Odpowiedni context firmowego contentu

Odpowiedni context firmowego contentu

Brief.pl / Wiedza

„If content is King, than context is God” powiedział Gary Vaynerchuk, nadając priorytety działaniom marketingowym.

-

Niegdyś o władcy absolutnym mówiło się, że rozliczany będzie tylko przez Boga i historię. Dziś w marketingu na takiego króla wyrasta content marketing, warto więc, aby jego ścieżki były wyznaczane przez boga marketingu. Bo dzięki działaniom z zakresu context marketingu z klientami można wejść w skuteczny dialog, który doprowadzić może do obustronnych korzyści.

Content a context

Jaka jest różnica między tymi podobnie brzmiącymi określeniami? Zasadnicza. Content marketing to wartościowe i angażujące treści, które pozwalają na zbudowanie zaufania, a także długotrwałych i silnych relacji z klientem. Context marketing zaś sprawia, że właściwe treści, zostaną dostarczone właściwej osobie, we właściwym czasie.

Działanie, zawarte w trzech „R” – czyli right content, right person, right time, pozwala na zwiększenie zainteresowania, użyteczności i wartości oferowanego contentu w oczach potencjalnych klientów. Do wspomnianych 3R warto dodać jeszcze jedno - odpowiedni kanał komunikacji. Po połączeniu tych wszystkich elementów w krótszym czasie można uzyskać bardziej wymierne efekty działań promocyjnych.

Persona

Kluczowym elementem wspomnianych poczynań jest odbiorca. Odpowiednie zdefiniowanie grupy docelowej, a następnie poznanie potrzeb, zainteresowań, zachowań i oczekiwań jej przedstawicieli to klucz do sukcesu w context marketingu. Zbudowanie person i zbadanie insightów konsumenckich pozwala poznać szczegółowo sposób w jaki nasi klienci podejmują decyzje zakupowe. Tym samym marketer ma możliwość dotarcia z przekazem do nich w chwili, gdy są najbardziej zainteresowani produktami czy usługami.

Sposoby działań

Jak może wyglądać taka spersonalizowana komunikacja z klientem? Najlepiej tak aby łączyła ona strategię content i context marketingową. Efektem tego mogą być chociażby artykuły eksperckie, filmy instruktażowe czy edukacyjne powiązane z produktami czy usługami jakimi był zainteresowany konsument. Mogą to być także recenzje czy opinie innych użytkowników dotyczące tych produktów.

Warto sięgać także po spersonalizowane e-maile z przypomnieniem o przeglądanych produktach, o tych pozostawionych w koszyku, bądź też podobnych do tych, które klient oglądał bądź kupił. Dobrze jest również wzbudzać potrzebę zakupu prezentując materiały odpowiadające na zainteresowania danych użytkowników czy przekazując informacje, np. o nowych produktach twórców, których wyroby wcześniej kupował klient.

Czym te działania różnią się od reklamy kontekstowej? Sposobem dopasowywania treści. Jak sama nazwa wskazuje ten rodzaj reklamy internetowej dopasowany jest do kontekstu i treści, która zamieszczona została na danej stronie internetowej. Context marketing dopasowany jest zaś do konkretnego użytkownika. A w działaniach tych nacisk jest kładziony na personalizację przekazu. Dzięki czemu docierać można do osób, które są naprawdę zainteresowane danym contentem.

::

Fot. Fotolia/ Bakhtiarzein

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.