Co wydarzyło się na konferencji "Jak zarabiać na mobile?"

Co wydarzyło się na konferencji "Jak zarabiać na mobile?"

Brief.pl / Eventy

Jak zarządzać produktami mobilnymi, jak je reklamować, a także jak mierzyć efektywność działań na mobile'u to tylko niektóre pytania, na które odpowiedź padła podczas konferencji „Jak zarabiać na mobile?”, organizowanej przez magazyn Brief. Wydarzenie odbyło się 30 czerwca w Multikinie Złote Tarasy.

-

O tym, że nadeszła era mobile wiedzą już chyba wszyscy. Jednak poruszać się w tym świecie nie każdy jeszcze potrafi. Dlatego magazyn Brief, wraz z ekspertami z branży, postanowił oddać w ręce marketerów, przewodnik po mobile'u. Uczestnicy mogli przekonać się jak ogromną rolę pełni mobile, nie tylko z perspektywy użytkownika, ale przede wszystkim ze strony marki. Prelegenci przeprowadzili ich przez wszystkie etapy wdrażania kanału mobile począwszy od strategii, przez narzędzia, po promocję. I przypomnieli z jakimi wyzwaniami trzeba się liczyć

Strategia

– Aby wprowadzić kanał mobile do działalności firmy trzeba ponieść duże koszty – mówił pierwszy prelegent Michał Zaremba, autor książki „Mobile dla menedżerów” i Head of Product Pizzaportal.pl – Ale nie tylko kosztów finansowych. To często wiąże się z wprowadzeniem nowych ludzi do firmy albo nauką nowych kompetencji. To także wewnętrzne sprzeczki, bo trzeba pamiętać o tym, że mobile zabiera użytkowników ze stron, więc jeśli nie przepracuje się tego wewnętrznie żaden projekt się nie uda. Trzeba stworzyć dobrą infrastrukturę, struktury i procesy. Zrozumienie nowego kanału przychodzi z czasem. - dodał.

Jednak o tym, że warto ponieść te koszty nikt nie miał wątpliwości. W tym przypadku liczby mówią same za siebie. A rozmiar zjawiska pokazuje infografika, która została stworzona na potrzeby konferencji. Można ją znaleźć na stronie Brief.

Liczby przytaczali także Małgorzata Wołejko i Tomasz Kąkol ze Spicy Mobile, którzy opowiadali o badaniu kanału mobile. Podkreślając, że to kanał, który dostarcza ogromnej wiedzy o użytkowniku – Smartfon to codzienny towarzysz użytkownika. - mówiła Małgorzata Wołejko – Pomiar jego mobilnej aktywności dobrze pokazuje jego potrzeby i zainteresowania, które są wartościowe dla każdej firmy. - dodała.

Jednak czy wszystkie firmy powinni stawiać na mobile? To zależy – podkreślał Łukasz Kuc, Dyrektor Biura Projektów Mobilnych i Internetowych w PKO Banku Polskim – Najpierw trzeba zrozumieć jaki cel ma organizacja, ale też pamiętać o dojrzałości jej klientów. Mobile powinien być odpowiedzią na ich zachowania i potrzeby. – tłumaczył.

Promocja

Jednak decyzja o tym czy być mobile, to dopiero początek drogi do tego aby na mobile'u zarabiać. Michał Lewandowski z agencji Snapp, przypominał, że aby odnieść sukces aplikacja powinna być dobrze rozpromowana, nie można o niej zapominać, licząc, że jak się stworzyło dobry produkt, efekt przyjdzie sam – Promocję trzeba dobrze zaplanować. – mówił Lewandowski – Trzeba przemyśleć to jakie mają być kanały promocji, jak aplikacja ma działać, jakie mają być sposoby jej monetyzacji. Wciąż też trzeba sprawdzać komentarze pojawiające się pod aplikacją, odpowiadać na nie i robić wszystko, co tylko można, aby lepiej się jej używało – podkreślał.

Nie zabrakło także kilku case study, ktróre zaprezentowali Marcin Duda z Multikino Media, opowiadający o mobilowych rozwiązaniach w kinie, Leszek Piekut z mBank tłumaczący zasady jakimi rządzi się bankowość mobilna, a także Stefan Batory, który opowiedział oczywiście o iTaxi.

Narzędzia

Uczestnicy konferencji mogli przekonać się także, że mobile to nie tylko aplikacje. Anja Uba z HG Intelligence i Łukasz Kosuniak B2B Marketing Manager w firmie Samsung, prezentując rozwiązania z zakresu Internet of Things utwierdzili wszystkich w przekonaniu, że przyszłość już nadeszła.

- Wszyscy czekają na to, że internet rzeczy będzie działał dopiero za kilka lat. – mówił Kosuniak – Ale on już funkcjonuje, co prawda jeszcze w małej skali ale warto o nim pamiętać w swoim biznesie. - dodał. Dlaczego? Odpowiedzi na to pytanie udzieliła Anja Uba, która podkreślała, że IoT ma służyć do polepszenia procesu sprzedaży, dotarcia do klienta dokładnie wtedy kiedy pragnie on zakupić dany produkt, w odpowiednim miejscu i czasie.

O tym, że tu i teraz jest siłą współczesnej komunikacji i działań mobile, przekonywał także Krzysztof Bulski z VEEU Network, który tłumaczył uczestnikom konferencji jak korzystać ze Snapchata. Ten, jeszcze nie w pełni oswojony, kanał komunikacji wywoływał wiele pytań wśród uczestników.

Pytania padały także podczas ostatniego etapu konferencji, podczas którego eksperci tłumaczyli wszystkie niejasności związane z mobilem. Podczas sesji Q&A obecny był także Yuri Drabent, który opowiadał między innymi o tym jaka jest jego ulubiona aplikacja mobilna

Luźna atmosfera konferencji, nie przeszkodziła uczestnikom w znalezieniu odpowiedzi na podstawowe pytanie, czyli jak zarabiać na mobile.

 

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.