Direct mail i krótka historia jednego przetargu

Direct mail i krótka historia jednego przetargu

Brief.pl / Wiedza

Gdy wyniki kampanii elektronicznych są coraz częściej rozczarowujące, Direct Mail ma znów swoje pięć minut. Przesyłki reklamowe Poczty Polskiej mogą być skutecznym, nowoczesnym narzędziem marketingowym dla tych wszystkich, którzy wiedzą, jak wykorzystać jego atuty.

-

Jedna z agencji reklamowych, korzystająca z usług DM Poczty Polskiej, została zaproszona przez dyrektora marketingu polskiego oddziału międzynarodowej firmy usługowej do udziału w przetargu na obsługę w zakresie działań marketingu bezpośredniego. Zadaniem agencji miało być przedstawienie oferty na wydruk materiałów reklamowych, ulotek, personalizację listów, wysyłkę, bazy danych B2C oraz opracowanie strategii połączenia tych działań z pozostałymi aktywnościami marketingowymi. 

W trakcie prezentacji przetargowej dyrektor marketingu zaskoczył agencję stwierdzeniem: „To świetnie, że przyszliście. Pomożecie nam poukładać cały ten program dla wysyłek Direct Mail. Żadna z dotychczas zaproszonych agencji nie miała pojęcia, jak się za to zabrać!”.

Wyniki e-kampanii coraz częściej rozczarowują marketerów, a do łask reklamodawców wraca, pozornie tylko tradycyjny, Direct Mail. Przesyłki DM Poczty Polskiej, które trafiają do rąk adresatów, mogą być skutecznym, nowoczesnym narzędziem marketingowym dla tych wszystkich, którzy potrafią wykorzystać jego liczne atuty: atrakcyjność, elastyczność i dowolność stosowanych formatów czy stosunkowo niskie koszty bezpośredniego dotarcia do grupy docelowej.

DM coraz bardziej atrakcyjny dla reklamodawców

W Stanach Zjednoczonych, według badań Statista 2015, planowane wydatki na Direct Mail pobiją
 w 2015 roku kolejny rekord i osiągną poziom 45,7 miliardów dolarów. W latach 2009–2015 wydatki na DM wzrosły o prawie 2 miliardy dolarów! Statistic Fact Book Direct Marketing Association 2014 podaje, że branżami, w których zanotowano największy wzrost
 przesyłek Direct Mail są:
 bankowość (karty kredytowe, kredyty hipoteczne i pożyczki), turystyka
 i wypoczynek oraz telekomunikacja.
 Direct Mail, może nie tak efektowny jak reklama telewizyjna, jest skutecznym narzędziem marketingowym. W 2014 roku 22% Amerykanów deklarowało, że zakupów dokona tylko poprzez DM. Natomiast 39,3% stwierdziło, że prawdopodobnie wybiorą Direct Mail jako reklamę skłaniającą ich do złożenia zamówienia. 

W Europie Direct Mail również trzyma się mocno. Zgodnie z badaniami Statista 2015, wydatki na ten rodzaj działalności marketingowej w Wielkiej Brytanii osiągną swój rekordowy poziom od 2010 roku i przekroczą 2,13 miliarda funtów! Chęć otrzymywania tego rodzaju przesyłek potwierdza
32% Brytyjczyków i jest to najwyższy współczynnik spośród wszystkich mediów dostępnych na rynku.

Do skrzynki na listy – te papierowe, prawdziwe – zawsze zaglądamy z ciekawością. W 2014 roku aż 44% dorosłych osób
z Wielkiej Brytanii odpowiedziało na personalizowane przesyłki, a 72% odbiorców DM dokonało zakupów online, co jest dostatecznym obrazem i potwierdzeniem współzależności obu kanałów marketingowych. Co ważne, otrzymane listy DM otwiera aż 90% Brytyjczyków! Według badań Creative Marketing Services Ltd. (2014), 57% badanych miesz- kańców Wielkiej Brytanii uważa, że Direct Mail podnosi prestiż nadawcy w oczach odbiorców, którzy czują się w ten sposób wyróżnieni.

W Niemczech, zgodnie z badaniami Statista 2014, od 2011 roku stale wzrasta liczba osób, które czytają raz w tygodniu ulotki
 i broszury otrzymane tradycyjną drogą pocztową. W 2014 roku liczba ta wyniosła już 17,85 miliona osób. O prawie milion osób więcej – 18,83 miliona Niemców – sięga po ulotki i broszury do swej skrzynki na listy kilka razy w tygodniu.

DM jest bezpieczny i godny zaufania

Z danych Direct Mail Guide 2015 wynika, że 82% badanych osób w wieku 20–30 lat uważa Direct Mail za medium najbardziej godne zaufania, a 74% – najbardziej bezpieczne, w porównaniu z innymi mediami. Nie tylko Brytyjczycy, Niemcy czy Amerykanie przeznaczają coraz większe nakłady finansowe na Direct Mail. Korzystająca z naszych usług agencja reklamowa w finale przetargu pokonała kilka innych agencji,
a cytowany wcześniej dyrektor marketingu zlecił jej wykonanie zadania, jak również znacznie zwiększył budżet na działania DM.

::

Fot. Shutterstock

 

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.