wp - grudzien 2016

Lojalność jako element budowania pozytywnego doświadczenia z marką

Lojalność jako element budowania pozytywnego doświadczenia z marką

Magazyn / Inspiracje

Od sześciu lat specjaliści zajmujący się marketingiem lojalnościowym spotykają się w Krakowie na Poland & CEE Customer Loyalty Summit, aby dyskutować o trendach, wzajemnie się inspirować i wymieniać wiedzą. W tym roku nie było inaczej. W podzielonym na trzy sesje równoległe wydarzeniu - Loyalty in Retail, Loyalty in Services oraz Lojalność resellera w handlu tradycyjnym - udział wzięło ponad 200 specjalistów reprezentujących największe programy lojalnościowe na rynku. Podczas Forum omawiane były najważniejsze wyzwania zarządzających relacjami z klientami B2C i B2B oraz zaprezentowano najlepsze praktyki w obszarze budowania lojalności klienta. O czym mieliśmy okazję posłuchać podczas Poland & CEE Customer Loyalty Summit 2015?

-
SPONSOROWANE

Coraz więcej polskich firm już wykorzystuje w swoich działaniach marketingowych programy lojalnościowe i motywacyjne, a kolejne zamierzają wykorzystać tego typu formy w swej działalności w najbliższym czasie. To bardzo ważny element strategii budowania więzi z klientem końcowym lub partnerem biznesowym.

Marketing lojalnościowy i motywacyjny niesie ze sobą szereg korzyści, z których mogą korzystać firmy ze wszystkich branż, niezależnie od specyfiki rynku, metod działania lub zasobów. Kluczem do skutecznego budowania relacji jest odpowiednia konstrukcja założeń programu oraz zaangażowanie wszystkich kanałów komunikacji i punktów styku z odbiorcą.

Branża marketingu lojalnościowego i motywacyjnego rozwija się w Polsce od lat. Dziś wyzwaniem jest zbudowanie odpowiedniego zaangażowania partnerów i klientów. Wiele polskich firm prowadzi programy motywacyjne B2B, a każda firma resellerska bierze udział w co najmniej jednym lub dwóch spośród nich – jak wynika z danych zaprezentowanych przez prelegentów konferencji Poland & CEE Customer Loyalty Summit.

Istotą budowania trwałych relacji z klientem czy partnerem biznesowym jest stawianie go w centrum prowadzonych działań i odpowiednia identyfikacja jego potrzeb. Aby tego dokonać, trzeba patrzeć na biznes oczami klienta. To oni wskazują firmom jak będzie wyglądała ich przyszłość. Patrząc na swój biznes z tej perspektywy, przedsiębiorcy ujrzą także, które marki są poważane przez ich klientów.

Potrzeby klientów należy stale monitorować, podkreślali eksperci. Firmy chcą dać z siebie wszystko w działaniach marketingu lojalnościowego, lecz trzeba uważać na to, aby nie doszło do zaburzenia wizerunku firmy. Źle dobrane założenia lub nagrody w tego typu kampaniach mogą negatywnie wpłynąć na realizację całej strategii budowania więzi.

Jednakże, zaczynając działania marketingu lojalnościowego trzeba postawić sobie ważne pytanie – czy chce się wyłącznie kierować już istniejącymi wzorcami, czy może dołączyć do innowatorów branży? Jak pokazała wspomniana konferencja, nowe formy komunikacji marketingowej pozwalają na zbudowanie właściwego zaangażowania w relacjach z klientem, co jest bezapelacyjnie kluczowe. Lojalność to więź między klientem a marką, a prawdziwą więź nie buduje się tylko poprzez cenę i rabat. Ważną kwestią jest nawiązanie relacji i jej stale budowanie. Jednym z omawianych trendów w trakcie wspomnianego wydarzenia była siła marek i przekazu partnerów, którzy uczestniczą w programie jako współorganizatorzy lub dostawcy.

Silny i znany partner to kapitał marketingu lojalnościowego i motywacyjnego. Pozwala budować większe zaangażowanie, ale sprawia też, że koszty budowania owego zaangażowania są niższe – już istniejąca i angażująca marka to zasób nie do przecenienia. Doświadczenia ekspertów obecnych na konferencji Poland & CEE Customer Loyalty Summit pokazują, że wyzwaniem dla organizatorów jest zaangażowanie klienta, który już uczestniczy w programach lojalnościowych. Konstrukcja programu powinna opierać się nie tylko na realizacji założeń własnych celów biznesowych, ale również potrzebach odbiorców, odpowiedniej komunikacji z nimi za pomocą różnych kanałów. Przy programach wykorzystujących nagrody rzeczowe, istotne jest identyfikowanie się z silnymi rozpoznawalnymi partnerami.

::

www.programylojalnosciowe.samsung.pl

m.zuska@samsung.com

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.