Lojalność jako element budowania pozytywnego doświadczenia z marką

Lojalność jako element budowania pozytywnego doświadczenia z marką

Magazyn / Inspiracje

Od sześciu lat specjaliści zajmujący się marketingiem lojalnościowym spotykają się w Krakowie na Poland & CEE Customer Loyalty Summit, aby dyskutować o trendach, wzajemnie się inspirować i wymieniać wiedzą. W tym roku nie było inaczej. W podzielonym na trzy sesje równoległe wydarzeniu - Loyalty in Retail, Loyalty in Services oraz Lojalność resellera w handlu tradycyjnym - udział wzięło ponad 200 specjalistów reprezentujących największe programy lojalnościowe na rynku. Podczas Forum omawiane były najważniejsze wyzwania zarządzających relacjami z klientami B2C i B2B oraz zaprezentowano najlepsze praktyki w obszarze budowania lojalności klienta. O czym mieliśmy okazję posłuchać podczas Poland & CEE Customer Loyalty Summit 2015?

-
SPONSOROWANE

Coraz więcej polskich firm już wykorzystuje w swoich działaniach marketingowych programy lojalnościowe i motywacyjne, a kolejne zamierzają wykorzystać tego typu formy w swej działalności w najbliższym czasie. To bardzo ważny element strategii budowania więzi z klientem końcowym lub partnerem biznesowym.

Marketing lojalnościowy i motywacyjny niesie ze sobą szereg korzyści, z których mogą korzystać firmy ze wszystkich branż, niezależnie od specyfiki rynku, metod działania lub zasobów. Kluczem do skutecznego budowania relacji jest odpowiednia konstrukcja założeń programu oraz zaangażowanie wszystkich kanałów komunikacji i punktów styku z odbiorcą.

Branża marketingu lojalnościowego i motywacyjnego rozwija się w Polsce od lat. Dziś wyzwaniem jest zbudowanie odpowiedniego zaangażowania partnerów i klientów. Wiele polskich firm prowadzi programy motywacyjne B2B, a każda firma resellerska bierze udział w co najmniej jednym lub dwóch spośród nich – jak wynika z danych zaprezentowanych przez prelegentów konferencji Poland & CEE Customer Loyalty Summit.

Istotą budowania trwałych relacji z klientem czy partnerem biznesowym jest stawianie go w centrum prowadzonych działań i odpowiednia identyfikacja jego potrzeb. Aby tego dokonać, trzeba patrzeć na biznes oczami klienta. To oni wskazują firmom jak będzie wyglądała ich przyszłość. Patrząc na swój biznes z tej perspektywy, przedsiębiorcy ujrzą także, które marki są poważane przez ich klientów.

Potrzeby klientów należy stale monitorować, podkreślali eksperci. Firmy chcą dać z siebie wszystko w działaniach marketingu lojalnościowego, lecz trzeba uważać na to, aby nie doszło do zaburzenia wizerunku firmy. Źle dobrane założenia lub nagrody w tego typu kampaniach mogą negatywnie wpłynąć na realizację całej strategii budowania więzi.

Jednakże, zaczynając działania marketingu lojalnościowego trzeba postawić sobie ważne pytanie – czy chce się wyłącznie kierować już istniejącymi wzorcami, czy może dołączyć do innowatorów branży? Jak pokazała wspomniana konferencja, nowe formy komunikacji marketingowej pozwalają na zbudowanie właściwego zaangażowania w relacjach z klientem, co jest bezapelacyjnie kluczowe. Lojalność to więź między klientem a marką, a prawdziwą więź nie buduje się tylko poprzez cenę i rabat. Ważną kwestią jest nawiązanie relacji i jej stale budowanie. Jednym z omawianych trendów w trakcie wspomnianego wydarzenia była siła marek i przekazu partnerów, którzy uczestniczą w programie jako współorganizatorzy lub dostawcy.

Silny i znany partner to kapitał marketingu lojalnościowego i motywacyjnego. Pozwala budować większe zaangażowanie, ale sprawia też, że koszty budowania owego zaangażowania są niższe – już istniejąca i angażująca marka to zasób nie do przecenienia. Doświadczenia ekspertów obecnych na konferencji Poland & CEE Customer Loyalty Summit pokazują, że wyzwaniem dla organizatorów jest zaangażowanie klienta, który już uczestniczy w programach lojalnościowych. Konstrukcja programu powinna opierać się nie tylko na realizacji założeń własnych celów biznesowych, ale również potrzebach odbiorców, odpowiedniej komunikacji z nimi za pomocą różnych kanałów. Przy programach wykorzystujących nagrody rzeczowe, istotne jest identyfikowanie się z silnymi rozpoznawalnymi partnerami.

::

www.programylojalnosciowe.samsung.pl

m.zuska@samsung.com

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.