5 książek branżowych, które powinieneś przeczytać w wakacje

5 książek branżowych, które powinieneś przeczytać w wakacje

Brief.pl / Inspiracje

Chwilę urlopu warto wykorzystać na uzupełnienie swojej biblioteczki o kilka branżowych tytułów, a swojej wiedzy o dużo wartościowych treści. Podpowiadamy, skąd ją czerpać.

-

1/ Content marketing po polsku. Jak przyciągnąć klientów, Barbara Stawarz, wyd. naukowe PWN, 2015 

Jeśli do tej pory ktoś pominął tę pozycję, w najbliższych tygodniach koniecznie powinien po nią sięgnąć. Dlaczego? Po pierwsze dlatego, że według wszystkich ekspertów, prognoz, informacji i doniesień rok 2015 ( a pewnie i także kolejne lata) to rok content marketingu. Warto więc go poznać, zrozumieć i nauczyć się odpowiednio wykorzystywać. Na to wszystko pozwala książka Basi Stawarz, która przeprowadza czytelnika krok po kroku przez wszystkie etapy tworzenia marketingowego contentu. Począwszy od strategii marketingowej, przez zasady tworzenia treści do sieci, po promocję i budowę społeczności wokół marki. I robi to dobrze. Nawiązując do metafory domu, którą w treści prezentuje autorka, można śmiało powiedzieć, że daje marketerom, PRowcom, dziennikarzom i każdemu, kto chce sięgnąć po marketing treści, porządne merytoryczne fundamenty.

2/ Mobile dla menadżerów, czyli jak tworzyć dobre produkty mobilne, Marcin Zaremba, wyd. Poltext, 2015

Mobile zmienił wiele we współczesnym świecie – sposób konsumowania treści, zachowania i relacje społeczne, strategie biznesowe firm i jeszcze więcej. Odgrywa niebagatelną rolę w budowaniu współczesnych relacji na linii biznes – konsument. Bo dziś mamy do czynienia w bardzo dużej mierze z konsumentami mobilnymi. Ponad połowa Polaków obecnie posiada smartfony, a 21 proc. tablety, warto więc wiedzieć, jak do nich dotrzeć. Marcin Zaremba, na co dzień opracowujący aplikacje mobilne dla biznesu, podpowiada, jak zrobić to mądrze. Dzięki książce czytelnik uświadomić sobie może rolę, jaką smartfon pełni w dzisiejszych czasach, jak stawiać pierwsze kroki w mobilnym świecie - zarówno pod kątem biznesowym, jak i technicznym, czy też jak tworzyć oferty zakupowe. Choć w przeciwieństwie do content marketingu nikt jeszcze oficjalnie nie ogłosił, zapowiadanego od dawna roku mobile, to ten chyba nie potrzebuje specjalnego zaproszenia, aby na stałe zagościć w naszej codzienności. Warto go oswoić.

3/ Storytelling, Marek Strączek, wyd. EdisonTeam.pl, 2014

Opowieści leżą w naturze człowieka. Dzięki nim rozumiemy więcej, lepiej zapamiętujemy przekaz, a w dodatku angażujemy w odbiór nasze emocje. Niezależnie od tego, czy chce się umieć opowiadać historie w życiu prywatnym, podczas wystąpień publicznych, na spotkaniach biznesowych, czy budować opowieść dla marki, warto sięgnąć po tę książkę. Snucie historii jest doceniane od tysięcy lat, teraz jednak, w czasach królowania contentu, umiejętność ich opowiadania jest na miarę złota. Na ponad 100 stronach książki można znaleźć praktyczne porady, skuteczne techniki i dobre praktyki stosowania storytellingu, po które sięgnąć powinien każdy marketer.

4/ Biznes do góry nogami wywrócony, Richard Branson, wyd. Studio Emka, 2015

Czy biznes może zmienić świat? To pytanie powinien postawić sobie każdy, kto chce budować firmę na współczesnym rynku. Zmieniające się postawy społeczne, refleksja nad światem i potrzeba zmian, skłaniają przedsiębiorstwa do przewartościowania swoich biznesowych strategii. Coraz bardziej wrażliwi konsumenci oczekują od marek, że te zaoferują im coś więcej niż tylko produkt. Pragną misji, wizji i wartości, szczerych i prawdziwych, na których oparty jest model biznesowy przedsiębiorstwa. Bo dziś nie chodzi już tylko o to aby zarabiać pieniądze, a nawet jeśli chodzi tylko o to, to trzeba je zarabiać tak, aby odpowiadać na potrzeby konsumentów. A ci pragną, aby marka była ich partnerem w budowaniu nowego, lepszego świata. Istnieją już firmy, które to robią, a Richard Branson postanowił przytoczyć ich historie. Na ich przykładzie pokazuje w swoim poradniku, jak wywrócić biznes do góry nogami tak, aby czynił dobro, aby prowadził do zmian, aby wyznaczał nowe szlaki. Ta duża dawka inspiracji skierowana jest do każdego, kto tak widzi przyszłość swojej firmy.

5/ Twitter. Prawdziwa historia o bogactwie, władzy, przyjaźni i zdradzie, Nick Bilton, wyd. Helion, 2015

Myśląc o firmach, które zmieniły świat, przynajmniej ten wirtualny, warto pochylić się nad Twitterem. Chociaż akurat w tym przypadku trudno mówić o wartościach. Za to można znaleźć wiele sensacji, zdrady, sławy, władzy i oczywiście pieniędzy. Interesując się nowymi mediami nie można przejść obojętnie obok książki opowiadającej o tym, jak powstawało to społecznościowe imperium. A z tą wciągającą lekturą wakacje z pewnością będą udane. 

::

Fot. Fotolia/ Photographee.eu

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?