Filmaster sprzedany! Borys Musielak zdradza szczegóły

Filmaster sprzedany! Borys Musielak zdradza szczegóły

Brief.pl / Aktualności

Amerykańska firma Samba TV przejęła 100 proc. udziałów Filmastera. Kwota transakcji nie została ujawniona. Techcrunch podaje, że mogło być to nawet milion euro.

-

Filmaster to platforma oferująca system rekomendacji dla serwisów VOD, sieci kin i telewizji, która dzięki specjalnym algorytmom pozwala  na przekazanie zewnętrznym klientom informacji o tym jakie treści najchętniej oglądają użytkownicy. W ten sposób można dopasować w pełni ofertę do oczekiwań widzów. Widzowie także poprzez specjalny serwis mogą oceniać i rekomendować filmy, czy też prowadzić filmowe blogi. Czy to się zmieni po sprzedaży startupu?

- Filmaster.pl, czyli konsumencki serwis o kinie nadal będzie rozwijał się pod swoją marką – uspokaja Borys Musielak, twórca Filmastera. – Jeśli chodzi o Fimaster.tv, który jest usługą dla sieci kin, telewizji i serwisów VOD zostaje włączona w pakiet produktów Samby. Tę samą technologię będziemy teraz integrować z pozostałymi produktami firmy, zarówno contentowymi jak i reklamowymi. Moje wyzwanie na najbliższy czas to stworzyć od zera Samba Europe i pomóc nowej firmie w dominacji na rynku - dodaje Musielak, który wraz z całym zespołem zostaje w Filmasterze i będzie pełnił funkcję Head of European Operations w Samba TV.

Historia sukcesu

Cała transakcja oprócz sukcesu samego Filmastera, ma także dla Polski drugie, szersze znaczenie. Jest to kolejny, spektakularny przypadek, gdy polski startup przyciągnął uwagę zagranicznego inwestora. Jak to się udało? - Jak tylko usłyszałem twórcę Samby, Ashwina Navina, kiedy prezentował na zeszłorocznej konferencji Bitspiration, poczułem że nadajemy na tych samych falach - mówi Musielak. - Po prezentacji podszedłem do niego i zaczęliśmy rozmawiać o naszych firmach i przyszłości telewizji. Im dłużej rozmawialiśmy, tym bardziej jasne było, że nasze biznesy są do siebie komplementarne i razem będziemy mieć znacznie większą szansę na sukces.

Ashwin spytał mnie wtedy czy nie rozważałem sprzedaży firmy. To mnie kompletnie zaskoczyło, bo akurat zdobyliśmy nowego klienta i ani myślałem o tym, żeby oddawać kontrolę. Spotkaliśmy się od tego czasu jeszcze trzy razy: w Amsterdamie, San Francisco i Warszawie. W końcu dałem za wygraną. Ashwin ma duży dar przekonywania, a Samba TV rośnie błyskawicznie. Razem z zespołem i inwestorami uznaliśmy, że połączenie sił będzie lepszym wyjściem niż dalsza walka w pojedynkę- opowiada.

Szansa dla innych startupów

Takie przykłady dają nadzieję, że startupy znad Wisły wkrótce mogą zyskać w oczach dużych, zagranicznych inwestorów. A wraz z funduszami, do których już teraz polskie startupy mają dostęp, zmienić się może znacząco krajobraz rodzimych biznesów. Okazja do tego nadarzy się już wkrótce - Paul Bragiel, który poznał mnie z CEO Samby, będzie w Polsce w przyszłym tygodniu i szuka startupów, w które mógłby zainwestować pieniądze - zdradza Musielak - Nie jest jedynym, bo np. na OpenReaktor, który odbywa się w niedzielę zawita do nas również rosyjski fundusz BuranVC czy akcelerator z Dubaju, Turn8. Przy okazji chciałbym zachęcić startupy do zgłoszenia się do konkursu Pitchy

Pamiętać też należy, że coraz więcej jest pieniędzy w kraju, nie tylko z funduszy unijnych, ale też od twórców startupów, którzy osiągnęli sukces, a teraz inwestują w swoich młodszych naśladowców. Przykładem może być Kuba Filipowski i Wiktor Schmidt z Netguru czy Ela Madej z BaseCRM. Obecnie jest najlepszy moment, żeby stworzyć od zera firmę. Wszystkich zachęcam do tego, żeby spróbować! - podkreśla.

::

Fot. Filmaster

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.