Czego słucha świat?

Czego słucha świat?

Brief.pl / Aktualności

Spotify, jeden z najszybciej rozwijających się serwisów streamingowych, stworzył interaktywną mapę muzyczną, która pokazuje najbardziej popularną muzykę w ponad tysiącu miastach na świecie. Dzięki niej możemy się przekonać, jacy artyści aktualnie podbijają serca mieszkańców Warszawy, Berlina, Rio de Janeiro czy Medellín.

-

Mapa aktualizuje się automatycznie co dwa tygodnie, a podczas każdej kolejnej aktualizacji analizowanych jest ponad 20 mld utworów odsłuchanych przez użytkowników Spotify. Na podstawie pierwszej opublikowanej mapy można dojść do wniosku, że właściwie w każdym rejonie świata wspierani są lokalni artyści – konkretni wykonawcy są o wiele bardziej popularni w miastach, w których mieszkają, niż w innych miejscowościach, a trend ten widoczny jest niezależnie od gatunku muzycznego. Co więcej, wiele wskazuje na to, że melomani na całym świecie przepadają za hip - hopem – utwory tego gatunku pojawiały się na playlistach znacznie częściej niż inne, niezależnie od szerokości geograficznej.


Na podstawie zaprezentowanych danych możemy również wyciągnąć kilka wniosków dotyczących upodobań muzycznych użytkowników z Polski. Warszawiacy najczęściej słuchają Taco Hemingwaya, Gdańsk przepada za grupą S.A.R.S, Wrocław wybiera Donatana i Marylę Rodowicz, Kraków preferuje muzykę grupy Enej, a w Łodzi najbardziej popularny jest Quicksandman. 


Zapraszamy do zapoznania się Muzyczną Mapą Świata w całości: 

 

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.