Co zachęca internautów do obejrzenia filmów on-line?

Co zachęca internautów do obejrzenia filmów on-line?

Brief.pl / Wiedza

Od dawna wiadomo, że w sieci liczy się przede wszystkim wartościowy content. Nie inaczej jest w przypadku treści wideo. Raport „Tradycyjna telewizja nie ma szans na sukces w sieci”, opublikowany na zlecenie telewizyjnej agencji informacyjnej Newsrm.TV, w pełni to potwierdza.

-

Z badań Cisco Visual Networking Indec (VNI) Forecast ( 2011- 2016) wynika, że w 2016 roku trasmisja wideo w Internecie osiągnie wartość 1,2 mln minut (co daje okres ponad 2 lat) na sekundę! Dynamiczny wzrost konsumpcji wideo on -line, który jest jednym z najszybciej rozrastających się obszarów w Internecie, jest poważnym zagrożeniem dla tradycyjnej telewizji.

Aż 70 proc. badanych deklaruje, że korzysta z Internetu codziennie lub prawie codziennie, a tylko 9 proc. respondentów korzysta z Internetu raz w tygodniu bądź rzadziej. W dodatku ¾ badanych twierdzi, że podczas korzystania z Internetu ogląda materiały wideo. Jednak oglądalność tego rodzaju treści spada wraz z wiekiem. Największą popularnością filmy w Internecie cieszą się wśród grupy wiekowej 15 -18 lat. ( to aż 91 proc.), jednak nawet osoby po 50 roku życia, sięgają po ten typ treści, i to w większości (52 proc. badanych).

Celebryta nie, ekspert tak

Polacy w Internecie chcą oglądać różnego rodzaju treści wideo - od rozrywkowych (75 proc. badanych), przez newsowe (59 proc.), poradnikowe ( 57 proc.), po lifestylowe (27 proc.). A co sprawia, że chcą je oglądać? W przeciwieństwie do tego co przyciąga widzów przed telewizory, w Internecie ma zdecydowanie mniejsze znaczenie. Celebryci, blogerzy, vlogerzy nie są dla Internautów magnesem, przyciągającym przed ekrany komputera, tableta czy smartfona. Tylko 5 proc. respondentów wskazuje, że pojawienie się znanych osobistości zdecydowanie zachęciłoby ich do obejrzenia wideo w Internecie. A aż 70 proc. badanych twierdzi, że udział celebryty zdecydowanie i raczej nie przekonałby ich do obejrzenia wideo w Internecie.

Co zatem przyciąga najbardziej i motywuje do oglądania wideo contentu w Internecie? Najczęściej wskazywaną odpowiedzią jest polecenie materiału przez znajomych (80 proc. odpowiedzi). Ale równie dużą popularnością cieszą się filmy, w których udział bierze ekspert czy autorytet w branży. Na ten element wskazują zarówno najmłodsi jak i najstarsi respondenci. W obu grupach wiekowych odpowiedź ta uzyskała aż 70 proc. wskazań. Przyciąga również interesujący tytuł materiału, a także jego popularność i liczba odtworzeń, choć ten drugi wskaźnik jest ważniejszy dla najmłodszej grupy wiekowej.

Więcej informacji i wniosków płynących z raportu można znaleźć na stronie Newsrm.TV.

::

Fot. Fotolia / maxoidos

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Brief.pl / Aktualności

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych
Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Zbudowanie długotrwałych relacji z pracownikami, klientami czy partnerami biznesowymi, przekłada się na realizację celów założonych przez przedsiębiorstwa. Z kolei drobne upominki wręczane podczas spotkań biznesowych i prezenty dla pracowników, mają bezpośredni wpływ na stosunki międzyludzkie. Podpowiadamy, kiedy i jakie upominki wręczać, by odnieść sukces w biznesie.