Bez ograniczeń przy 140 znakach, czyli kampanie na Twitterze

Bez ograniczeń przy 140 znakach, czyli kampanie na Twitterze

Brief.pl / Inspiracje

Podczas ostatniego Festiwalu Cannes Lions aż 70 proc. wyróżnionych kampanii realizowanych było za pomocą Twittera. Kreatywność agencji i zaangażowanie internautów sprawiają, że niezależnie od ilości znaków, które ma się do dyspozycji, można osiągnąć naprawdę spektakularne efekty.

-

Trendy

Pomysł Domino's Pizza był genialny w swej prostocie. Marka odczytując, już nie po raz pierwszy, potrzeby internautów, potrafiła znakomicie połączyć kanał, narzędzie i trend jaki panuje obecnie w mediach społecznościowych. W roli głównej wystąpiły emoji, które używane są niemal nałogowo, nie tylko przez użytkowników Twittera. Internauci musieli jedynie założyć konto na stronie Domino's Pizza aby później, opublikowana w tweecie ikonka pizzy, zamieniła się w prawdziwą pizzę, dostarczoną pod wskazany adres. Kampania warta była nie tylko 500 zamówień przez emoji w ciągu jednego dnia, ale także Złotego Lwa w Cannes.

– Jak pokazują przykłady z Cannes Lions, działania na Twitterze mogą zbudować pozytywne emocje wokół marki i przełożyć się na wyniki sprzedażowe. Użytkownicy są otwarci na działania marketingowe w mediach społecznościowych, chętnie włączają się w kampanie. Efekty takich działań przychodzą naturalnie i mogą okazać się spektakularnym sukcesem – mówi Rafał Janik, CEO agencji 140Media, która jest oficjalnym partnerem reklamowym Twittera w Polsce.

Aktywność

Aktywność użytkowników jest tu kluczem do sukcesu. Bez retweetów i publikowanych hashtagów nie można zbudować odpowiedniego zasięgu, ani też wspiąć się na wyżyny dziennych trendów. Użytkownikom trzeba zaoferować atrakcyjną rozrywkę, która czasem może integrować świat on-line i off-line. Interesującą akcję promocyjną przed trzema laty zorganizowała marka odzieżowa Allen Solly, tworząc pierwszą w historii akcję outdorową, której mechanizm napędzany był przez tweety.

Zasięg

Na Twitterze wygrywa się także pomysłem. Znakomicie pokazywały to akcje Oreo podczas pamiętnego finału Super Bowl czy Samsunga i jego oscarowego selfie. Kampanie oparte o działania z zakresu Real Time Marketingu docierają do ogromnej ilości osób w bardzo krótkim czasie. Jeden tweet potrafi sprawić, że dotrze do niego kilkanaście, albo i kilkadziesiąt tysięcy użytkowników. A czasem nawet, pisząc 25 tweetów, można wygenerować zasięg na poziomie 26 mln. Tak było w przypadku kampanii Snickersa z 2012 roku.

Wizerunek

Budowanie zasięgu i sprzedaż to nie wszystko. Twitter pozwala także na budowę wizerunku marki.
Swój przekaz o prawdziwym pięknie, który realizowany jest w wielu kanałach, postanowiła także przenieść na Twittera marka Dove. Kreacja zdobyła na tegorocznym festiwalu w Cannes Srebrnego Lwa, a także podczas trwania wygenerowała 69 proc. pozytywnych reakcji ze strony internautów. A właściwie internautek, bo to do nich kierowana była kampania #SpeakBeautiful. 

Różnorodność tych kampanii ukazuje jak wielki potencjał kryje się w 140 znakach i jak ważną rolę pełnią we współczesnym marketingu. I mimo zdobywających popularność nowych narzędzi, te media, które na rynku są niemal od 10 lat, nadal mocno angażują użytkowników i przynoszą korzyści korzystających z nich markom.

::

Fot. Fotolia/ Thomas Pajot

 

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?