Odpowiedni context firmowego contentu

Odpowiedni context firmowego contentu

Brief.pl / Wiedza

„If content is King, than context is God” powiedział Gary Vaynerchuk, nadając priorytety działaniom marketingowym.

-

Niegdyś o władcy absolutnym mówiło się, że rozliczany będzie tylko przez Boga i historię. Dziś w marketingu na takiego króla wyrasta content marketing, warto więc, aby jego ścieżki były wyznaczane przez boga marketingu. Bo dzięki działaniom z zakresu context marketingu z klientami można wejść w skuteczny dialog, który doprowadzić może do obustronnych korzyści.

Content a context

Jaka jest różnica między tymi podobnie brzmiącymi określeniami? Zasadnicza. Content marketing to wartościowe i angażujące treści, które pozwalają na zbudowanie zaufania, a także długotrwałych i silnych relacji z klientem. Context marketing zaś sprawia, że właściwe treści, zostaną dostarczone właściwej osobie, we właściwym czasie.

Działanie, zawarte w trzech „R” – czyli right content, right person, right time, pozwala na zwiększenie zainteresowania, użyteczności i wartości oferowanego contentu w oczach potencjalnych klientów. Do wspomnianych 3R warto dodać jeszcze jedno - odpowiedni kanał komunikacji. Po połączeniu tych wszystkich elementów w krótszym czasie można uzyskać bardziej wymierne efekty działań promocyjnych.

Persona

Kluczowym elementem wspomnianych poczynań jest odbiorca. Odpowiednie zdefiniowanie grupy docelowej, a następnie poznanie potrzeb, zainteresowań, zachowań i oczekiwań jej przedstawicieli to klucz do sukcesu w context marketingu. Zbudowanie person i zbadanie insightów konsumenckich pozwala poznać szczegółowo sposób w jaki nasi klienci podejmują decyzje zakupowe. Tym samym marketer ma możliwość dotarcia z przekazem do nich w chwili, gdy są najbardziej zainteresowani produktami czy usługami.

Sposoby działań

Jak może wyglądać taka spersonalizowana komunikacja z klientem? Najlepiej tak aby łączyła ona strategię content i context marketingową. Efektem tego mogą być chociażby artykuły eksperckie, filmy instruktażowe czy edukacyjne powiązane z produktami czy usługami jakimi był zainteresowany konsument. Mogą to być także recenzje czy opinie innych użytkowników dotyczące tych produktów.

Warto sięgać także po spersonalizowane e-maile z przypomnieniem o przeglądanych produktach, o tych pozostawionych w koszyku, bądź też podobnych do tych, które klient oglądał bądź kupił. Dobrze jest również wzbudzać potrzebę zakupu prezentując materiały odpowiadające na zainteresowania danych użytkowników czy przekazując informacje, np. o nowych produktach twórców, których wyroby wcześniej kupował klient.

Czym te działania różnią się od reklamy kontekstowej? Sposobem dopasowywania treści. Jak sama nazwa wskazuje ten rodzaj reklamy internetowej dopasowany jest do kontekstu i treści, która zamieszczona została na danej stronie internetowej. Context marketing dopasowany jest zaś do konkretnego użytkownika. A w działaniach tych nacisk jest kładziony na personalizację przekazu. Dzięki czemu docierać można do osób, które są naprawdę zainteresowane danym contentem.

::

Fot. Fotolia/ Bakhtiarzein

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.