Projekt Ekspansja: TOP 10 białoruskich stron internetowych według dynamiki wzrostu zainteresowania wśród kobiet

Projekt Ekspansja: TOP 10 białoruskich stron internetowych według dynamiki wzrostu zainteresowania wśród kobiet

Brief.pl / Wiedza

Kontynuujemy wspólny cykl Brief.pl i Gemiusa, w którym prezentujemy przydatne dane dla polskich przedsiębiorców myślących o ekspansji na rynkach zagranicznych. Dziś pokazujemy jakie strony internetowe zyskiwały w ostatnim czasie na znaczeniu wśród Białorusinek.

-

Największą dynamiką wzrostu popularności wśród kobiet cieszy się strona internetowa największego komercyjnego banku na Białrousi, czyli Belarusbank. Rozumiemy, że to mało przydatna informacja dla polskich przedsiębiorców, choć z drugiej strony to jakiś sygnał dla startupów zajmujących się szeroko pojętą branżą finansową.

Drugie miejsce zajmuje białoruska strona główna rosyjskiej wyszukiwarki Yandex. Jeśli wśród Czytelników tego tekstu znajdują się specjaliści od SEO i SEM, którzy chcą rozwijać swoją działalność u naszych wschodnich sąsiadów to ta informacja na pewno ich zainteresuje.

Na ostatnim stopniu podium znalazła się platforma Kufar.by, którą można porównać do działającego na polskim rynku serwisu OLX.pl (dawniej Tablica.pl). To serwis z ogłoszeniami lokalnymi, dotyczącymi głównie sprzedaży używanych przedmiotów. Co ciekawe, kobiety stanowią znaczącą większość wśród użytkowników Kufar.by - ok. 80 proc.

TOP10 białoruskich stron internetowych według dynamiki wzrostu udziału kobiet | Create infographics

Z tego zestawienia widać, że tak jak w przypadku Ukrainy, w białoruskim internecie też dominują (pod względem wzrostu popularności) serwisy prowadzone w języku lokalnym i rosyjskojęzyczne. Wśród Białorusinek rosnącą popularnością cieszą się strony z Białorusi lub Rosji. Wyjątkiem jest Google.com, choć i tak ustępuje ona rosyjskiemu Yandeksowi.

Drodzy przedsiębiorcy, mamy nadzieję, że to zestawienie pomoże Wam zobaczyć jakiego typu strony i usługi cieszą się rosnącą popularność na tak ciekawym rynku jak białoruski. Nie dla każdego polskiego przedsiębiorcy to zagraniczny rynek pierwszego wyboru, ale może jednak warto się nim zainteresować pod kątem ekspansji Waszej firmy?

::

fot. vepar5/Fotolia

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.