Koniec Ubera w Polsce?

Koniec Ubera w Polsce?

Magazyn / Aktualności

Posłowie Platformy Obywatelskiej złożyli w Sejmie projekt nowelizacji Ustawy o transporcie drogowym. Zmiany mają wpłynąć na działalność Ubera w Polsce.

-

Nowelizacja rozszerza definicję transportu drogowego, w której do tej pory zawarty był krajowy i międzynarodowy transport drogowy, przejazdy drogowe wykonywane pomocniczo w stosunku do działalności gospodarczej oraz działalność gospodarcza w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy. W nowym projekcie do tych wytycznych dodany ma być także zapis o pośrednictwie przy przewozie osób samochodem osobowym lub taksówką.

To spowoduje, że kierowcy Ubera, będą musieli liczyć się z takimi samymi obowiązkami jakie nałożone są na taksówkarzy. Pierwszym z nich ma być odpowiednia licencja, do uzyskania której potrzebna jest działalność gospodarcza. Zaraz za tym dojdzie obowiązek posiadania kasy fiskalnej czy taksometru. Zmiany doprowadzą do tego, że firmy takie jak Uber de facto staną się taksówkowymi korporacjami. A zobowiązania formalne odbiją się z pewnością na cenie usług przewoźnika, czyli na tym co najbardziej przyciąga klientów do Ubera.

Niska cena, korzystna dla klientów, jest jednocześnie powodem dla którego, we wszystkich krajach, w których pojawił się Uber, przetoczyła się fala protestów. Zdecydowany sprzeciw zgłaszali taksówkarze, którzy ze względu na nałożone na nich obowiązkowe opłaty, nie mogą konkurować z tego rodzaju usługami. Ale niezadowoleni z pojawienia się firmy byli także politycy. Wszystko przez to, że zrzeszeni pod znakiem Ubera kierowcy nie płacili podatków od dochodów za wykonaną usługę.

Klientów Ubera kusi także innowacyjność samej usługi, którą zamawiać można za pomocą specjalnej aplikacji. Jednak pojawiło się już na to rozwiązanie w postaci aplikacji zrzeszających taksówkarzy takich jak iTaxi czy myTaxi. A liczne promocje zachęcają klientów, również pod kątem finansowym, do korzystania z nich. I to właśnie innowacyjnością i idącą za tym przewagą konkurencyjną, nie zaś kontrowersyjnym wykorzystywaniem luk prawnych, powinny kusić przewoźnicy swoich klientów.

::

Fot. Fotolia / Materiały prasowe Uber

 

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.