wp - grudzien 2016

Bez ograniczeń przy 140 znakach, czyli kampanie na Twitterze

Bez ograniczeń przy 140 znakach, czyli kampanie na Twitterze

Brief.pl / Inspiracje

Podczas ostatniego Festiwalu Cannes Lions aż 70 proc. wyróżnionych kampanii realizowanych było za pomocą Twittera. Kreatywność agencji i zaangażowanie internautów sprawiają, że niezależnie od ilości znaków, które ma się do dyspozycji, można osiągnąć naprawdę spektakularne efekty.

-

Trendy

Pomysł Domino's Pizza był genialny w swej prostocie. Marka odczytując, już nie po raz pierwszy, potrzeby internautów, potrafiła znakomicie połączyć kanał, narzędzie i trend jaki panuje obecnie w mediach społecznościowych. W roli głównej wystąpiły emoji, które używane są niemal nałogowo, nie tylko przez użytkowników Twittera. Internauci musieli jedynie założyć konto na stronie Domino's Pizza aby później, opublikowana w tweecie ikonka pizzy, zamieniła się w prawdziwą pizzę, dostarczoną pod wskazany adres. Kampania warta była nie tylko 500 zamówień przez emoji w ciągu jednego dnia, ale także Złotego Lwa w Cannes.

– Jak pokazują przykłady z Cannes Lions, działania na Twitterze mogą zbudować pozytywne emocje wokół marki i przełożyć się na wyniki sprzedażowe. Użytkownicy są otwarci na działania marketingowe w mediach społecznościowych, chętnie włączają się w kampanie. Efekty takich działań przychodzą naturalnie i mogą okazać się spektakularnym sukcesem – mówi Rafał Janik, CEO agencji 140Media, która jest oficjalnym partnerem reklamowym Twittera w Polsce.

Aktywność

Aktywność użytkowników jest tu kluczem do sukcesu. Bez retweetów i publikowanych hashtagów nie można zbudować odpowiedniego zasięgu, ani też wspiąć się na wyżyny dziennych trendów. Użytkownikom trzeba zaoferować atrakcyjną rozrywkę, która czasem może integrować świat on-line i off-line. Interesującą akcję promocyjną przed trzema laty zorganizowała marka odzieżowa Allen Solly, tworząc pierwszą w historii akcję outdorową, której mechanizm napędzany był przez tweety.

Zasięg

Na Twitterze wygrywa się także pomysłem. Znakomicie pokazywały to akcje Oreo podczas pamiętnego finału Super Bowl czy Samsunga i jego oscarowego selfie. Kampanie oparte o działania z zakresu Real Time Marketingu docierają do ogromnej ilości osób w bardzo krótkim czasie. Jeden tweet potrafi sprawić, że dotrze do niego kilkanaście, albo i kilkadziesiąt tysięcy użytkowników. A czasem nawet, pisząc 25 tweetów, można wygenerować zasięg na poziomie 26 mln. Tak było w przypadku kampanii Snickersa z 2012 roku.

Wizerunek

Budowanie zasięgu i sprzedaż to nie wszystko. Twitter pozwala także na budowę wizerunku marki.
Swój przekaz o prawdziwym pięknie, który realizowany jest w wielu kanałach, postanowiła także przenieść na Twittera marka Dove. Kreacja zdobyła na tegorocznym festiwalu w Cannes Srebrnego Lwa, a także podczas trwania wygenerowała 69 proc. pozytywnych reakcji ze strony internautów. A właściwie internautek, bo to do nich kierowana była kampania #SpeakBeautiful. 

Różnorodność tych kampanii ukazuje jak wielki potencjał kryje się w 140 znakach i jak ważną rolę pełnią we współczesnym marketingu. I mimo zdobywających popularność nowych narzędzi, te media, które na rynku są niemal od 10 lat, nadal mocno angażują użytkowników i przynoszą korzyści korzystających z nich markom.

::

Fot. Fotolia/ Thomas Pajot

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.