Projekt Ekspansja: TOP 10 białoruskich stron internetowych według dynamiki wzrostu zainteresowania wśród kobiet

Projekt Ekspansja: TOP 10 białoruskich stron internetowych według dynamiki wzrostu zainteresowania wśród kobiet

Brief.pl / Wiedza

Kontynuujemy wspólny cykl Brief.pl i Gemiusa, w którym prezentujemy przydatne dane dla polskich przedsiębiorców myślących o ekspansji na rynkach zagranicznych. Dziś pokazujemy jakie strony internetowe zyskiwały w ostatnim czasie na znaczeniu wśród Białorusinek.

-

Największą dynamiką wzrostu popularności wśród kobiet cieszy się strona internetowa największego komercyjnego banku na Białrousi, czyli Belarusbank. Rozumiemy, że to mało przydatna informacja dla polskich przedsiębiorców, choć z drugiej strony to jakiś sygnał dla startupów zajmujących się szeroko pojętą branżą finansową.

Drugie miejsce zajmuje białoruska strona główna rosyjskiej wyszukiwarki Yandex. Jeśli wśród Czytelników tego tekstu znajdują się specjaliści od SEO i SEM, którzy chcą rozwijać swoją działalność u naszych wschodnich sąsiadów to ta informacja na pewno ich zainteresuje.

Na ostatnim stopniu podium znalazła się platforma Kufar.by, którą można porównać do działającego na polskim rynku serwisu OLX.pl (dawniej Tablica.pl). To serwis z ogłoszeniami lokalnymi, dotyczącymi głównie sprzedaży używanych przedmiotów. Co ciekawe, kobiety stanowią znaczącą większość wśród użytkowników Kufar.by - ok. 80 proc.

TOP10 białoruskich stron internetowych według dynamiki wzrostu udziału kobiet | Create infographics

Z tego zestawienia widać, że tak jak w przypadku Ukrainy, w białoruskim internecie też dominują (pod względem wzrostu popularności) serwisy prowadzone w języku lokalnym i rosyjskojęzyczne. Wśród Białorusinek rosnącą popularnością cieszą się strony z Białorusi lub Rosji. Wyjątkiem jest Google.com, choć i tak ustępuje ona rosyjskiemu Yandeksowi.

Drodzy przedsiębiorcy, mamy nadzieję, że to zestawienie pomoże Wam zobaczyć jakiego typu strony i usługi cieszą się rosnącą popularność na tak ciekawym rynku jak białoruski. Nie dla każdego polskiego przedsiębiorcy to zagraniczny rynek pierwszego wyboru, ale może jednak warto się nim zainteresować pod kątem ekspansji Waszej firmy?

::

fot. vepar5/Fotolia

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.