Gry będą jeszcze bardziej social

Gry będą jeszcze bardziej social

Brief.pl / Wiedza

Wartość globalnego rynku gier społecznościowych wyniesie 65 mld zł w 2019 roku. Udział w tym wzroście mają również giganci branży gier z Polski, którzy odnoszą sukces na tym właśnie rynku.

-

Z analizy „Social Gaming Market – Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2013 – 2019” sporządzonej przez Transparency Market Research wynika, że globalny rynek gier społecznościowych od kilku lat jest w fazie dynamicznego rozwoju. 
W 2012 roku wyceniano go na 20 mld złotych, a obecne prognozy przewidują jego wzrost do 65 mld zł w przeciągu najbliższych 4 lat. 

Gry social gaming (gry społecznościowe) wyprzedziły w rankingu gry konsolowe 
i komputerowe. Dzięki wszechobecności social media (w tym głównie FB) oraz możliwości korzystania z gier w wersjach mobilnych (np. w trakcie podróży), gry społecznościowe przejęły rynek. Ich głównym atutem jest dostępność oraz łatwość instalacji. Istotny jest również aspekt społeczny – umożliwiają one nawiązanie nowych znajomości w trakcie rozgrywki.

Najbardziej dochodowy wśród gier społecznościowych, jest segment social casino, który przez ostatnie cztery lata charakteryzował się dynamiką wzrostu przychodów na poziomie +50% rocznie, z wartością przychodów w 2014 roku na o wysokości prawie 10 mld złotych. Dynamiczny rozwój sektora doceniają inwestorzy branżowi. W marcu Grupa MCI.TechVentures 1.0, fundusz z Grupy MCI, zdecydował się na inwestycję w Ganymede, jedną z największych polskich spółek z branży gier komputerowych specjalizującą się 
w grach typu social casino, posiadającej w swoim portfolio kilkadziesiąt tytułów. – Pozyskana przez Ganymede runda finansowania zostanie przeznaczona na rozwój nowych gier social casino na urządzenia mobilne - opowiada o planach firmy Maciej Mróz, CEO Ganymede – Platformy mobilne są obecnie naszym głównym kierunkiem rozwoju firmy i to właśnie z nimi wiążemy naszą przyszłość.

Dlaczego ten raport jest dla nas istotny? Ponieważ do sukcesu social gaming przyczynia się polski sektor tych gier, który rozwija się bardzo prężnie. Jak widać polskie gry to nie tylko Wiedźmin, ale także kilka innych firm, które odniosły sukces na globalnym rynku. Wśród nich warto wymienić Ganymede czy Artifex Mundi, którzy tworzą gry dla użytkowników 
z całego świata.

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.