wp - grudzien 2016

Google wzmocni kompetencje cyfrowe polskich przedsiębiorców. Ruszył program Internetowe Rewolucje

Google wzmocni kompetencje cyfrowe polskich przedsiębiorców. Ruszył program Internetowe Rewolucje

Brief.pl / Aktualności

Nowy program Google ma objąć ponad 100 tys polskich przedsiębiorców. Dzięki niemu będą oni mogli podnieść swoje kompetencje cyfrowe, przygotować się ro rozwoju i ekspansji zagranicznej w warunkach jednolitego rynku cyfrowego.

-

Ogromne możliwości Internetu, są w niewielkim stopniu wykorzystywane przez polskie firmy, mimo, że większość przedsiębiorców (83 proc. ankietowanych w badaniu Polskie firmy z sektora MŚP_ znajomość i używanie narzędzi do komunikacji, Millward Brown, z czerwca 2015), uważa, że Internet jest ważny lub niezbędny do prowadzania działalności. Choć 60 proc. dostrzega korzyści ze zwiększenia umiejętności cyfrowych swoich pracowników, to zaledwie co trzecia firma przez ostatni rok, podjęła jakiekolwiek działania w tym kierunku. O skali zjawiska świadczy fakt, że Polska, w rankingu określającym poziom kompetencji cyfrowych kapitału ludzkiego, zajmuje dopiero 22 miejsce.

Nie lepiej jest także pod kątem umiejętnego korzystania przez przedsiębiorstwa z Internetu. Mimo, że odsetek firm, które posiadają swoją stronę internetową z roku na rok rośnie (obecnie ma ją 71 proc. polskich MŚP, zaś w 2012 roku było to zaledwie 47 proc.), to jedynie 20 proc. stron internetowych jest dostosowanych do urządzeń mobilnych, zaś tylko 17 proc. firm prowadzi sprzedaż swoich produktów przez Internet. W krajach UE odsetek ten jest dwa razy większy.

Podobne różnice dotyczą wykorzystania przez MŚP mediów społecznościowych. W UE już 42 proc. przedsiębiorstw jest obecnych w social media, w Polsce zaledwie co piąta firma.

Program Google

Statystyki te mają się zmienić do końca 2016 roku. Do tego czasu Google planuje rozwinąć kompetencje cyfrowe wśród 100 tys. obecnych i przyszłych przedsiębiorców w Polsce. Pilotaż programu rozpocznie się już w lipcu, obejmując województwo śląskie. W wybranych lokalizacjach w głównych miastach aglomeracji górnośląskiej kilkudziesięciu ekspertów będzie doradzać jak skutecznie wykorzystać rozwiązania internetowe w biznesie.

Program obejmie zarówno indywidualne warsztaty, w których konsultanci Google zaprezentują rozwiązania dopasowane do potrzeb konkretnej firmy, jak i otwarte sesje szkoleniowe. Jesienią te możliwości zostaną rozpoczęte w całej Polsce. Gogle planuje też rozbudować program edukacyjny w oparciu o platformę online.

::

Fot. Fotolia/ Maxsim

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.