Profesjonalizm - sprawdzone rozwiązanie

Profesjonalizm - sprawdzone rozwiązanie

Brief.pl / Wiedza

Po bardzo krótkim czasie eksperymentów ze zdjęciami produkowanymi chałupniczymi metodami, klienci wrócili do sprawdzonych rozwiązań. Wpływ na to ma proces powstawania zdjęcia i tego, jaką treść ma ono nieść. Nie można dłużej podtrzymywać przekonania, że amatorska fotografia spełnia profesjonalne standardy. Na osiąganie i gwarantowanie wymaganych przez klientów efektów pozwalają lata doświadczenia w planowaniu i realizacji kampanii.

-

Od kilkunastu lat trwa cyfrowa rewolucja. Od ponad dziesięciu coraz więcej działań przenosi się do mediów społecznościowych. Około cztery lata temu tempo zmian przyspieszyło. Zastanawialiśmy się wtedy, czy user generated content i przesunięcie budżetów z mediów tradycyjnych na social media i content marketing zabije powoli rynek profesjonalnej fotografii. Nic bardziej mylnego - ma się coraz lepiej.

Jakość. To ona była zawsze granicą pomiędzy tym co profesjonalne a tym co amatorskie. Dotyczy to także fotografii. Nie chodzi jednak tylko o jakość samego zdjęcia. Dla świadomych i wymagających klientów istotna jest także jakość całego procesu powstawania zdjęcia, szczególnie reklamowego.

Gwałtowny rozwój fotografii cyfrowej i dostęp do niej dzięki smartphonom spowodował kilka lat temu powstanie tezy, że treść generowana przez użytkowników wyprze wkrótce usługi profesjonalne. Ponadto wielu klientów cięło budżety w czasie kryzysu na działania w tradycyjnych środkach przekazu, do których powstawała większość kampanii reklamowych. Wydawnictwa także ograniczały budżety na produkcję sesji. Te trzy czynniki zapowiadały chude czasy zarówno dla fotografów jak i producentów sesji.

Spadki te były jednak raczej pokłosiem samego kryzysu, a nie poważnych zmian na rynku. Brand managerowie szybko pojęli, że nie mogą podpierać się materiałami słabej jakości, chcąc zadbać o sposób postrzegania i prezentowania się ich marek w mediach społecznościowych. Podobnie sprawa wygląda w przypadku content marketingu. Zarówno agencje jak i klienci są świadomi, że treść musi być wysokiej jakości, jeśli ma się przebić i zostać uznawana za wartościową.

Ciekawe są też różnice pomiędzy podejściem do fotografii, która ma pojawić się na billboardach, w prasie czy w kampaniach odsłonowych w internecie a tą która jest wykorzystywana w mediach społecznościowych. Widzimy tu dwa główne trendy. Pierwszy to udawanie wysokiej jakości materiałów, które mogliby zrobić internauci, wykonywana przez markę. Zdjęcia te często przypominają selfie lub swobodnie robione zdjęcia z życia codziennego. Zazwyczaj mają one charakter lifestyle’owy, duży luz i pozytywne emocje.
Na drugiej szali wagi leży fotografia, która ma szokować i zachwycać. W tym przypadku ważny jest pomysł i wykonanie. Wiele zależy od kreacji, ale nie bez znaczenia jest też odwaga klienta.

W przypadku content marketingu bardzo ważna jest jakość treści. W tym wypadku najczęściej robimy zdjęcia do materiałów poradnikowych. Oddzielną kategorią są zdjęcia celebrytów, z których korzystają w większości marki, mające większe budżety i które nie chcą ryzykować straty pieniędzy na przeciętny, słabej jakości materiał. Głównymi problemami są w tym wypadku zaufanie do bohaterów sesji i możliwe kłopoty związane z autoryzacją zdjęć.

Oprócz tego, coraz częściej sesje realizowane są z przeznaczeniem tylko i wyłącznie do content marketingu lub social media. To znak, że klienci doceniają jakość we wszystkich kanałach, którymi docierają do swoich klientów. A to dla całej branży fotografii reklamowej dobra wróżba na przyszłość.

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?