wp - grudzien 2016

Akcja promocyjna w 10 sekund. Jak marketingowcy mogą wykorzystać Snapchata?

Akcja promocyjna w 10 sekund. Jak marketingowcy mogą wykorzystać Snapchata?

Brief.pl / Wiedza

Na konferencji „Jak zarabiać na mobile?' Krzysztof Bulski z VEEU Network opowie o tym jak działa Snapchat i jak prawidłowo z niego korzystać, aby osiągnąć sukces w promocji marki. Ponad 100 milionów aktywnych użytkowników w każdym miesiącu to potencjał, którego nie powinien zmarnować żaden marketer. Wśród 400 milionów przesyłanych codziennie wiadomości może pojawić się też ta, która podbije serca użytkowników i odpowiednio wypromuje daną markę.

-

Wartość rynkowa Snapchata obecnie przekracza 10 miliardów dolarów. To efemeryczne medium wywołuje znacznie większe zaangażowanie niż Facebook, a królują w nim przede wszystkim przedstawiciele młodego pokolenia. Zatem marki, które chcą docierać ze swoim przekazem reklamowym do konsumentów między 13 a 25 rokiem życia, przez Snapchata właśnie powinni rozpowszechniać swój przekaz reklamowy.  Jak to zrobić dobrze opowie podczas konferencji „Jak zarabiać na mobile?' Krzysztof Bulski z VEEU Network.

Już teraz jednak warto przyjrzeć się kampaniom, które zapisały się w wirtualnych podręcznikach dla marketerów jako te naprawdę skuteczne.

Nominacje MTV
MTV doskonale rozumie potrzeby swojej grupy docelowej i trafia do nich przez ich ulubione kanały. W pełni wykorzystuje zarówno potencjał Instagrama, Vine jak i Snapchata. W tym ostatnim medium MTV zapowiedziało w zeszłym roku nominacje do Video Music Awards. W ośmiu, 10-sekundowych filmikach ogłoszono oficjalną listę nominowanych. Fani MTV robiąc screeny z konkretnych Snapów, umieszczali je w mediach społecznościowych. W ten sposób komunikat rozchodził się wirusowo już bez zaangażowania i nakładów finansowych marki.

Romeo i Julia online
Nie tylko newsy, ale także konkursy można przeprowadzać skutecznie, nawet poprzez medium ze znikającymi treściami. Z takiego założenia wyszła marka Svarovski i połączyła kampanię promocyjną filmu Romeo i Julia z interesującym konkursem. Użytkownicy Snapchata otrzymywali od marki wiadomości z kadrami z filmu. Zadanie polegało na tym aby po zrobieniu screenshota, udostępnić je, z odpowiednim hashtagiem, w innych mediach społecznościowych. A warto to było zrobić. Dla najbardziej aktywnych użytkowników, którzy zaangażowali się w promocję filmu, czekały nagrody w postaci wisiorków Svarovskiego.

Polskie snapy
W Polsce pierwszą akcją na Snapchacie wykazał się H&M. Agencja Lubię to! stworzyła za pomocą platformy grę miejską, w której do wygrania były bilety na Boiler Room - imprezę, podczas której prezentowana jest muzyka klubowa, a której partnerem jest właśnie H&M. Jakie były efekty? Mimo niewielkiej wówczas liczby użytkowników Snapchata w Polsce, udało się osiągnąć zasięg na poziomie 3,8 mln osób!

To tylko niektóre z możliwości jakie oferuje markom Snapchat. Choć już w minionych latach prowadzone przez ten kanał kampanie cieszyły się dużą popularnością i odnosiły znaczące sukcesy, to z każdym rokiem potencjał  platformy wzrasta. Nie tylko korzysta z niej coraz więcej użytkowników, ale pojawiają się także nowe możliwości dla reklamodawców. Dlatego z całą pewnością warto nauczyć się robić dobry marketing w 10 sekund. 

::

Poznaj potencjał Snapchata i zarejestruj się na konferencję "Jak zarabiać na mobile?" 

::

Fot. Snapchat

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.