Teledyski na Facebooku?

Teledyski na Facebooku?

Brief.pl / Aktualności

Popularność wideo w Internecie kusi te platformy, które z muzyką do tej pory nie miały wiele wspólnego. Facebook wkrótce może rozpocząć muzyczną rewolucję.

-

Facebooka od dawna nie zaspokaja bycie tylko jednym z wielu mediów społecznościowych. Jego twórca próbuje zatrzymać swoich fanów i zwiększać wpływy medium, poprzez dodawanie coraz większej ilości usług, kupując przyszłościowe startupy, bądź robiąc odpowiedniki tych aplikacji, które nie chciały sprzedać mu swoich udziałów.

Od jakiegoś czasu szczególną uwagę Facebook poświęca rosnącemu w bardzo szybkim tempie rynkowi wideo on-line. Kilka miesięcy temu wprowadzona została możliwość publikowania przez użytkowników filmów bezpośrednio na profilu, nie zaś poprzez publikację linku pochodzącego z YouTube czy Vimeo. Teraz Facebook chce iść o krok dalej i bardziej zdecydowanie wkroczyć na terytorium zarezerwowane do tej pory tylko dla YouTube.

Facebook rozpoczynając rozmowy z przedstawicielami firm fonograficznych w sprawie zakupu licencji muzycznych, wkrótce może stać się kolejnym kanałem, w którym obejrzeć będzie można teledyski. Przedstawiciele Facebooka oficjalnie nie potwierdzają tych rewelacji ale media zza oceanu prezentują wiele anonimowych komentarzy, które świadczą o tym, że usługa dodawania teledysków na kanałach Facebooka będzie możliwa już w ciągu najbliższych miesięcy, a testy przechodzić będzie do końca tego roku.

Konkurent dla YouTube

Jeśli rzeczywiście głosy te się potwierdzą YouTube może mieć naprawdę poważnego konkurenta, który może mieć wpływ na poważne zmiany na rynku muzycznym. Zwłaszcza, że podobno Zuckerberg zaproponował wytwórniom lepsze zasady podziału dochodów niż YouTube. Sam Facebook będzie miał dodatkowo szansę na zwiększenie swoich przychodów z reklam, które już teraz, po wprowadzeniu opcji publikacji wideo na platformie, podniosły się znacząco.

Gigant ma jeszcze jednego asa w rękawie. Od dłuższego czasu Facebook współpracuje także ze Spotify. Jeśli ta współpraca zacznie się zacieśniać, dla fanów muzyki mogą nastąpić naprawdę interesujące czasy.

::

Fot. Fotolia/ Tomasz Zajda

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.