Newspoint mierzy nastroje gospodarcze w mediach

Newspoint mierzy nastroje gospodarcze w mediach

Brief.pl / Wiedza

Newspoint opracował specjalistyczny wskaźnik na potrzeby platformy informacyjnej www.tnsconsumerindex.pl uruchomionej przez firmę badawczą TNS Polska.

-

Newspoint odpowiada za przygotowanie wskaźnika mierzącego nastroje w mediach na platformie TNS Consumer Index, która zawiera comiesięcznie aktualizowane dane o kondycji polskich konsumentów, polskiej gospodarki i gospodarstw domowych, pochodzące z cyklicznych badań TNS Polska oraz dane makroekonomiczne.

Wskaźnik nastrojów w mediach Newspoint mierzy różnicę częstości występowania w serwisach internetowych wypowiedzi związanych ze wzrostem i spowolnieniem gospodarczym. Im więcej pojawia się określeń dotyczących wzrostu gospodarczego, tym wyższe wartości przyjmuje wskaźnik. Określenia te zostały dodatkowo pogrupowane wg czterech wymiarów związanych z funkcjonowaniem gospodarki: koniunktura (dobra lub zła sytuacja gospodarcza), popyt, zatrudnienie oraz inwestycje.

Analizowane są publikacje w języku polskim pochodzące z około 5 000 polskich serwisów internetowych monitorowanych przez Newspoint, zawierające informacje o stanie polskiej gospodarki, ale też gospodarek, które są istotne z punktu widzenia polskich konsumentów. W przyszłości możliwe będzie również powiązanie wyników wskaźnika z opiniami konsumentów i sprawdzenie, jak wpływają na nich doniesienia medialne.

Zapraszamy do odwiedzenia i korzystania z informacji znajdujących się na stronie http://www.tnsconsumerindex.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?