Koniec Ubera w Polsce?

Koniec Ubera w Polsce?

Magazyn / Aktualności

Posłowie Platformy Obywatelskiej złożyli w Sejmie projekt nowelizacji Ustawy o transporcie drogowym. Zmiany mają wpłynąć na działalność Ubera w Polsce.

-

Nowelizacja rozszerza definicję transportu drogowego, w której do tej pory zawarty był krajowy i międzynarodowy transport drogowy, przejazdy drogowe wykonywane pomocniczo w stosunku do działalności gospodarczej oraz działalność gospodarcza w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy. W nowym projekcie do tych wytycznych dodany ma być także zapis o pośrednictwie przy przewozie osób samochodem osobowym lub taksówką.

To spowoduje, że kierowcy Ubera, będą musieli liczyć się z takimi samymi obowiązkami jakie nałożone są na taksówkarzy. Pierwszym z nich ma być odpowiednia licencja, do uzyskania której potrzebna jest działalność gospodarcza. Zaraz za tym dojdzie obowiązek posiadania kasy fiskalnej czy taksometru. Zmiany doprowadzą do tego, że firmy takie jak Uber de facto staną się taksówkowymi korporacjami. A zobowiązania formalne odbiją się z pewnością na cenie usług przewoźnika, czyli na tym co najbardziej przyciąga klientów do Ubera.

Niska cena, korzystna dla klientów, jest jednocześnie powodem dla którego, we wszystkich krajach, w których pojawił się Uber, przetoczyła się fala protestów. Zdecydowany sprzeciw zgłaszali taksówkarze, którzy ze względu na nałożone na nich obowiązkowe opłaty, nie mogą konkurować z tego rodzaju usługami. Ale niezadowoleni z pojawienia się firmy byli także politycy. Wszystko przez to, że zrzeszeni pod znakiem Ubera kierowcy nie płacili podatków od dochodów za wykonaną usługę.

Klientów Ubera kusi także innowacyjność samej usługi, którą zamawiać można za pomocą specjalnej aplikacji. Jednak pojawiło się już na to rozwiązanie w postaci aplikacji zrzeszających taksówkarzy takich jak iTaxi czy myTaxi. A liczne promocje zachęcają klientów, również pod kątem finansowym, do korzystania z nich. I to właśnie innowacyjnością i idącą za tym przewagą konkurencyjną, nie zaś kontrowersyjnym wykorzystywaniem luk prawnych, powinny kusić przewoźnicy swoich klientów.

::

Fot. Fotolia / Materiały prasowe Uber

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.