wp - grudzien 2016

Papier umiera? Nie w tym przypadku!

Papier umiera? Nie w tym przypadku!

Brief.pl / Inspiracje

Recepta na to jak odnieść sukces w biznesie nigdy nie była prosta. Jeszcze trudniej jest go odnieść, gdy produkuje się coś, co jak się wydaje, powoli przestaje być potrzebne.

-

Znanych jest wiele przykładów firm, które nie zrozumiały, że świat się zmienia i trzeba podążać z duchem czasu. Nie zauważając technologicznych przemian stawało przed nimi widmo bankructwa ale i dotykał ostateczny upadek. Kodak czy Atari, mimo że były technologicznymi gigantami, nie potrafiły dostrzec nowego wymiaru przemian technologicznych.

Z drugiej strony są firmy, które od technologii wydawałoby się są bardzo daleko. Sprzedają produkty, które w czasach cyfryzacji powinny zejść na margines i nie mieć racji bytu. A jednak dzięki temu, że znakomicie potrafią odpowiedzieć na potrzeby współczesnego konsumenta i tworzyć produkty na miarę XXI wieku, nadal utrzymują swoją wysoką pozycję na rynku.

Świat off-line

Przykładem takiej firmy jest Moleskine - producent papierowych notatników, szkicowników i kalendarzy. 17 mln sprzedanych egzemplarzy notesów, spod znaku Moleskine, może zrobić wrażenie. Podobnie jak podwojenie przez rok przychodów marki. Jak to możliwe, że w czasach w których głosi się upadek świata papieru, notesy zdobywają tak wielką popularność?

Przede wszystkim nie każdy z takiej formy papieru chce zrezygnować. Projektanci mody, malarze, pisarze, a także całe grono kreatywnych przedsiębiorców w swoich rękach na co dzień trzyma produkty tej firmy. Produkty charakterystyczne, wykonane z dobrej jakości papieru, w szytej oprawie, o rozpoznawalnym wzorze. Nie są tylko notatnikami, są pewnego rodzaju symbolem.

Działania on-line

Ale to nie wszystko. CEO Moleskine Arrigo Berni nie tylko dba o tych, którzy potrzebują namacalnych produktów, do zapisywania swoich pomysłów i tworzenia własnych kreacji. Pamięta także o tych, którzy należą już do cyfrowego świata.

Moleskine prowadzi sprzedaż internetową i jest obecny w mediach społecznościowych. Ponad 240 tys fanów na Facebooku i 35 tys fanów na Instagramie wyraźnie pokazuje siłę tej marki. Jednak oprócz takich typowych działań w Internecie, firma oferuje także swoim fanom liczne aplikacje.

Dzięki uruchomionej niedawno aplikacji Timepage, można w jednym interfejsie synchronizować wszystkie swoje kalendarze – Google, Apple i Microsoftu. Oprócz tego Moleskine pozwala m.in. na przeniesienie do cyfrowej obróbki, w programach graficznych, to co narysuje się ręcznie, czy też daje możliwość by tworzyć w specjalnej aplikacji na tablety notatki i rysunki.

Jednak wszystkie aplikacje i prężne działania firmy w świecie on-line są jedynie uzupełnieniem oferty papierowej. Bo ratunku, ze względu na zmiany technologiczne, marka na pewno nie potrzebuje. I mimo, że w swych komunikatach marketingowych podkreśla element tradycji marki, tworząc legendę, według której z notatników Moleskine korzystali tacy artyści jak Picasso czy Hemingway, pozwala także na to aby i we współczesnych czasach każdy mógł poczuć się wielkim artystą niezależnie od tego czy kocha papier czy elektroniczny ekran.

::

Fot. Wikimedia Commons/ FiftyThree, Inc. / CC-BY-3.0

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.