Co wydarzyło się na konferencji "Jak zarabiać na mobile?"

Co wydarzyło się na konferencji "Jak zarabiać na mobile?"

Brief.pl / Eventy

Jak zarządzać produktami mobilnymi, jak je reklamować, a także jak mierzyć efektywność działań na mobile'u to tylko niektóre pytania, na które odpowiedź padła podczas konferencji „Jak zarabiać na mobile?”, organizowanej przez magazyn Brief. Wydarzenie odbyło się 30 czerwca w Multikinie Złote Tarasy.

-

O tym, że nadeszła era mobile wiedzą już chyba wszyscy. Jednak poruszać się w tym świecie nie każdy jeszcze potrafi. Dlatego magazyn Brief, wraz z ekspertami z branży, postanowił oddać w ręce marketerów, przewodnik po mobile'u. Uczestnicy mogli przekonać się jak ogromną rolę pełni mobile, nie tylko z perspektywy użytkownika, ale przede wszystkim ze strony marki. Prelegenci przeprowadzili ich przez wszystkie etapy wdrażania kanału mobile począwszy od strategii, przez narzędzia, po promocję. I przypomnieli z jakimi wyzwaniami trzeba się liczyć

Strategia

– Aby wprowadzić kanał mobile do działalności firmy trzeba ponieść duże koszty – mówił pierwszy prelegent Michał Zaremba, autor książki „Mobile dla menedżerów” i Head of Product Pizzaportal.pl – Ale nie tylko kosztów finansowych. To często wiąże się z wprowadzeniem nowych ludzi do firmy albo nauką nowych kompetencji. To także wewnętrzne sprzeczki, bo trzeba pamiętać o tym, że mobile zabiera użytkowników ze stron, więc jeśli nie przepracuje się tego wewnętrznie żaden projekt się nie uda. Trzeba stworzyć dobrą infrastrukturę, struktury i procesy. Zrozumienie nowego kanału przychodzi z czasem. - dodał.

Jednak o tym, że warto ponieść te koszty nikt nie miał wątpliwości. W tym przypadku liczby mówią same za siebie. A rozmiar zjawiska pokazuje infografika, która została stworzona na potrzeby konferencji. Można ją znaleźć na stronie Brief.

Liczby przytaczali także Małgorzata Wołejko i Tomasz Kąkol ze Spicy Mobile, którzy opowiadali o badaniu kanału mobile. Podkreślając, że to kanał, który dostarcza ogromnej wiedzy o użytkowniku – Smartfon to codzienny towarzysz użytkownika. - mówiła Małgorzata Wołejko – Pomiar jego mobilnej aktywności dobrze pokazuje jego potrzeby i zainteresowania, które są wartościowe dla każdej firmy. - dodała.

Jednak czy wszystkie firmy powinni stawiać na mobile? To zależy – podkreślał Łukasz Kuc, Dyrektor Biura Projektów Mobilnych i Internetowych w PKO Banku Polskim – Najpierw trzeba zrozumieć jaki cel ma organizacja, ale też pamiętać o dojrzałości jej klientów. Mobile powinien być odpowiedzią na ich zachowania i potrzeby. – tłumaczył.

Promocja

Jednak decyzja o tym czy być mobile, to dopiero początek drogi do tego aby na mobile'u zarabiać. Michał Lewandowski z agencji Snapp, przypominał, że aby odnieść sukces aplikacja powinna być dobrze rozpromowana, nie można o niej zapominać, licząc, że jak się stworzyło dobry produkt, efekt przyjdzie sam – Promocję trzeba dobrze zaplanować. – mówił Lewandowski – Trzeba przemyśleć to jakie mają być kanały promocji, jak aplikacja ma działać, jakie mają być sposoby jej monetyzacji. Wciąż też trzeba sprawdzać komentarze pojawiające się pod aplikacją, odpowiadać na nie i robić wszystko, co tylko można, aby lepiej się jej używało – podkreślał.

Nie zabrakło także kilku case study, ktróre zaprezentowali Marcin Duda z Multikino Media, opowiadający o mobilowych rozwiązaniach w kinie, Leszek Piekut z mBank tłumaczący zasady jakimi rządzi się bankowość mobilna, a także Stefan Batory, który opowiedział oczywiście o iTaxi.

Narzędzia

Uczestnicy konferencji mogli przekonać się także, że mobile to nie tylko aplikacje. Anja Uba z HG Intelligence i Łukasz Kosuniak B2B Marketing Manager w firmie Samsung, prezentując rozwiązania z zakresu Internet of Things utwierdzili wszystkich w przekonaniu, że przyszłość już nadeszła.

- Wszyscy czekają na to, że internet rzeczy będzie działał dopiero za kilka lat. – mówił Kosuniak – Ale on już funkcjonuje, co prawda jeszcze w małej skali ale warto o nim pamiętać w swoim biznesie. - dodał. Dlaczego? Odpowiedzi na to pytanie udzieliła Anja Uba, która podkreślała, że IoT ma służyć do polepszenia procesu sprzedaży, dotarcia do klienta dokładnie wtedy kiedy pragnie on zakupić dany produkt, w odpowiednim miejscu i czasie.

O tym, że tu i teraz jest siłą współczesnej komunikacji i działań mobile, przekonywał także Krzysztof Bulski z VEEU Network, który tłumaczył uczestnikom konferencji jak korzystać ze Snapchata. Ten, jeszcze nie w pełni oswojony, kanał komunikacji wywoływał wiele pytań wśród uczestników.

Pytania padały także podczas ostatniego etapu konferencji, podczas którego eksperci tłumaczyli wszystkie niejasności związane z mobilem. Podczas sesji Q&A obecny był także Yuri Drabent, który opowiadał między innymi o tym jaka jest jego ulubiona aplikacja mobilna

Luźna atmosfera konferencji, nie przeszkodziła uczestnikom w znalezieniu odpowiedzi na podstawowe pytanie, czyli jak zarabiać na mobile.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.