Newspoint mierzy nastroje gospodarcze w mediach

Newspoint mierzy nastroje gospodarcze w mediach

Brief.pl / Wiedza

Newspoint opracował specjalistyczny wskaźnik na potrzeby platformy informacyjnej www.tnsconsumerindex.pl uruchomionej przez firmę badawczą TNS Polska.

-

Newspoint odpowiada za przygotowanie wskaźnika mierzącego nastroje w mediach na platformie TNS Consumer Index, która zawiera comiesięcznie aktualizowane dane o kondycji polskich konsumentów, polskiej gospodarki i gospodarstw domowych, pochodzące z cyklicznych badań TNS Polska oraz dane makroekonomiczne.

Wskaźnik nastrojów w mediach Newspoint mierzy różnicę częstości występowania w serwisach internetowych wypowiedzi związanych ze wzrostem i spowolnieniem gospodarczym. Im więcej pojawia się określeń dotyczących wzrostu gospodarczego, tym wyższe wartości przyjmuje wskaźnik. Określenia te zostały dodatkowo pogrupowane wg czterech wymiarów związanych z funkcjonowaniem gospodarki: koniunktura (dobra lub zła sytuacja gospodarcza), popyt, zatrudnienie oraz inwestycje.

Analizowane są publikacje w języku polskim pochodzące z około 5 000 polskich serwisów internetowych monitorowanych przez Newspoint, zawierające informacje o stanie polskiej gospodarki, ale też gospodarek, które są istotne z punktu widzenia polskich konsumentów. W przyszłości możliwe będzie również powiązanie wyników wskaźnika z opiniami konsumentów i sprawdzenie, jak wpływają na nich doniesienia medialne.

Zapraszamy do odwiedzenia i korzystania z informacji znajdujących się na stronie http://www.tnsconsumerindex.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.