Profesjonalizm - sprawdzone rozwiązanie

Profesjonalizm - sprawdzone rozwiązanie

Brief.pl / Wiedza

Po bardzo krótkim czasie eksperymentów ze zdjęciami produkowanymi chałupniczymi metodami, klienci wrócili do sprawdzonych rozwiązań. Wpływ na to ma proces powstawania zdjęcia i tego, jaką treść ma ono nieść. Nie można dłużej podtrzymywać przekonania, że amatorska fotografia spełnia profesjonalne standardy. Na osiąganie i gwarantowanie wymaganych przez klientów efektów pozwalają lata doświadczenia w planowaniu i realizacji kampanii.

-

Od kilkunastu lat trwa cyfrowa rewolucja. Od ponad dziesięciu coraz więcej działań przenosi się do mediów społecznościowych. Około cztery lata temu tempo zmian przyspieszyło. Zastanawialiśmy się wtedy, czy user generated content i przesunięcie budżetów z mediów tradycyjnych na social media i content marketing zabije powoli rynek profesjonalnej fotografii. Nic bardziej mylnego - ma się coraz lepiej.

Jakość. To ona była zawsze granicą pomiędzy tym co profesjonalne a tym co amatorskie. Dotyczy to także fotografii. Nie chodzi jednak tylko o jakość samego zdjęcia. Dla świadomych i wymagających klientów istotna jest także jakość całego procesu powstawania zdjęcia, szczególnie reklamowego.

Gwałtowny rozwój fotografii cyfrowej i dostęp do niej dzięki smartphonom spowodował kilka lat temu powstanie tezy, że treść generowana przez użytkowników wyprze wkrótce usługi profesjonalne. Ponadto wielu klientów cięło budżety w czasie kryzysu na działania w tradycyjnych środkach przekazu, do których powstawała większość kampanii reklamowych. Wydawnictwa także ograniczały budżety na produkcję sesji. Te trzy czynniki zapowiadały chude czasy zarówno dla fotografów jak i producentów sesji.

Spadki te były jednak raczej pokłosiem samego kryzysu, a nie poważnych zmian na rynku. Brand managerowie szybko pojęli, że nie mogą podpierać się materiałami słabej jakości, chcąc zadbać o sposób postrzegania i prezentowania się ich marek w mediach społecznościowych. Podobnie sprawa wygląda w przypadku content marketingu. Zarówno agencje jak i klienci są świadomi, że treść musi być wysokiej jakości, jeśli ma się przebić i zostać uznawana za wartościową.

Ciekawe są też różnice pomiędzy podejściem do fotografii, która ma pojawić się na billboardach, w prasie czy w kampaniach odsłonowych w internecie a tą która jest wykorzystywana w mediach społecznościowych. Widzimy tu dwa główne trendy. Pierwszy to udawanie wysokiej jakości materiałów, które mogliby zrobić internauci, wykonywana przez markę. Zdjęcia te często przypominają selfie lub swobodnie robione zdjęcia z życia codziennego. Zazwyczaj mają one charakter lifestyle’owy, duży luz i pozytywne emocje.
Na drugiej szali wagi leży fotografia, która ma szokować i zachwycać. W tym przypadku ważny jest pomysł i wykonanie. Wiele zależy od kreacji, ale nie bez znaczenia jest też odwaga klienta.

W przypadku content marketingu bardzo ważna jest jakość treści. W tym wypadku najczęściej robimy zdjęcia do materiałów poradnikowych. Oddzielną kategorią są zdjęcia celebrytów, z których korzystają w większości marki, mające większe budżety i które nie chcą ryzykować straty pieniędzy na przeciętny, słabej jakości materiał. Głównymi problemami są w tym wypadku zaufanie do bohaterów sesji i możliwe kłopoty związane z autoryzacją zdjęć.

Oprócz tego, coraz częściej sesje realizowane są z przeznaczeniem tylko i wyłącznie do content marketingu lub social media. To znak, że klienci doceniają jakość we wszystkich kanałach, którymi docierają do swoich klientów. A to dla całej branży fotografii reklamowej dobra wróżba na przyszłość.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.