Nowoczesna karta kredytowa, czyli jaka?

Nowoczesna karta kredytowa, czyli jaka?

Brief.pl / Technologie

Dobra karta kredytowa pozwala nie tylko na płacenie w punktach handlowo-usługowych, lecz także w internecie. Z uwagi na dużą konkurencję, poszczególne banki starają się ulepszyć oferowane konsumentom produkty. Jaka powinna być nowoczesna karta kredytowa?

-

Oferta banków jest bardzo rozbudowana – obok produktów oszczędnościowych (np. lokaty, rachunki oszczędnościowe), dostępne są również produkty pożyczkowe (np. pożyczki, kredyty, karty kredytowe). Karta Simplicity to przykład karty kredytowej, którą w portfelu może mieć każdy klient zainteresowany pozyskaniem źródła finansowania swoich codziennych zakupów.

Nowoczesne karty kredytowe to jednak znacznie więcej niż dostęp do limitu. Większość takich produktów jest projektowana z myślą o różnorodnych potrzebach i oczekiwaniach klientów. Służą one nie tylko do przeprowadzania bezgotówkowych transakcji, lecz także pozwalają użytkownikowi na uzyskanie szeregu innych korzyści.

Karty kredytowe – rozwiązanie dla wszystkich?

Korzystanie z karta kredytowych może przynieść użytkownikowi wiele korzyści, nie można jednak zapomnieć o potencjalnych zagrożeniach. Ten produkt z całą pewnością nie jest dla każdego konsumenta. Z badań przeprowadzonych przez BIK i Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy wynika, że aż 33% konsumentów obawia się ukrytych kosztów. Takie wyniki nie powinny być zaskoczeniem – korzystanie z karty wiąże się z koniecznością poznania mechanizmu jej działania.

Nie każdy konsument zainteresowany podpisaniem umowy o kartę kredytową pamięta o okresie bezodsetkowym i konieczności uregulowania płatności w terminie wyznaczonym przez bank. Problem w tym, że okresy bezodsetkowe nakładają się na cykle rozliczeniowe. Posiadacz karty musi pamiętać o kontrolowaniu swojego domowego budżetu, by nie okazało się, że faktycznie żyje na kredyt.

Z myślą o oszczędzaniu

W zależności od limitu, jaki został przyznany klientowi i okresu bezodsetkowego, właściciel karty kredytowej może zarobić na jej posiadaniu. Jak to możliwe? Zakładając, że dochód wypracowany w ciągu miesiąca trzyma na koncie oszczędnościowym, zaś płatności za nabyte produkty czy usługi reguluje za pomocą karty kredytowej, faktycznie może zarobić na odsetkach, jakie otrzyma od banku.

Jeżeli powyższe rozwiązanie połączyć z faktem, że klienci aktywnie używający kart kredytowych mogą uzyskać dodatkowe korzyści w postaci np. rabatów czy zniżek w punktach handlowo-usługowych, to śmiało można powiedzieć, że ten produkt bankowy jest idealny dla wszystkich osób dbających o budżet domowy.

Korzystaj z dodatkowych możliwości

Część banków, poza wymienionymi korzyściami, proponuje swoim klientom dodatkowe usługi. Takimi mogą być na przykład pakiety ubezpieczeń, dzięki którym posiadacz karty kredytowej może w nagłych przypadkach skorzystać np. z pomocy lekarskiej lub pomocy specjalistów. Szeroki wybór produktów w połączeniu z różnorodnymi usługami dodatkowymi sprawiają, że każdy konsument zainteresowany podpisaniem umowy o prowadzenie i obsługę takiego produktu bankowego powinien znaleźć coś dla siebie.

::

fot. Shutterstock

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.