania pieniędzy, przez budowanie silnego zespołu, po odpowiednią promocję.

• „Startup w 7 dni. Od mocnego startu do szybkiego sukcesu”, D. Norris

Dlaczego 7 dni? Na to pytanie w książce opowiada sam autor i jak przekonuje nie jest to czas kiedy można zrealizować całą wielką wizję swojego biznesu, ale jest to wystarczający czas aby rozpocząć proces, który do tego doprowadzi. Autor radzi aby odrzuć wszelkie założenia a skupić się na tym co realnie można zrobić dla siebie i swoej firmy. Daje także sporą dawkę inspiracji prezentując historie sukcesów i porażek, które odnieśli inni, tworząc własne startupy.

• „Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek” E. Ries

Ta książka wyszła spod pióra praktyka, który nie raz odniósł porażkę tworząc swój biznes. I jego zdaniem także porażkę odniesie Twój pierwszy startup, a nawet drugi. Ale dzięki tym porażkom być może w końcu uda Ci się odnieść sukces. On sam w ten sposób, metodą prób i błędów, stworzył nie tylko własne firmy, ale także innowacyjną, w oczach wielu, metodę zarządzania Lean Startup. W książce opisane zostały praktyczne metody, które pomogą w rozwijaniu biznesu i oferowanych produktów. Choć niektóre z nich mogą wydawać się kontrowersyjne, z pewnością pozwolą poszerzyć horyzonty i z innej strony spojrzeć na biznes.

• „Rework”, J. Fried, D. H. Hansson

Niczego nie nauczysz się z porażek i błędów. Trzeba robić wszystko aby od razu zacząć zwyciężać – to filozofia, którą wyznają autorzy tej książki. Zresztą to niejedyna zdecydowana teza, którą głoszą. Uważają, że zamiast szukać inwestora trzeba nauczyć się od razu zarabiać, radzą aby się wysypiać, bo tylko wówczas człowiek może być kreatywny, motywują do działania, zamiast do spędzania czasu na spotkaniach, które nic nie wnoszą w życie firmy. A to tylko część propozycji, które dla początkującego biznesmena wydają się często nierealne. A jednak autorzy, którzy od lat 90. rozwjają swoją własną firmę, z powodzeniem stosują tę taktykę. Dzięki tej książce, być może i ten optymistyczny wariant spełni się w przypadku Twojego biznesu.

::

Fot. Fotolia/ monticellllo

 

Zobacz inne polecane artykuły

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.