Google wzmocni kompetencje cyfrowe polskich przedsiębiorców. Ruszył program Internetowe Rewolucje

Google wzmocni kompetencje cyfrowe polskich przedsiębiorców. Ruszył program Internetowe Rewolucje

Brief.pl / Aktualności

Nowy program Google ma objąć ponad 100 tys polskich przedsiębiorców. Dzięki niemu będą oni mogli podnieść swoje kompetencje cyfrowe, przygotować się ro rozwoju i ekspansji zagranicznej w warunkach jednolitego rynku cyfrowego.

-

Ogromne możliwości Internetu, są w niewielkim stopniu wykorzystywane przez polskie firmy, mimo, że większość przedsiębiorców (83 proc. ankietowanych w badaniu Polskie firmy z sektora MŚP_ znajomość i używanie narzędzi do komunikacji, Millward Brown, z czerwca 2015), uważa, że Internet jest ważny lub niezbędny do prowadzania działalności. Choć 60 proc. dostrzega korzyści ze zwiększenia umiejętności cyfrowych swoich pracowników, to zaledwie co trzecia firma przez ostatni rok, podjęła jakiekolwiek działania w tym kierunku. O skali zjawiska świadczy fakt, że Polska, w rankingu określającym poziom kompetencji cyfrowych kapitału ludzkiego, zajmuje dopiero 22 miejsce.

Nie lepiej jest także pod kątem umiejętnego korzystania przez przedsiębiorstwa z Internetu. Mimo, że odsetek firm, które posiadają swoją stronę internetową z roku na rok rośnie (obecnie ma ją 71 proc. polskich MŚP, zaś w 2012 roku było to zaledwie 47 proc.), to jedynie 20 proc. stron internetowych jest dostosowanych do urządzeń mobilnych, zaś tylko 17 proc. firm prowadzi sprzedaż swoich produktów przez Internet. W krajach UE odsetek ten jest dwa razy większy.

Podobne różnice dotyczą wykorzystania przez MŚP mediów społecznościowych. W UE już 42 proc. przedsiębiorstw jest obecnych w social media, w Polsce zaledwie co piąta firma.

Program Google

Statystyki te mają się zmienić do końca 2016 roku. Do tego czasu Google planuje rozwinąć kompetencje cyfrowe wśród 100 tys. obecnych i przyszłych przedsiębiorców w Polsce. Pilotaż programu rozpocznie się już w lipcu, obejmując województwo śląskie. W wybranych lokalizacjach w głównych miastach aglomeracji górnośląskiej kilkudziesięciu ekspertów będzie doradzać jak skutecznie wykorzystać rozwiązania internetowe w biznesie.

Program obejmie zarówno indywidualne warsztaty, w których konsultanci Google zaprezentują rozwiązania dopasowane do potrzeb konkretnej firmy, jak i otwarte sesje szkoleniowe. Jesienią te możliwości zostaną rozpoczęte w całej Polsce. Gogle planuje też rozbudować program edukacyjny w oparciu o platformę online.

::

Fot. Fotolia/ Maxsim

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?