5 narzędzi do dystrybucji treści on-line

5 narzędzi do dystrybucji treści on-line

Brief.pl / Wiedza

Stworzenie wartościowego contentu dla marki to dopiero połowa sukcesu. Równie ważne jest to aby treść odpowiednio rozdystrybuować. Oto narzędzia, które w tym pomogą.

-

Opublikowanie stworzonej treści w danym kanale firmowym to za mało aby nazwać takie działanie dystrybucją. Ten etap content marketingu podobnie jak i wszystkie inne wymaga odpowiedniej strategii, analizy i doboru kanałów. Te ostatnie dzielą się na kilka obszarów, które wymagają indywidualnego i odmiennego podejścia.

Inaczej będzie się dystrybuować i zarządzać treściami we własnych kanałach (tzw. owned media), do których należą m.in. strona internetowa, blog czy profile w mediach społecznościowych, inaczej też trzeba się przygotować do dystrybucji w płatnych kanałach (tzw. paid media), wśród których można wymienić chociażby wpisy sponsorowane. Ważnym obszarem są także earned media, czyli takie których twórcami są internauci - ich opinie, recenzje czy wpisy.

Mnogość obszarów działań i związanych z nimi kanałów dotarcia do klienta wymaga oprócz precyzyjnego planu, także koordynacji działań. W tym właśnie pomagają liczne narzędzia. Oto niektóre z nich.

Buffer

To narzędzie docenią wszyscy zarządzający treściami w mediach społecznościowych. Buffer pomaga zarówno gromadzić i udostępniać interesujący content, na który natrafi się w sieci, jak również zaplanować jego publikację i to w różnych kanałach – zarówno na Facebooku, jak i Twitterze, Google + czy LinkedIn. Dystrybucja, zaplanowanych i załadowanych do Buffera, treści następuje automatycznie, a posty w wybranych mediach rozłożone są na różne pory dnia, zgodnie z ustalonymi godzinami publikacji. Narzędzie udostępnia także statystyki do analizy zasięgu postów i ich popularności.

Sociomatik

Planowanie, publikację i zarządzanie treściami w mediach społecznościowych ułatwi również Sociomatik. Dzięki temu narzędziu możliwe jest tworzenie szczegółowego kalendarza postów, nad którym pracować może kilku administratorów. Z poziomu jednego narzędzia można moderować komunikację na wielu kontach społecznościowych jednocześnie. Bezpośrednio z tego panelu można także obserwować sytuację we wszystkich mediach i odpowiadać na pojawiające się posty i komentarze od fanów.

TweetDeck

Jak sama nazwa wskazuje to oficjalne narzędzie udostępnione przez Twittera, do zarządzania treściami w tym medium. Z jednego miejsca, zarządzać można kilkoma kontami, bez konieczności każdorazowego wylogowania i logowania się na poszczególne z nich. Użytkownik sam może zadecydować jakie elementy będą tworzyć jego Tweetdeck – mogą to być chociażby aktywności własne i wybranych użytkowników, tweety, w których wspomniana jest marka czy interesujące użytkownika hashtagi. Z poziomu narzędzia można oczywiście szybko publikować treści, odpowiadać na tweety, wysyłać prywatne wiadomości i dodawać do ulubionych to co piszą inni użytkownicy.

ReachBlogger

To platforma, która ułatwia tworzenie i dystrybucję treści nie związanej z kanałem owned media. To miejsce, dzięki któremu można nawiązać współpracę z blogerami. Polega ona na zainspirowaniu blogera do napisania tekstu na dany temat, bądź też stworzenia typowego tekstu reklamowego czy eksperckiego. W ten sposób content, który jest powiązany z daną firmą, trafia do nowych kanałów komunikacji, tym samym poszerza się grono jego odbiorców, a marka ukazana w innym kontekście zyskuje na wiarygodności.  Platforma umożliwia oprócz tradycyjnego rozliczenia pieniężnego, także rozliczenie barterowe, które jest bardzo popularne w sytuacji współpracy z blogerami.

Prowly

W tym miejscu liczy się nie sama dystrybucja, ale agregacja poszczególnych treści tworzonych on-line. Prowly spełnia rolę biura prasowego marki, które dostępne jest i żyje 24 godziny na dobę, integrując w jednym miejscu treści ze wszystkich kanałów, poprzez które komunikuje się marka. Narzędzie pozwala także na tworzenie i zarządzanie bazą dziennikarzy, a także na prostą wysyłkę newsów do mediów.

::

Fot. Fotolia/ Sunny studio

 

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.