Teledyski na Facebooku?

Teledyski na Facebooku?

Brief.pl / Aktualności

Popularność wideo w Internecie kusi te platformy, które z muzyką do tej pory nie miały wiele wspólnego. Facebook wkrótce może rozpocząć muzyczną rewolucję.

-

Facebooka od dawna nie zaspokaja bycie tylko jednym z wielu mediów społecznościowych. Jego twórca próbuje zatrzymać swoich fanów i zwiększać wpływy medium, poprzez dodawanie coraz większej ilości usług, kupując przyszłościowe startupy, bądź robiąc odpowiedniki tych aplikacji, które nie chciały sprzedać mu swoich udziałów.

Od jakiegoś czasu szczególną uwagę Facebook poświęca rosnącemu w bardzo szybkim tempie rynkowi wideo on-line. Kilka miesięcy temu wprowadzona została możliwość publikowania przez użytkowników filmów bezpośrednio na profilu, nie zaś poprzez publikację linku pochodzącego z YouTube czy Vimeo. Teraz Facebook chce iść o krok dalej i bardziej zdecydowanie wkroczyć na terytorium zarezerwowane do tej pory tylko dla YouTube.

Facebook rozpoczynając rozmowy z przedstawicielami firm fonograficznych w sprawie zakupu licencji muzycznych, wkrótce może stać się kolejnym kanałem, w którym obejrzeć będzie można teledyski. Przedstawiciele Facebooka oficjalnie nie potwierdzają tych rewelacji ale media zza oceanu prezentują wiele anonimowych komentarzy, które świadczą o tym, że usługa dodawania teledysków na kanałach Facebooka będzie możliwa już w ciągu najbliższych miesięcy, a testy przechodzić będzie do końca tego roku.

Konkurent dla YouTube

Jeśli rzeczywiście głosy te się potwierdzą YouTube może mieć naprawdę poważnego konkurenta, który może mieć wpływ na poważne zmiany na rynku muzycznym. Zwłaszcza, że podobno Zuckerberg zaproponował wytwórniom lepsze zasady podziału dochodów niż YouTube. Sam Facebook będzie miał dodatkowo szansę na zwiększenie swoich przychodów z reklam, które już teraz, po wprowadzeniu opcji publikacji wideo na platformie, podniosły się znacząco.

Gigant ma jeszcze jednego asa w rękawie. Od dłuższego czasu Facebook współpracuje także ze Spotify. Jeśli ta współpraca zacznie się zacieśniać, dla fanów muzyki mogą nastąpić naprawdę interesujące czasy.

::

Fot. Fotolia/ Tomasz Zajda

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.