Filmy w technologii 360° na YouTube! Jak to działa?

Filmy w technologii 360° na YouTube! Jak to działa?

Brief.pl / Technologie

Koncerty, teledyski, relacje z wydarzeń i każdy inny film można już przesyłać i oglądać na YouTube w technologii 360°. Filmy sferyczne zostały wprowadzone także do stałej oferty dla klientów LifeTube - sieci partnerskiej społecznościowej platformy. Przedstawiciele LifeTube będą gościć na konferencji „Jak zarabiać na mobile?”, podczas której opowiedzą o możliwościach tej nowoczesnej technologii.

-

Choć tworzenie filmów sferycznych wymaga specjalistycznego sprzętu i oprogramowania, to już do ich odtwarzania wystarczy zwykły komputer z przeglądarką Google Chrome lub smartfon, który posiada czujniki ruchu. Video 360° można oglądać także poprzez najnowszą wersję aplikacji YouTube na sprzęty z oprogramowaniem iOS i Android.

Ciekawostką jest także gadżet o nazwie Google Cardboard, który w połączeniu ze smartfonem i dedykowaną aplikacją, pozwala uzyskać efekt wirtualnej rzeczywistości. Korzystając z tych wszystkich możliwości można stać się niemal uczestnikiem filmowanego wydarzenia, zobaczyć eventy z nowej perspektywy i poczuć przestrzeń wewnątrz video.

- Technologia 360° otwiera nowe możliwości, zarówno dla twórców, jak i dla reklamodawców. - przekonuje Barbara Sołtysińska, prezes LifeTube - Video, które widzowie mogą nie tylko oglądać, ale być jego częścią to zupełnie nowe doznania z wykorzystaniem telefonu. - dodaje.

Jak przekonuje LifeTube, ta zaawansowana technologia nie musi być droga i zarezerwowana tylko dla wybrańców. Dzięki nowej usłudze dla klientów sieci partnerskiej YouTube, filmy sferyczne są dostępne dla każdego. Możliwości filmów w technologii 360° powinny zainteresować szczególnie firmy z branży nieruchomości, turystyki, gamingu czy eventów.

Jednym z pierwszych, polskich filmów, który powstał w technologii 360° była relacja z Orange Video Fest, wydarzenia którego organizatorem był LifeTube. I jak doskonale widać ta nowa jakość video otwiera niezliczone możliwości dla twórców i klientów komercyjnych, a przede wszystkim dla widzów.

::

Zarejestruj się na konferencję "Jak zarabiać na mobile?"

::

Fot. Fotolia/ Do Ra

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.