Boom na beacony w miastach. Zobacz, co potrafi ta technologia

Boom na beacony w miastach. Zobacz, co potrafi ta technologia

Brief.pl / Technologie

Technologie kontekstowe, w szczególności beacony, znajdują w Polsce coraz więcej zastosowań. Niedługo urządzenia trafią do stu warszawskich restauracji, zaś kilkanaście dni temu trzysta sztuk zamontowano w łódzkiej Manufakturze.

-

Firma OpenCard, która wydaje restauracyjne karty rabatowe o tej samej nazwie, wraz z firmą HG Intelligence S.A. rozpoczęła wdrażanie platformy omnichannel Synerise, w warszawskich restauracjach.

Dzięki zastosowaniu technologii kontekstowych, w tym przede wszystkim beaconów, wykorzystujących Bluetooth Low Energy, możliwe będzie m.in. rozwinięcie i ulepszenie komunikacji restauratora z klientem oraz szczegółowe badanie ruchu w restauracji. Beacony wraz z całym systemem wspierać będą działania marketingowe restauracji, dzięki ogromnym ilościom danych analizowanych w czasie rzeczywistym.

Smart Center

Beacony wspierają już działania marketingowe w łódzkiej manufakturze. Wraz z premierą nowej aplikacji mobilnej, która miała miejsce na początku czerwca, w galerii handlowej zamontowano 300 beaconów. Dzięki nim możliwa jest prezentacja spersonalizowanych ofert promocyjnych odwiedzającym galerię. Użytkownicy, którzy zainstalują aplikację otrzymają powiadomienia o promocjach na swoje smartfony, w chwili gdy znajdą się w zasięgu odpowiednich beaconów. Klienci mogą też dostosowywać powiadomienia do swoich preferencji poprzez zaznaczanie w aplikacji ulubionych miejsc w galerii.

Współpraca z beaconami to zaledwie część możliwości jakie oferuje aplikacja. Pozwala ona także na znalezienie miejsc parkingowych wokół Manufaktury czy też poznanie historii tego niezwykłego miejsca. Wszystkie te elementy składają się na strategię rozwoju opartą na idei Smart Centers, która łączy obecność w świecie rzeczywistym i wirtualnym.

Smart city

„Smart”, dzięki takim urządzeniom może się stawać nie tylko sektor handlowy, ale cały przemysł, domy, a także miasta. Tym, które ma szansę najszybciej zyskać przydomek smart city jest Warszawa, która w ubiegłym roku zajęła drugie miejsce w międzynarodowym konkursie Mayors Challenge, otrzymując cztery miliony złotych na wdrożenie innowacyjnych rozwiązań.

Pieniądze w ramach programu Virtualna Warszawa zainwestowane zostały w pełni właśnie w system beaconów, które mają pomóc turystom i mieszkańcom, zwłaszcza tym niewidomym, w poruszaniu się po mieście. Współpracujące ze specjalną aplikacją inteligentne czujniki pomagają poruszać się środkami komunikacji miejskiej, w przestrzeni turystyczno - kulturalnej, a także po instytucjach publicznych.

Mimo, że programy są dopiero w fazie pilotażowej, to możliwości zastosowań beaconów, w wielu dziedzinach życia jest jeszcze wiele. Dlatego też z pewnością boom na te niewielkie urządzenia, z wielkim potencjałem, będzie trwał jeszcze długo.

::

Chcesz wiedzieć jak działają beacony? Zajrzyj do infografiki.

::

Fot. Wikimedia Commons/Jonathan Nalder/ CC BY 2.0

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.