wp - grudzien 2016

Finał subiektywnie, na zakończenie Festiwalu w Cannes

Finał subiektywnie, na zakończenie Festiwalu w Cannes

Brief.pl / Aktualności

Za nami 62 Festiwal Cannes Lions. W podsumowaniu nie sposób zamknąć minionego tygodnia w jeden zwięzły artykuł.

-

Warto wspomnieć o przełomowej pracy nagrodzonej w czwartek w ramach Innovation Lions – „3 words to address the world”, które redefiniują lokalizacje na mapie, dzięki temu teraz każdy na świecie może mieć swój adres. To wielki przełom dla krajów, gdzie miliony ludzi mieszkają w fawelach.

Przed finałowym rozdaniem nagród tłumy przyciągnął Matsuko-roid – robot, który został stworzony jako mechaniczny klon realnie żyjącej gwiazdy. Matsuko-roid poprowadził też wykład ze swoimi twórcami. Na żywo robi niesamowite wrażenie i nawet potrafi być zabawny.

Ostatniego dnia Pałac na rozdaniu nagród pomieścił aż 4 tysiące widzów. Zobaczyliśmy świetne prace w kategoriach: Branded content and Entertainment, Film, Film Craft, Titanium and Integrated. Warto wspomnieć o bardzo sprytnej pracy „Unskippable banners” w kategoriach Viral – tu zamiast chować logo pojawia się ono centralnie i jest z nami cały czas i tak chcemy to oglądać.

To tyle w ramach krótkiego podsumowania 62 Festiwalu Cannes Lions – wszystkie nagrodzone prace można oglądać na stronie festiwalowej.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.