Co zachęca internautów do obejrzenia filmów on-line?

Co zachęca internautów do obejrzenia filmów on-line?

Brief.pl / Wiedza

Od dawna wiadomo, że w sieci liczy się przede wszystkim wartościowy content. Nie inaczej jest w przypadku treści wideo. Raport „Tradycyjna telewizja nie ma szans na sukces w sieci”, opublikowany na zlecenie telewizyjnej agencji informacyjnej Newsrm.TV, w pełni to potwierdza.

-

Z badań Cisco Visual Networking Indec (VNI) Forecast ( 2011- 2016) wynika, że w 2016 roku trasmisja wideo w Internecie osiągnie wartość 1,2 mln minut (co daje okres ponad 2 lat) na sekundę! Dynamiczny wzrost konsumpcji wideo on -line, który jest jednym z najszybciej rozrastających się obszarów w Internecie, jest poważnym zagrożeniem dla tradycyjnej telewizji.

Aż 70 proc. badanych deklaruje, że korzysta z Internetu codziennie lub prawie codziennie, a tylko 9 proc. respondentów korzysta z Internetu raz w tygodniu bądź rzadziej. W dodatku ¾ badanych twierdzi, że podczas korzystania z Internetu ogląda materiały wideo. Jednak oglądalność tego rodzaju treści spada wraz z wiekiem. Największą popularnością filmy w Internecie cieszą się wśród grupy wiekowej 15 -18 lat. ( to aż 91 proc.), jednak nawet osoby po 50 roku życia, sięgają po ten typ treści, i to w większości (52 proc. badanych).

Celebryta nie, ekspert tak

Polacy w Internecie chcą oglądać różnego rodzaju treści wideo - od rozrywkowych (75 proc. badanych), przez newsowe (59 proc.), poradnikowe ( 57 proc.), po lifestylowe (27 proc.). A co sprawia, że chcą je oglądać? W przeciwieństwie do tego co przyciąga widzów przed telewizory, w Internecie ma zdecydowanie mniejsze znaczenie. Celebryci, blogerzy, vlogerzy nie są dla Internautów magnesem, przyciągającym przed ekrany komputera, tableta czy smartfona. Tylko 5 proc. respondentów wskazuje, że pojawienie się znanych osobistości zdecydowanie zachęciłoby ich do obejrzenia wideo w Internecie. A aż 70 proc. badanych twierdzi, że udział celebryty zdecydowanie i raczej nie przekonałby ich do obejrzenia wideo w Internecie.

Co zatem przyciąga najbardziej i motywuje do oglądania wideo contentu w Internecie? Najczęściej wskazywaną odpowiedzią jest polecenie materiału przez znajomych (80 proc. odpowiedzi). Ale równie dużą popularnością cieszą się filmy, w których udział bierze ekspert czy autorytet w branży. Na ten element wskazują zarówno najmłodsi jak i najstarsi respondenci. W obu grupach wiekowych odpowiedź ta uzyskała aż 70 proc. wskazań. Przyciąga również interesujący tytuł materiału, a także jego popularność i liczba odtworzeń, choć ten drugi wskaźnik jest ważniejszy dla najmłodszej grupy wiekowej.

Więcej informacji i wniosków płynących z raportu można znaleźć na stronie Newsrm.TV.

::

Fot. Fotolia / maxoidos

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?