Akcja promocyjna w 10 sekund. Jak marketingowcy mogą wykorzystać Snapchata?

Akcja promocyjna w 10 sekund. Jak marketingowcy mogą wykorzystać Snapchata?

Brief.pl / Wiedza

Na konferencji „Jak zarabiać na mobile?' Krzysztof Bulski z VEEU Network opowie o tym jak działa Snapchat i jak prawidłowo z niego korzystać, aby osiągnąć sukces w promocji marki. Ponad 100 milionów aktywnych użytkowników w każdym miesiącu to potencjał, którego nie powinien zmarnować żaden marketer. Wśród 400 milionów przesyłanych codziennie wiadomości może pojawić się też ta, która podbije serca użytkowników i odpowiednio wypromuje daną markę.

-

Wartość rynkowa Snapchata obecnie przekracza 10 miliardów dolarów. To efemeryczne medium wywołuje znacznie większe zaangażowanie niż Facebook, a królują w nim przede wszystkim przedstawiciele młodego pokolenia. Zatem marki, które chcą docierać ze swoim przekazem reklamowym do konsumentów między 13 a 25 rokiem życia, przez Snapchata właśnie powinni rozpowszechniać swój przekaz reklamowy.  Jak to zrobić dobrze opowie podczas konferencji „Jak zarabiać na mobile?' Krzysztof Bulski z VEEU Network.

Już teraz jednak warto przyjrzeć się kampaniom, które zapisały się w wirtualnych podręcznikach dla marketerów jako te naprawdę skuteczne.

Nominacje MTV
MTV doskonale rozumie potrzeby swojej grupy docelowej i trafia do nich przez ich ulubione kanały. W pełni wykorzystuje zarówno potencjał Instagrama, Vine jak i Snapchata. W tym ostatnim medium MTV zapowiedziało w zeszłym roku nominacje do Video Music Awards. W ośmiu, 10-sekundowych filmikach ogłoszono oficjalną listę nominowanych. Fani MTV robiąc screeny z konkretnych Snapów, umieszczali je w mediach społecznościowych. W ten sposób komunikat rozchodził się wirusowo już bez zaangażowania i nakładów finansowych marki.

Romeo i Julia online
Nie tylko newsy, ale także konkursy można przeprowadzać skutecznie, nawet poprzez medium ze znikającymi treściami. Z takiego założenia wyszła marka Svarovski i połączyła kampanię promocyjną filmu Romeo i Julia z interesującym konkursem. Użytkownicy Snapchata otrzymywali od marki wiadomości z kadrami z filmu. Zadanie polegało na tym aby po zrobieniu screenshota, udostępnić je, z odpowiednim hashtagiem, w innych mediach społecznościowych. A warto to było zrobić. Dla najbardziej aktywnych użytkowników, którzy zaangażowali się w promocję filmu, czekały nagrody w postaci wisiorków Svarovskiego.

Polskie snapy
W Polsce pierwszą akcją na Snapchacie wykazał się H&M. Agencja Lubię to! stworzyła za pomocą platformy grę miejską, w której do wygrania były bilety na Boiler Room - imprezę, podczas której prezentowana jest muzyka klubowa, a której partnerem jest właśnie H&M. Jakie były efekty? Mimo niewielkiej wówczas liczby użytkowników Snapchata w Polsce, udało się osiągnąć zasięg na poziomie 3,8 mln osób!

To tylko niektóre z możliwości jakie oferuje markom Snapchat. Choć już w minionych latach prowadzone przez ten kanał kampanie cieszyły się dużą popularnością i odnosiły znaczące sukcesy, to z każdym rokiem potencjał  platformy wzrasta. Nie tylko korzysta z niej coraz więcej użytkowników, ale pojawiają się także nowe możliwości dla reklamodawców. Dlatego z całą pewnością warto nauczyć się robić dobry marketing w 10 sekund. 

::

Poznaj potencjał Snapchata i zarejestruj się na konferencję "Jak zarabiać na mobile?" 

::

Fot. Snapchat

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.