Akcja promocyjna w 10 sekund. Jak marketingowcy mogą wykorzystać Snapchata?

Akcja promocyjna w 10 sekund. Jak marketingowcy mogą wykorzystać Snapchata?

Brief.pl / Wiedza

Na konferencji „Jak zarabiać na mobile?' Krzysztof Bulski z VEEU Network opowie o tym jak działa Snapchat i jak prawidłowo z niego korzystać, aby osiągnąć sukces w promocji marki. Ponad 100 milionów aktywnych użytkowników w każdym miesiącu to potencjał, którego nie powinien zmarnować żaden marketer. Wśród 400 milionów przesyłanych codziennie wiadomości może pojawić się też ta, która podbije serca użytkowników i odpowiednio wypromuje daną markę.

-

Wartość rynkowa Snapchata obecnie przekracza 10 miliardów dolarów. To efemeryczne medium wywołuje znacznie większe zaangażowanie niż Facebook, a królują w nim przede wszystkim przedstawiciele młodego pokolenia. Zatem marki, które chcą docierać ze swoim przekazem reklamowym do konsumentów między 13 a 25 rokiem życia, przez Snapchata właśnie powinni rozpowszechniać swój przekaz reklamowy.  Jak to zrobić dobrze opowie podczas konferencji „Jak zarabiać na mobile?' Krzysztof Bulski z VEEU Network.

Już teraz jednak warto przyjrzeć się kampaniom, które zapisały się w wirtualnych podręcznikach dla marketerów jako te naprawdę skuteczne.

Nominacje MTV
MTV doskonale rozumie potrzeby swojej grupy docelowej i trafia do nich przez ich ulubione kanały. W pełni wykorzystuje zarówno potencjał Instagrama, Vine jak i Snapchata. W tym ostatnim medium MTV zapowiedziało w zeszłym roku nominacje do Video Music Awards. W ośmiu, 10-sekundowych filmikach ogłoszono oficjalną listę nominowanych. Fani MTV robiąc screeny z konkretnych Snapów, umieszczali je w mediach społecznościowych. W ten sposób komunikat rozchodził się wirusowo już bez zaangażowania i nakładów finansowych marki.

Romeo i Julia online
Nie tylko newsy, ale także konkursy można przeprowadzać skutecznie, nawet poprzez medium ze znikającymi treściami. Z takiego założenia wyszła marka Svarovski i połączyła kampanię promocyjną filmu Romeo i Julia z interesującym konkursem. Użytkownicy Snapchata otrzymywali od marki wiadomości z kadrami z filmu. Zadanie polegało na tym aby po zrobieniu screenshota, udostępnić je, z odpowiednim hashtagiem, w innych mediach społecznościowych. A warto to było zrobić. Dla najbardziej aktywnych użytkowników, którzy zaangażowali się w promocję filmu, czekały nagrody w postaci wisiorków Svarovskiego.

Polskie snapy
W Polsce pierwszą akcją na Snapchacie wykazał się H&M. Agencja Lubię to! stworzyła za pomocą platformy grę miejską, w której do wygrania były bilety na Boiler Room - imprezę, podczas której prezentowana jest muzyka klubowa, a której partnerem jest właśnie H&M. Jakie były efekty? Mimo niewielkiej wówczas liczby użytkowników Snapchata w Polsce, udało się osiągnąć zasięg na poziomie 3,8 mln osób!

To tylko niektóre z możliwości jakie oferuje markom Snapchat. Choć już w minionych latach prowadzone przez ten kanał kampanie cieszyły się dużą popularnością i odnosiły znaczące sukcesy, to z każdym rokiem potencjał  platformy wzrasta. Nie tylko korzysta z niej coraz więcej użytkowników, ale pojawiają się także nowe możliwości dla reklamodawców. Dlatego z całą pewnością warto nauczyć się robić dobry marketing w 10 sekund. 

::

Poznaj potencjał Snapchata i zarejestruj się na konferencję "Jak zarabiać na mobile?" 

::

Fot. Snapchat

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Przedsiębiorczy Poznań

Brief.pl / Aktualności

Przedsiębiorczy Poznań
Przedsiębiorczy Poznań

Jednym z pięciu priorytetów, zawartych w przyjętej w tym roku przez Radę Miasta Strategii Rozwoju Miasta Poznania 2020+, jest nowoczesna przedsiębiorczość. Oznacza to, że w Poznaniu ma rozwijać się zróżnicowana, nowoczesna i silna gospodarka. Lokalne, niewielkie firmy mają uzyskać wsparcie w działaniach innowacyjnych. Wspierana ma być też współpraca biznesu i nauki, pomoc uzyskać mają lokalne startupy. Miasto ma również działać na rzecz zwiększenia poziomu umiędzynarodowienia poznańskiej przedsiębiorczości. I nie są to puste deklaracje.