Kampania, że OOH! Znani YouTuberzy pojawią się w przestrzeni miejskiej

Kampania, że OOH! Znani YouTuberzy pojawią się w przestrzeni miejskiej

Brief.pl / Inspiracje

Reklama zewnętrzna, wraz z rozwojem nowych technologii wchodzi w nowy wymiar. Do popularnego skrótu OOH, pochodzących od Out – of – Home, coraz częściej dodaje się literkę – D, od słowa Digital. I to właśnie ten kanał będzie podstawą dla nowej kampanii z okazji 10-lecia YouTube'a.

-

W czasach, gdy przestrzeń miejska przesycona jest tradycyjnymi reklamami banerowymi, które są coraz mniej efektywne, marki próbują promować się w niestandardowy sposób. Aspekt Digital w kampaniach Out-of-Home, daje ogromne możliwości reklamodawcom. Dzięki integracji tego rodzaju reklamy z innymi kanałami komunikacji, takimi jak mobile czy social media, można sprawić, że kampania będzie atrakcyjna, angażująca i użyteczna. Nie dziwi więc fakt, że rosną nakłady finansowe na ten typ reklamy i pojawia się coraz więcej przykładów pokazujących możliwości kryjące się w haśle- kampanie DOOH.

Gwiazdy YouTube poza internetem

Próbkę kryjącego się w nich potencjału postanowił dać LifeTube – największa wielokanałowa sieć YouTube w Polsce. Z okazji 10 urodzin filmowego giganta, stworzono kampanię promującą twórców i sam serwis, którą będzie można oglądać przez miesiąc, w ponad 190 lokalizacjach, w całej Polsce. Na specjalnych ekranach sieci Screen Network emitowane będą filmy, w których wystąpią znani youtuberzy m.in. Łukasz Jakóbiak, AdBuster, Radek Kotarski czy Cyber Marian.

Oprócz twórców na ekranach pojawiać się będą także ciekawostki o samym serwisie,  uświadamiające przechodniom jego możliwości. Na przykład to, że „każdego dnia YouTube odwiedza więcej użytkowników niż cała populacja Europy”.  Zaś w samej Polsce aż 92 proc. internautów deklaruje, że przynajmniej raz w miesiącu skorzystało z YouTube.

- Chcemy poprzez kampanię dotrzeć do osób, które nie zetknęły się jeszcze z kanałami twórców w naszej sieci - tłumaczy Barbara Sołtysińska, prezes LifeTube - Pokazać im, że kanały LifeTube to nie tylko rozrywka, ale też wysokiej jakości produkcje wideo o bardzo różnej i interesującej tematyce. Każdy znajdzie wśród nich coś dla siebie – dodaje. Dodatkowy aspekt kampanii to także promocja nowej usługi, którą wprowadza LifeTube, polegającej na tym, że wybrane fragmenty filmów z YouTube lub spoty przygotowane dla klientów będą od teraz także dodatkowo promowane z wykorzystaniem kanału Digital OOH.

Interaktywne ekrany

Ale to nie jedyny przykład promocji marek w ramach DOOH. Już wcześniej pojawiały się inne interesujące kampanie zarówno w Polsce jak i na świecie, które prezentowały możliwości tego kanału. Chcąc nawiązać interakcję z konsumentem, w miejscu w którym akurat się on znajduje Tesco stworzyło interaktywną grę. Na jednym z parkingów hipermarketu można było zagrać w piłkę nożną na 400 -calowym ekranie LED.

McDonald's w Szwecji z kolei swój interaktywny ekran powiązał ze światem mobile. Każdy przechodzień mógł zagrać na dużym ekranie w prostą grę, sterując nią za pomocą smarfona. W nagrodę za dobry wynik otrzymywało się mobilny kupon do wykorzystania w sieci fastfood'ów.

Ale nie tylko interaktywnymi grami można przyciągnąć uwagę konsumentów. Świetnym przykładem na to jest kampania samochodu Mini w Londynie, która ukazywała, że kanał DOOH to nie tylko możliwości dużej interakcji ale także sposób na wysoką personalizację przekazu. A na takie komunikaty reklamowe w przestrzeni miejskiej z pewnością zwróci się uwagę.

::

Fot. Fotolia / Rafal Olechowski

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.