POLSKIE KOSMETYKI NATURALNE Z CERTYFIKATEM NATRUE

POLSKIE KOSMETYKI NATURALNE Z CERTYFIKATEM NATRUE

Brief.pl / CSR

Aromeda jest producentem kosmetyków naturalnych marek: PAT&RUB i znanej dotychczas bardziej poza granicami kraju – NATURATIV. Dlaczego Aromeda postawiła na naturę i do tego miała ambicję zawalczyć o międzynarodowy certyfikat NaTrue? Jak bezkompromisowe, naturalne składy idą w parze z czystą przyjemnością pielęgnacji?

-
SPONSOROWANE

Tylko natura

Zasady komponowania kosmetyków naturalnych, to w Aromedzie sposób na tworzenie zdrowych kosmetyków.

Po pierwsze, ze składu kosmetyków naturalnych wykluczone są wszelkie substancje wzbudzające od jakiegoś czasu kontrowersje w środowisku chemików kosmetologów. Wielu producentom kosmetyków trudno się jest z nimi pożegnać ze względu na niski koszt i łatwość stosowania. Substancje te mogą być zastąpione innymi, trudniejszymi w wykorzystaniu ale niewzbudzającymi kontrowersji. 

Po drugie, komponenty roślinne, a te w naturalnym kosmetyki to 100% lub prawie, pochodzą z kontrolowanych upraw prowadzonych bez środków chwasto -, owado -  i grzybobójczych, czyli pozbawione są chemicznych zanieczyszczeń.

Po trzecie, składniki tworzące większość procentową każdego kosmetyku czyli tłuszcze i woda, to w przypadku kosmetyku naturalnego, substancje nieobojętne, ale korzystnie działające na skórę. W kosmetykach konwencjonalnych tłuszcze, to najczęściej olej mineralny, a woda to zwykła woda zdemineralizowana. W kosmetykach naturalnych tłuszcze to niskoprzetworzone oleje i masła roślinne – znakomite substancje pielęgnujące i promotory wnikania substancji aktywnych w skórę, a woda to w części wody roślinne o właściwościach tonizujących i łagodzących.

Naturalność + nowoczesność

Kosmetyki naturalne nie powinny być porównywane z kosmetykami konwencjonalnymi jako mniej aktywne. Obecnie, producenci kosmetyków naturalnych mogą wybierać z bardzo szerokiej oferty przebadanych wszechstronnie, aktywnych surowców z ekologicznymi certyfikatami. Sztuką jest ich odpowiednie zestawienie oraz stworzenie produktów, które są przyjemne w użyciu.

Czysta przyjemność 

Gdy jednak, z dużą dozą cierpliwości, wytrwałości i pasji – stworzy się daną kompozycję, satysfakcja jest ogromna. Bo celem jest to, by użytkownicy poczuli przyjemność przy każdym odchyleniu wieczka, przy każdym muśnięciu skóry kosmetykiem. Bardzo ważna jest konsystencja – lekka, subtelna. Za to kochane są zwłaszcza masła do ciała PAT&RUB i NATURATIV, które kojarzą się klientkom z tortowym kremem.

Równie kluczowe są aromaty. Energetyczne cytrusy, orzeźwiające zioła, moc naturalnych przypraw. Tutaj jest trochę jak w kuchni – słodycz wanilii przełamuje się świeżością cytryny, subtelność róży podkreśla wyrafinowaniem rozmarynu. Latem najchętniej wybierane są lekkie, pachnące egzotyką kompozycje z udziałem trawy cytrynowej i kokosa. Jesienią i zimą ciągną przyprawy korzenne: cynamon, goździki z aromatyczną pomarańczą. A wiosną znów budzi siła cytrusów i ziół.

Najlepszymi ambasadorkami marek Aromedy są same klientki i klienci, którzy codziennie, w komentarzach na stronach sklepu internetowego, chętnie dzielą się wrażeniami z pielęgnacji. To pozytywna energia, która napędza zespół do zapełniania pachnącego magazynu Aromedy nowymi, urzekającymi produktami

Certyfikat dla kosmetyków naturalnych: NaTrue

NaTrue to międzynarodowa organizacja non-profit, w której certyfikują się potęgi kosmetyków naturalnych i organicznych takie jak dr. Hauschka, Weleda i Lavera. W Polsce niewiele wiemy o certyfikacji kosmetyków naturalnych i niewielu konsumentów przywiązuje wagę do jej obecności na opakowaniu. Wiele osób jednak, chętnie używałoby kosmetyków prawdziwie naturalnych i organicznych.

Szum informacyjny i mylenie kosmetyków naturalnych z „inspirowanymi” naturą, to wina braku europejskiej prawnej definicji kosmetyku naturalnego i organicznego, choć wśród ekspertów istnieje dość spójny obraz kosmetyku naturalnego i jego dozwolonej zawartości. Nie pomaga też istnienie kilku europejskich certyfikacji, z bardzo różnymi logo – mimo, że ich wymagania są do siebie bardzo podobne. Oprócz NaTrue, spotykamy oznaczenia m.in. organizacji Cosmos, Ecocert, czy BDiH.

Są jednak rynki, na których posiadanie takiego certyfikatu jest obowiązkowe, jeśli chcemy by nasze produkty znalazły się w bio sklepach lub chcemy nazywać nasze kosmetyki naturalnymi czy organicznymi w komunikacji marketingowej.
NaTrue, której poddaje się PAT&RUB i NATURATIV, to certyfikacja powołana przez stowarzyszenie największych producentów kosmetyków naturalnych w Europie. Zadaniem NaTrue jest nie tylko przyznawanie certyfikatów, lecz również szerzenie wiedzy o kosmetykach naturalnych i organicznych.

Co mówi NaTrue?

Oto stanowisko NaTrue: Mówimy światu, że istnieje naturalny wybór. Na rynku jest wiele kosmetyków pełnych, syntetycznych surowców. Uważamy, że te surowce nie są potrzebne kosmetykom. Obecnie, w żadnym kraju na świecie, nie ma prawa regulującego kwestię kosmetyków naturalnych. Wiele firm produkujących nienaturalne kosmetyki twierdzi, że ich produkty są naturalne. Mogą to robić z powodu braku prawa. NaTrue chce to zmienić. NaTrue dba również o dostępność naturalnych surowców o wysokiej, godnej zaufania jakości. Takie surowce wymagają szczególnej jakości upraw i zrównoważonego rozwoju. Dlatego NaTrue wspiera rolnictwo ekologiczne.

NaTrue dla PAT&RUB i NATURATIV

W tej chwili ponad 40 produktów marek PAT&RUB i NATURATIV posiada certyfikat NaTrue, a kolejne są już w procesie. Certyfikacja jednego kosmetyku trwa od 6 do nawet 18 miesięcy. Składniki i ich źródło są skrupulatnie sprawdzane przez NaTrue. Najprostsze w certyfikacji są olejki do ciała, które są, po prostu, kompozycją kilku naturalnych olejów i nie ma tu żadnych wątpliwości co do naturalności. Ale już np. kremy do twarzy, które z racji swego przeznaczenia i wielu zadań, muszą mieć rozbudowane składy, stanowią zawsze duże wyzwanie i proces ciągnie się miesiącami. Każdy kosmetyk w Aromedzie, jednak już od podstaw komponowany jest jednak tak, by w przyszłości spełnić wymogi certyfikacji.

Każdy produkt z certyfikatem NaTrue posiada międzynarodowy znak jakości, który pozwala konsumentowi rozpoznać, że trzyma w ręku kosmetyk prawdziwie naturalny, niezależnie od tego w jakim miejscu został wyprodukowany czy kupiony.

Fakt, że polskie kosmetyki naturalne mogą się tym już wyróżnić nie tylko w naszym kraju, ale również m. in. w Japonii, Włoszech, Danii, Finlandii i Luksemburgu, jest dziś dla Aromedy dużym powodem do dumy.

Kosmetyki naturalne PAT&RUB można kupić w sklepie internetowym www.patandrub.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.