5 narzędzi do dystrybucji treści on-line

5 narzędzi do dystrybucji treści on-line

Brief.pl / Wiedza

Stworzenie wartościowego contentu dla marki to dopiero połowa sukcesu. Równie ważne jest to aby treść odpowiednio rozdystrybuować. Oto narzędzia, które w tym pomogą.

-

Opublikowanie stworzonej treści w danym kanale firmowym to za mało aby nazwać takie działanie dystrybucją. Ten etap content marketingu podobnie jak i wszystkie inne wymaga odpowiedniej strategii, analizy i doboru kanałów. Te ostatnie dzielą się na kilka obszarów, które wymagają indywidualnego i odmiennego podejścia.

Inaczej będzie się dystrybuować i zarządzać treściami we własnych kanałach (tzw. owned media), do których należą m.in. strona internetowa, blog czy profile w mediach społecznościowych, inaczej też trzeba się przygotować do dystrybucji w płatnych kanałach (tzw. paid media), wśród których można wymienić chociażby wpisy sponsorowane. Ważnym obszarem są także earned media, czyli takie których twórcami są internauci - ich opinie, recenzje czy wpisy.

Mnogość obszarów działań i związanych z nimi kanałów dotarcia do klienta wymaga oprócz precyzyjnego planu, także koordynacji działań. W tym właśnie pomagają liczne narzędzia. Oto niektóre z nich.

Buffer

To narzędzie docenią wszyscy zarządzający treściami w mediach społecznościowych. Buffer pomaga zarówno gromadzić i udostępniać interesujący content, na który natrafi się w sieci, jak również zaplanować jego publikację i to w różnych kanałach – zarówno na Facebooku, jak i Twitterze, Google + czy LinkedIn. Dystrybucja, zaplanowanych i załadowanych do Buffera, treści następuje automatycznie, a posty w wybranych mediach rozłożone są na różne pory dnia, zgodnie z ustalonymi godzinami publikacji. Narzędzie udostępnia także statystyki do analizy zasięgu postów i ich popularności.

Sociomatik

Planowanie, publikację i zarządzanie treściami w mediach społecznościowych ułatwi również Sociomatik. Dzięki temu narzędziu możliwe jest tworzenie szczegółowego kalendarza postów, nad którym pracować może kilku administratorów. Z poziomu jednego narzędzia można moderować komunikację na wielu kontach społecznościowych jednocześnie. Bezpośrednio z tego panelu można także obserwować sytuację we wszystkich mediach i odpowiadać na pojawiające się posty i komentarze od fanów.

TweetDeck

Jak sama nazwa wskazuje to oficjalne narzędzie udostępnione przez Twittera, do zarządzania treściami w tym medium. Z jednego miejsca, zarządzać można kilkoma kontami, bez konieczności każdorazowego wylogowania i logowania się na poszczególne z nich. Użytkownik sam może zadecydować jakie elementy będą tworzyć jego Tweetdeck – mogą to być chociażby aktywności własne i wybranych użytkowników, tweety, w których wspomniana jest marka czy interesujące użytkownika hashtagi. Z poziomu narzędzia można oczywiście szybko publikować treści, odpowiadać na tweety, wysyłać prywatne wiadomości i dodawać do ulubionych to co piszą inni użytkownicy.

ReachBlogger

To platforma, która ułatwia tworzenie i dystrybucję treści nie związanej z kanałem owned media. To miejsce, dzięki któremu można nawiązać współpracę z blogerami. Polega ona na zainspirowaniu blogera do napisania tekstu na dany temat, bądź też stworzenia typowego tekstu reklamowego czy eksperckiego. W ten sposób content, który jest powiązany z daną firmą, trafia do nowych kanałów komunikacji, tym samym poszerza się grono jego odbiorców, a marka ukazana w innym kontekście zyskuje na wiarygodności.  Platforma umożliwia oprócz tradycyjnego rozliczenia pieniężnego, także rozliczenie barterowe, które jest bardzo popularne w sytuacji współpracy z blogerami.

Prowly

W tym miejscu liczy się nie sama dystrybucja, ale agregacja poszczególnych treści tworzonych on-line. Prowly spełnia rolę biura prasowego marki, które dostępne jest i żyje 24 godziny na dobę, integrując w jednym miejscu treści ze wszystkich kanałów, poprzez które komunikuje się marka. Narzędzie pozwala także na tworzenie i zarządzanie bazą dziennikarzy, a także na prostą wysyłkę newsów do mediów.

::

Fot. Fotolia/ Sunny studio

 

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.