wp - grudzien 2016

Kampania, że OOH! Znani YouTuberzy pojawią się w przestrzeni miejskiej

Kampania, że OOH! Znani YouTuberzy pojawią się w przestrzeni miejskiej

Brief.pl / Inspiracje

Reklama zewnętrzna, wraz z rozwojem nowych technologii wchodzi w nowy wymiar. Do popularnego skrótu OOH, pochodzących od Out – of – Home, coraz częściej dodaje się literkę – D, od słowa Digital. I to właśnie ten kanał będzie podstawą dla nowej kampanii z okazji 10-lecia YouTube'a.

-

W czasach, gdy przestrzeń miejska przesycona jest tradycyjnymi reklamami banerowymi, które są coraz mniej efektywne, marki próbują promować się w niestandardowy sposób. Aspekt Digital w kampaniach Out-of-Home, daje ogromne możliwości reklamodawcom. Dzięki integracji tego rodzaju reklamy z innymi kanałami komunikacji, takimi jak mobile czy social media, można sprawić, że kampania będzie atrakcyjna, angażująca i użyteczna. Nie dziwi więc fakt, że rosną nakłady finansowe na ten typ reklamy i pojawia się coraz więcej przykładów pokazujących możliwości kryjące się w haśle- kampanie DOOH.

Gwiazdy YouTube poza internetem

Próbkę kryjącego się w nich potencjału postanowił dać LifeTube – największa wielokanałowa sieć YouTube w Polsce. Z okazji 10 urodzin filmowego giganta, stworzono kampanię promującą twórców i sam serwis, którą będzie można oglądać przez miesiąc, w ponad 190 lokalizacjach, w całej Polsce. Na specjalnych ekranach sieci Screen Network emitowane będą filmy, w których wystąpią znani youtuberzy m.in. Łukasz Jakóbiak, AdBuster, Radek Kotarski czy Cyber Marian.

Oprócz twórców na ekranach pojawiać się będą także ciekawostki o samym serwisie,  uświadamiające przechodniom jego możliwości. Na przykład to, że „każdego dnia YouTube odwiedza więcej użytkowników niż cała populacja Europy”.  Zaś w samej Polsce aż 92 proc. internautów deklaruje, że przynajmniej raz w miesiącu skorzystało z YouTube.

- Chcemy poprzez kampanię dotrzeć do osób, które nie zetknęły się jeszcze z kanałami twórców w naszej sieci - tłumaczy Barbara Sołtysińska, prezes LifeTube - Pokazać im, że kanały LifeTube to nie tylko rozrywka, ale też wysokiej jakości produkcje wideo o bardzo różnej i interesującej tematyce. Każdy znajdzie wśród nich coś dla siebie – dodaje. Dodatkowy aspekt kampanii to także promocja nowej usługi, którą wprowadza LifeTube, polegającej na tym, że wybrane fragmenty filmów z YouTube lub spoty przygotowane dla klientów będą od teraz także dodatkowo promowane z wykorzystaniem kanału Digital OOH.

Interaktywne ekrany

Ale to nie jedyny przykład promocji marek w ramach DOOH. Już wcześniej pojawiały się inne interesujące kampanie zarówno w Polsce jak i na świecie, które prezentowały możliwości tego kanału. Chcąc nawiązać interakcję z konsumentem, w miejscu w którym akurat się on znajduje Tesco stworzyło interaktywną grę. Na jednym z parkingów hipermarketu można było zagrać w piłkę nożną na 400 -calowym ekranie LED.

McDonald's w Szwecji z kolei swój interaktywny ekran powiązał ze światem mobile. Każdy przechodzień mógł zagrać na dużym ekranie w prostą grę, sterując nią za pomocą smarfona. W nagrodę za dobry wynik otrzymywało się mobilny kupon do wykorzystania w sieci fastfood'ów.

Ale nie tylko interaktywnymi grami można przyciągnąć uwagę konsumentów. Świetnym przykładem na to jest kampania samochodu Mini w Londynie, która ukazywała, że kanał DOOH to nie tylko możliwości dużej interakcji ale także sposób na wysoką personalizację przekazu. A na takie komunikaty reklamowe w przestrzeni miejskiej z pewnością zwróci się uwagę.

::

Fot. Fotolia / Rafal Olechowski

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.