Koniec Ubera w Polsce?

Koniec Ubera w Polsce?

Magazyn / Aktualności

Posłowie Platformy Obywatelskiej złożyli w Sejmie projekt nowelizacji Ustawy o transporcie drogowym. Zmiany mają wpłynąć na działalność Ubera w Polsce.

-

Nowelizacja rozszerza definicję transportu drogowego, w której do tej pory zawarty był krajowy i międzynarodowy transport drogowy, przejazdy drogowe wykonywane pomocniczo w stosunku do działalności gospodarczej oraz działalność gospodarcza w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy. W nowym projekcie do tych wytycznych dodany ma być także zapis o pośrednictwie przy przewozie osób samochodem osobowym lub taksówką.

To spowoduje, że kierowcy Ubera, będą musieli liczyć się z takimi samymi obowiązkami jakie nałożone są na taksówkarzy. Pierwszym z nich ma być odpowiednia licencja, do uzyskania której potrzebna jest działalność gospodarcza. Zaraz za tym dojdzie obowiązek posiadania kasy fiskalnej czy taksometru. Zmiany doprowadzą do tego, że firmy takie jak Uber de facto staną się taksówkowymi korporacjami. A zobowiązania formalne odbiją się z pewnością na cenie usług przewoźnika, czyli na tym co najbardziej przyciąga klientów do Ubera.

Niska cena, korzystna dla klientów, jest jednocześnie powodem dla którego, we wszystkich krajach, w których pojawił się Uber, przetoczyła się fala protestów. Zdecydowany sprzeciw zgłaszali taksówkarze, którzy ze względu na nałożone na nich obowiązkowe opłaty, nie mogą konkurować z tego rodzaju usługami. Ale niezadowoleni z pojawienia się firmy byli także politycy. Wszystko przez to, że zrzeszeni pod znakiem Ubera kierowcy nie płacili podatków od dochodów za wykonaną usługę.

Klientów Ubera kusi także innowacyjność samej usługi, którą zamawiać można za pomocą specjalnej aplikacji. Jednak pojawiło się już na to rozwiązanie w postaci aplikacji zrzeszających taksówkarzy takich jak iTaxi czy myTaxi. A liczne promocje zachęcają klientów, również pod kątem finansowym, do korzystania z nich. I to właśnie innowacyjnością i idącą za tym przewagą konkurencyjną, nie zaś kontrowersyjnym wykorzystywaniem luk prawnych, powinny kusić przewoźnicy swoich klientów.

::

Fot. Fotolia / Materiały prasowe Uber

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.