wp - grudzien 2016

Co zachęca internautów do obejrzenia filmów on-line?

Co zachęca internautów do obejrzenia filmów on-line?

Brief.pl / Wiedza

Od dawna wiadomo, że w sieci liczy się przede wszystkim wartościowy content. Nie inaczej jest w przypadku treści wideo. Raport „Tradycyjna telewizja nie ma szans na sukces w sieci”, opublikowany na zlecenie telewizyjnej agencji informacyjnej Newsrm.TV, w pełni to potwierdza.

-

Z badań Cisco Visual Networking Indec (VNI) Forecast ( 2011- 2016) wynika, że w 2016 roku trasmisja wideo w Internecie osiągnie wartość 1,2 mln minut (co daje okres ponad 2 lat) na sekundę! Dynamiczny wzrost konsumpcji wideo on -line, który jest jednym z najszybciej rozrastających się obszarów w Internecie, jest poważnym zagrożeniem dla tradycyjnej telewizji.

Aż 70 proc. badanych deklaruje, że korzysta z Internetu codziennie lub prawie codziennie, a tylko 9 proc. respondentów korzysta z Internetu raz w tygodniu bądź rzadziej. W dodatku ¾ badanych twierdzi, że podczas korzystania z Internetu ogląda materiały wideo. Jednak oglądalność tego rodzaju treści spada wraz z wiekiem. Największą popularnością filmy w Internecie cieszą się wśród grupy wiekowej 15 -18 lat. ( to aż 91 proc.), jednak nawet osoby po 50 roku życia, sięgają po ten typ treści, i to w większości (52 proc. badanych).

Celebryta nie, ekspert tak

Polacy w Internecie chcą oglądać różnego rodzaju treści wideo - od rozrywkowych (75 proc. badanych), przez newsowe (59 proc.), poradnikowe ( 57 proc.), po lifestylowe (27 proc.). A co sprawia, że chcą je oglądać? W przeciwieństwie do tego co przyciąga widzów przed telewizory, w Internecie ma zdecydowanie mniejsze znaczenie. Celebryci, blogerzy, vlogerzy nie są dla Internautów magnesem, przyciągającym przed ekrany komputera, tableta czy smartfona. Tylko 5 proc. respondentów wskazuje, że pojawienie się znanych osobistości zdecydowanie zachęciłoby ich do obejrzenia wideo w Internecie. A aż 70 proc. badanych twierdzi, że udział celebryty zdecydowanie i raczej nie przekonałby ich do obejrzenia wideo w Internecie.

Co zatem przyciąga najbardziej i motywuje do oglądania wideo contentu w Internecie? Najczęściej wskazywaną odpowiedzią jest polecenie materiału przez znajomych (80 proc. odpowiedzi). Ale równie dużą popularnością cieszą się filmy, w których udział bierze ekspert czy autorytet w branży. Na ten element wskazują zarówno najmłodsi jak i najstarsi respondenci. W obu grupach wiekowych odpowiedź ta uzyskała aż 70 proc. wskazań. Przyciąga również interesujący tytuł materiału, a także jego popularność i liczba odtworzeń, choć ten drugi wskaźnik jest ważniejszy dla najmłodszej grupy wiekowej.

Więcej informacji i wniosków płynących z raportu można znaleźć na stronie Newsrm.TV.

::

Fot. Fotolia / maxoidos

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.