Co wydarzyło się na konferencji "Jak zarabiać na mobile?"

Co wydarzyło się na konferencji "Jak zarabiać na mobile?"

Brief.pl / Eventy

Jak zarządzać produktami mobilnymi, jak je reklamować, a także jak mierzyć efektywność działań na mobile'u to tylko niektóre pytania, na które odpowiedź padła podczas konferencji „Jak zarabiać na mobile?”, organizowanej przez magazyn Brief. Wydarzenie odbyło się 30 czerwca w Multikinie Złote Tarasy.

-

O tym, że nadeszła era mobile wiedzą już chyba wszyscy. Jednak poruszać się w tym świecie nie każdy jeszcze potrafi. Dlatego magazyn Brief, wraz z ekspertami z branży, postanowił oddać w ręce marketerów, przewodnik po mobile'u. Uczestnicy mogli przekonać się jak ogromną rolę pełni mobile, nie tylko z perspektywy użytkownika, ale przede wszystkim ze strony marki. Prelegenci przeprowadzili ich przez wszystkie etapy wdrażania kanału mobile począwszy od strategii, przez narzędzia, po promocję. I przypomnieli z jakimi wyzwaniami trzeba się liczyć

Strategia

– Aby wprowadzić kanał mobile do działalności firmy trzeba ponieść duże koszty – mówił pierwszy prelegent Michał Zaremba, autor książki „Mobile dla menedżerów” i Head of Product Pizzaportal.pl – Ale nie tylko kosztów finansowych. To często wiąże się z wprowadzeniem nowych ludzi do firmy albo nauką nowych kompetencji. To także wewnętrzne sprzeczki, bo trzeba pamiętać o tym, że mobile zabiera użytkowników ze stron, więc jeśli nie przepracuje się tego wewnętrznie żaden projekt się nie uda. Trzeba stworzyć dobrą infrastrukturę, struktury i procesy. Zrozumienie nowego kanału przychodzi z czasem. - dodał.

Jednak o tym, że warto ponieść te koszty nikt nie miał wątpliwości. W tym przypadku liczby mówią same za siebie. A rozmiar zjawiska pokazuje infografika, która została stworzona na potrzeby konferencji. Można ją znaleźć na stronie Brief.

Liczby przytaczali także Małgorzata Wołejko i Tomasz Kąkol ze Spicy Mobile, którzy opowiadali o badaniu kanału mobile. Podkreślając, że to kanał, który dostarcza ogromnej wiedzy o użytkowniku – Smartfon to codzienny towarzysz użytkownika. - mówiła Małgorzata Wołejko – Pomiar jego mobilnej aktywności dobrze pokazuje jego potrzeby i zainteresowania, które są wartościowe dla każdej firmy. - dodała.

Jednak czy wszystkie firmy powinni stawiać na mobile? To zależy – podkreślał Łukasz Kuc, Dyrektor Biura Projektów Mobilnych i Internetowych w PKO Banku Polskim – Najpierw trzeba zrozumieć jaki cel ma organizacja, ale też pamiętać o dojrzałości jej klientów. Mobile powinien być odpowiedzią na ich zachowania i potrzeby. – tłumaczył.

Promocja

Jednak decyzja o tym czy być mobile, to dopiero początek drogi do tego aby na mobile'u zarabiać. Michał Lewandowski z agencji Snapp, przypominał, że aby odnieść sukces aplikacja powinna być dobrze rozpromowana, nie można o niej zapominać, licząc, że jak się stworzyło dobry produkt, efekt przyjdzie sam – Promocję trzeba dobrze zaplanować. – mówił Lewandowski – Trzeba przemyśleć to jakie mają być kanały promocji, jak aplikacja ma działać, jakie mają być sposoby jej monetyzacji. Wciąż też trzeba sprawdzać komentarze pojawiające się pod aplikacją, odpowiadać na nie i robić wszystko, co tylko można, aby lepiej się jej używało – podkreślał.

Nie zabrakło także kilku case study, ktróre zaprezentowali Marcin Duda z Multikino Media, opowiadający o mobilowych rozwiązaniach w kinie, Leszek Piekut z mBank tłumaczący zasady jakimi rządzi się bankowość mobilna, a także Stefan Batory, który opowiedział oczywiście o iTaxi.

Narzędzia

Uczestnicy konferencji mogli przekonać się także, że mobile to nie tylko aplikacje. Anja Uba z HG Intelligence i Łukasz Kosuniak B2B Marketing Manager w firmie Samsung, prezentując rozwiązania z zakresu Internet of Things utwierdzili wszystkich w przekonaniu, że przyszłość już nadeszła.

- Wszyscy czekają na to, że internet rzeczy będzie działał dopiero za kilka lat. – mówił Kosuniak – Ale on już funkcjonuje, co prawda jeszcze w małej skali ale warto o nim pamiętać w swoim biznesie. - dodał. Dlaczego? Odpowiedzi na to pytanie udzieliła Anja Uba, która podkreślała, że IoT ma służyć do polepszenia procesu sprzedaży, dotarcia do klienta dokładnie wtedy kiedy pragnie on zakupić dany produkt, w odpowiednim miejscu i czasie.

O tym, że tu i teraz jest siłą współczesnej komunikacji i działań mobile, przekonywał także Krzysztof Bulski z VEEU Network, który tłumaczył uczestnikom konferencji jak korzystać ze Snapchata. Ten, jeszcze nie w pełni oswojony, kanał komunikacji wywoływał wiele pytań wśród uczestników.

Pytania padały także podczas ostatniego etapu konferencji, podczas którego eksperci tłumaczyli wszystkie niejasności związane z mobilem. Podczas sesji Q&A obecny był także Yuri Drabent, który opowiadał między innymi o tym jaka jest jego ulubiona aplikacja mobilna

Luźna atmosfera konferencji, nie przeszkodziła uczestnikom w znalezieniu odpowiedzi na podstawowe pytanie, czyli jak zarabiać na mobile.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?