Jak popełnić samobójstwo?

Jak popełnić samobójstwo?

Brief.pl / Inspiracje

To pytanie każdego dnia w Polsce zadaje sobie kilkanaście osób. I niestety znajduje na nie skuteczną odpowiedź. Ale można im to utrudnić i przypomnieć, że co by się nie działo, warto żyć.

-

4000 – to średnia liczba osób, które każdego miesiąca, wpisując konkretną frazę w wyszukiwarce Google, trafia na wpis „Jak skutecznie i bezboleśnie popełnić samobójstwo”, który został opublikowany na blogu Stay Fly. Bloger, który na co dzień publikuje wpisy o życiu w mieście, pod koniec ubiegłego roku postanowił dotrzeć do ludzi, szukających sposobu na to, jak odebrać sobie życie. Po to, aby ich od tego odwieść. Mimo jednoznacznego nagłówka, w treści czytelnicy otrzymywali numery telefonów, pod które mogą się zgłosić, aby sobie pomóc, a także kilka pozytywnych słów otuchy. Tak wpis bloger uznał za niezwykle ważny w okresie przedświątecznym, gdy liczba samobójstw znacząco wzrasta.

Jak się jednak okazało, niestety nie tylko w święta internauci wyrażają zainteresowanie instrukcją podaną w tytule wpisu. A to tak poruszyło twórcę Stay Fly, że postanowił przeprowadzić prostą, lecz niezwykłą akcję. Zaapelował do innych blogerów: „Wszystkim zagubionym w labiryntach problemów podajmy nić Ariadny. A najłatwiej możemy to zrobić hackując Google”.

Jak wziąć udział w akcji?

W akcji chodzi o to, aby każdy twórca stworzył na swoim blogu wpis, gdzie w tytule będą się pojawiać takie frazy, jak „samobójstwo”, „jak popełnić samobójstwo” czy „jak się zabić”, zaś w treści, poza wymienionymi słowami kluczowymi, czytelnicy odnajdą przesłanie o wartości życia i iskierkę nadziei. Bloger wierzy, że ktoś kto trafi na liczne wpisy, w których pojawią się także numery telefonów zaufania, zmieni swoje zdanie. Aby akcja była skuteczna, należy zapełnić pierwsze strony wyszukiwań Google, "instrukcjami o popełnianiu samobójstwa", z ukrytym przekazam o wartości życia. A to chyba najlepszy sposób na to, aby pokazać jak wielki wpływ ma blogosfera na współczesną rzeczywistość.

Na blogu Stay Fly oprócz apelu, można znaleźć instrukcję dotyczącą tego, jak powinien wygladać dany wpis:

"Zatytułuj wpis „Jak skutecznie i bezboleśnie popełnić samobójstwo?” lub „Jak skutecznie i bezboleśnie się zabić?” lub jakąś z kombinacji tych tytułów.
Użyj we wpisie wielokrotnie takich fraz, jak „samobójstwo”, „zabić się”, „odebrać sobie życie” i ich kombinacji lub pochodnych.
Umieść we wpisie pozytywne treści, niosące nadzieję i dające wiarę, że nie ma problemu, z którym nie można sobie poradzić, a samobójstwo nie jest rozwiązaniem.
Zachęć czytelnika, żeby zamiast planowania śmierci zadzwonił pod jeden z tych numerów, gdzie otrzyma fachową pomoc i dalsze wsparcie.
116 123 – Telefon zaufania dla osób dorosłych w kryzysie emocjonalnym
22 425 98 48 – Telefoniczna pierwsza pomoc psychologiczna
116 111 – Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży
801 120 002 – Ogólnopolski telefon dla ofiar przemocy w rodzinie „Niebieska Linia”
800 112 800 – „Telefon Nadziei” dla kobiet w ciąży i matek w trudnej sytuacji życiowej."

Instukcja ukazała się dwa dni temu, a już pod nią pojawiło się wiele wspierających komentarzy, a także linków do innych tekstów, ukazujących jak szybko blogerzy przyłączyli się do akcji. Powstało już kilkadziesiąt wpisów zachęcających do tego, aby wybrać życie. 

Dobre słowo wystarczy?

Oczywiście taki gest nie rozwiąże od razu wszystkich problemów, ale dobre słowo w trudnej chwili można dać naprawdę pozytywne efekty. Trzy lata temu akcję społeczną przeciw samobójstwom przeprowadzono w Korei Południowej, gdzie wskaźnik określający liczbę samobójcow jest przerażająco wysoki. Każdego dnia życie odbiera sobie ponad 40 osób! Najczęściej robią to skacząc z mostu Mapo Bridge. Z tego względu, to właśnie ten most stał się miejscem, przypominającym o tym, że życie mimo wszystkich problemów jest piękne i warto je przeżyć.

Agencja Cheil Worldwide wraz z Samsung Life Insurance stworzyła Bridge of Life (Most życia). Na jego barierkach umieszczono listwy, które podświetlały się, gdy ktoś obok nich przechodził. Na listwach umieszczono hasła niosące pozytywny przekaz takie, jak „Najlepsze jeszcze przed Tobą”, „Pospacerujemy razem?” czy „Kocham Cię”. Wszystkie przekazy, anegdoty, fragmenty popularnych piosenek były konsultowane z psychologami tak, aby wspierały osoby w kryzysie i jak najlepiej przeciwdziałały samobójstwom. Efekt? O ponad 70 proc. zmniejszyła się liczba samobójstw w miejscu akcji, a kampania została przeniesiona także na inne mosty w Korei.

Między innymi sukces tej kampanii pokazuje, że tak naprawdę nikt nie chce umierać. Jednak nie każdy, w odpowiednim momencie, może liczyć na słowa otuchy, które mu to uzmysłowią. A pomóc w takiej sytuacji może każdy, nie tylko blogerzy. Warto skorzystać z tej możliwości.

::

Fot. Flickr/ The Pondering Moose/ CC BY 2.0.

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?