Młode pokolenie pod lupą

Młode pokolenie pod lupą

Brief.pl / Wiedza

Pokolenie Y - czego oczekuje od pracodawców, jak radzi sobie na rynku pracy i co uważa za swoje mocne strony? Na te pytania odpowiedzi przynoszą zrealizowane w ostatnich tygodniach badania - "#jestemYgrekiem, nie jestem leniem" Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami, a także „Światowe pokolenia: globalne badanie wyzwań w obszarze równowagi między pracą, a życiem osobistym” EY.

-

Przedstawiciele pokolenia Y, w ciągu najbliższych 10 lat, będą stanowić 75 proc. pracowników na całym świecie. Pracodawc,y aby stawać się konkurencyjni w oczach młodego pokolenia powinni rozumieć i odpowiadać na ich potrzeby dotyczące zatrudnienia i oczekiwań względem miejsca pracy. A te są dość jednoznaczne.

Co ceni pokolenie Y?

Pokolenie millenialsów, czyli osób między 18 a 35 rokiem życia, chce osiągać sukcesy zawodowe i jest skoncentrowane na pracy, ale w przeciwieństwie do swoich starszych kolegów, nie chcą tego robić za wszelką cenę. Jak wynika z raportu EY najbardziej liczą się dla nich elastyczne warunki pracy, pozwalające na zachowanie równowagi między życiem osobistym a pracą. A to zdaniem 35 proc. millenialsów w ciągu ostatnich pięciu lat stało się coraz trudniejsze. Dlaczego? Młode pokolenie wskazuje na kilka czynników – wzrost liczby obowiązków zawodowych (48 proc. wskazań) i równocześnie domowych (30 proc.), większa liczba godzin spędzanych w pracy (36 proc) oraz posiadanie dzieci (23 proc.).

Dlaczego millenialsi odchodzą z pracy? 

Brak elastycznych warunków pracy to także jeden z ważniejszych powodów, dla których millenialsi rezygnują z pracy (69 proc. wskazań). Wśród innych powodów znalazły się – niski wzrost płac (76 proc.), brak szans na awans (74 proc), nadgodziny (71 proc.), a także brak atmosfery sprzyjającej pracy w grupach (71 proc.). Te same powody są także najważniejszymi wytycznymi przy poszukiwaniu nowej pracy. Zatem według raportu EY to właśnie system motywacyjny jest najważniejszym elementem, dzięki któremu pracodawcy mogą przyciągnąć potencjalnych pracowników.

Mocne strony młodego pokolenia

A co oni są w stanie zaoferować pracodawcom? W badaniu PSZK sami przedstawiciele pokolenia Y, wskazują jako swoje najważniejsze, pozytywne cechy wielozadaniowość (71 proc.), mobilność (67 proc.), jak również znajomość nowych technologii (60 proc.). Badani także jasno wskazywali na duże oczekiwania wobec pracodawców (33 proc.), partnerskie podejście w relacjach z przełożonymi (35 proc.), a także na wspomniany już work – life balance (28 proc).

Jednak polscy pracodawcy mogą nie mieć szans przekonać się o potencjale jaki tkwi w młodym pokoleniu. Aż 46 proc. przebadanych studentów zadeklarowało w badaniu, że bierze pod uwagę możliwość wyjazdu do pracy za granicę. Uważają bowiem, że poza Polską czekają na nich lepsze perspektywy zawodowe, ale także szansa na poszerzenie horyzontów czy rozwój osobisty.

Więcej informacji znajdą Państwo w raportach na stronie EY oraz PSZK.

::

Fot. Fotolia/ Contrastwerkstatt

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.