Google wzmocni kompetencje cyfrowe polskich przedsiębiorców. Ruszył program Internetowe Rewolucje

Google wzmocni kompetencje cyfrowe polskich przedsiębiorców. Ruszył program Internetowe Rewolucje

Brief.pl / Aktualności

Nowy program Google ma objąć ponad 100 tys polskich przedsiębiorców. Dzięki niemu będą oni mogli podnieść swoje kompetencje cyfrowe, przygotować się ro rozwoju i ekspansji zagranicznej w warunkach jednolitego rynku cyfrowego.

-

Ogromne możliwości Internetu, są w niewielkim stopniu wykorzystywane przez polskie firmy, mimo, że większość przedsiębiorców (83 proc. ankietowanych w badaniu Polskie firmy z sektora MŚP_ znajomość i używanie narzędzi do komunikacji, Millward Brown, z czerwca 2015), uważa, że Internet jest ważny lub niezbędny do prowadzania działalności. Choć 60 proc. dostrzega korzyści ze zwiększenia umiejętności cyfrowych swoich pracowników, to zaledwie co trzecia firma przez ostatni rok, podjęła jakiekolwiek działania w tym kierunku. O skali zjawiska świadczy fakt, że Polska, w rankingu określającym poziom kompetencji cyfrowych kapitału ludzkiego, zajmuje dopiero 22 miejsce.

Nie lepiej jest także pod kątem umiejętnego korzystania przez przedsiębiorstwa z Internetu. Mimo, że odsetek firm, które posiadają swoją stronę internetową z roku na rok rośnie (obecnie ma ją 71 proc. polskich MŚP, zaś w 2012 roku było to zaledwie 47 proc.), to jedynie 20 proc. stron internetowych jest dostosowanych do urządzeń mobilnych, zaś tylko 17 proc. firm prowadzi sprzedaż swoich produktów przez Internet. W krajach UE odsetek ten jest dwa razy większy.

Podobne różnice dotyczą wykorzystania przez MŚP mediów społecznościowych. W UE już 42 proc. przedsiębiorstw jest obecnych w social media, w Polsce zaledwie co piąta firma.

Program Google

Statystyki te mają się zmienić do końca 2016 roku. Do tego czasu Google planuje rozwinąć kompetencje cyfrowe wśród 100 tys. obecnych i przyszłych przedsiębiorców w Polsce. Pilotaż programu rozpocznie się już w lipcu, obejmując województwo śląskie. W wybranych lokalizacjach w głównych miastach aglomeracji górnośląskiej kilkudziesięciu ekspertów będzie doradzać jak skutecznie wykorzystać rozwiązania internetowe w biznesie.

Program obejmie zarówno indywidualne warsztaty, w których konsultanci Google zaprezentują rozwiązania dopasowane do potrzeb konkretnej firmy, jak i otwarte sesje szkoleniowe. Jesienią te możliwości zostaną rozpoczęte w całej Polsce. Gogle planuje też rozbudować program edukacyjny w oparciu o platformę online.

::

Fot. Fotolia/ Maxsim

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.