Projekt Ekspansja: TOP 10 białoruskich stron internetowych według dynamiki wzrostu zainteresowania wśród kobiet

Projekt Ekspansja: TOP 10 białoruskich stron internetowych według dynamiki wzrostu zainteresowania wśród kobiet

Brief.pl / Wiedza

Kontynuujemy wspólny cykl Brief.pl i Gemiusa, w którym prezentujemy przydatne dane dla polskich przedsiębiorców myślących o ekspansji na rynkach zagranicznych. Dziś pokazujemy jakie strony internetowe zyskiwały w ostatnim czasie na znaczeniu wśród Białorusinek.

-

Największą dynamiką wzrostu popularności wśród kobiet cieszy się strona internetowa największego komercyjnego banku na Białrousi, czyli Belarusbank. Rozumiemy, że to mało przydatna informacja dla polskich przedsiębiorców, choć z drugiej strony to jakiś sygnał dla startupów zajmujących się szeroko pojętą branżą finansową.

Drugie miejsce zajmuje białoruska strona główna rosyjskiej wyszukiwarki Yandex. Jeśli wśród Czytelników tego tekstu znajdują się specjaliści od SEO i SEM, którzy chcą rozwijać swoją działalność u naszych wschodnich sąsiadów to ta informacja na pewno ich zainteresuje.

Na ostatnim stopniu podium znalazła się platforma Kufar.by, którą można porównać do działającego na polskim rynku serwisu OLX.pl (dawniej Tablica.pl). To serwis z ogłoszeniami lokalnymi, dotyczącymi głównie sprzedaży używanych przedmiotów. Co ciekawe, kobiety stanowią znaczącą większość wśród użytkowników Kufar.by - ok. 80 proc.

TOP10 białoruskich stron internetowych według dynamiki wzrostu udziału kobiet | Create infographics

Z tego zestawienia widać, że tak jak w przypadku Ukrainy, w białoruskim internecie też dominują (pod względem wzrostu popularności) serwisy prowadzone w języku lokalnym i rosyjskojęzyczne. Wśród Białorusinek rosnącą popularnością cieszą się strony z Białorusi lub Rosji. Wyjątkiem jest Google.com, choć i tak ustępuje ona rosyjskiemu Yandeksowi.

Drodzy przedsiębiorcy, mamy nadzieję, że to zestawienie pomoże Wam zobaczyć jakiego typu strony i usługi cieszą się rosnącą popularność na tak ciekawym rynku jak białoruski. Nie dla każdego polskiego przedsiębiorcy to zagraniczny rynek pierwszego wyboru, ale może jednak warto się nim zainteresować pod kątem ekspansji Waszej firmy?

::

fot. vepar5/Fotolia

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.