10 najważniejszych startupów pomocnych w nauce języka obcego

10 najważniejszych startupów pomocnych w nauce języka obcego

Brief.pl / Technologie

Zamierzasz nauczyć się nowego języka obcego? Dzięki tym startupom zaoszczędzisz czas i pieniądze. Ukraiński startup Preply.com, który w 2015 roku wszedł do Polski, stworzył listę najciekawszych obecnie platform zarabiających na nauce języka obcego.

-

Nauka języka obcego może być długim i nieprzyjemnym procesem. Ale wcale nie musi. Te startupy zadbały o to, żeby ich użytkownicy szybko rozwinęli swoje kompetencje językowe, a przy tym efektywnie i wcale nie tak wysokim kosztem. Poznaj 10 najważniejszych startupów pomocnych w nauce języka obcego:

Babbel 

Startup powstał w 2007 roku w Berlinie. Babbel jest prostym ale bardzo ciekawym systemem, który pomaga osobom nauczyć się jednego z 14 dostępnych języków. Poprzez stronę www jak i interaktywną aplikację oferuje mix nauki wymowy, gramatyki, słuchania, czytania.

Busuu

Startup powstał w 2008 roku w Londynie. Obecnie Busuu ma ponad 50 milionów użytkowników na całym świecie i jest jedną z największych platform do nauki języków. Dzięki niej można uczyć się 12 języków, zarówno przez stronę www jak i aplikację mobilną. Dostęp jest darmowy (koszty pokrywają reklamy), jak i płatny (opcja premium, bez reklam). W 2013 Busuu podpisało umowę z gigantem branży językowej – wydawnictwem Pearson.

Preply

Startup powstał w 2012 roku w Kijowie. Preply jest platformą ułatwiającą nawiązanie kontaktu pomiędzy nauczycielem a uczniem – przez Skype lub fizycznie w umówionym wspólnie miejscu. Portal pobiera prowizję od podpisanej umowy pomiędzy nauczycielem a uczniem. Im więcej godzin lekcyjnych zostanie zrealizowanych, tym prowizja proporcjonalnie maleje. Obecnie w Preply zarejestrowanych jest ponad 650 lektorów uczących angielskiego. Można uczyć się jednego z 12 dostępnych języków. W chwili obecnej Preply intensywnie rozwija się w Europie i USA. Największą zaletą serwisu jest możliwość filtrowania lektorów wg. kryteriów takich jak: cena, opinia, lokalizacja. Serwis Preply posiada ponad 5000 zarejestrowanych użytkowników.

Bab.la

Startup powstał w 2007 roku w Hamburgu. W 2015 Bab.la zostało przejęte przez giganta rynku edukacyjnego - Oxford University Press. Portal Bab.la jest interaktywnym portalem oferującym słowniki językowe działające offline i online, naukę słówek i interaktywne gry edukacyjne. Na chwilę obecną serwis działa w aż 27 językach. Zaletą portalu jest działanie na zasadzie tzw. wiki-style model co daje użytkownikom możliwość tworzenia własnych treści w portalu.

Vocabla

Ten Polski startup powstał w 2011 roku w Krakowie. Serwis pomaga w nauce języka angielskiego poprzez gry i zabawy ze znajomymi przez Facebooka. Obecnie serwis posiada 400 tys. użytkowników. Vocabla oferuje podstawowy darmowy dostęp jak i płatne konto premium. Twórcy platformy chwalą się, że „wystarczy 7 dni, by wytworzyć w sobie nawyk codziennej nauki angielskiego”. Serwis może być używany zarówno online jak i poprzez aplikację na systemy Android i iOS.

LinguaLeo

Startup powstał w 2009 roku w Moskwie. Obecnie z LinguaLeo korzysta około 11 mln osób z całego świata. Głównym celem serwisu jest nauka języka angielskiego następujących narodowości: Rosjan, Brazylijczyków, Portugalczyków i Turków. Interaktywną formą nauki są m.in: filmy, gry, zabawy, śpiewanie. Na LinguaLeo jest ponad 30 różnych kursów, z których korzystać można m.in. na platformach Android, iOS i Windows Phone.

Lingvist

Startup powstał w 2013 roku w Talinie. Lingvist to internetowe narzędzie do wsparcia nauki, aby była ona szybsza i bardziej efektywna. Dzięki analizowaniu ogromnej ilości informacji (z filmów, artykułów, książek) system zbiera informacje o najczęściej używanych zwrotach i te właśnie słowa, zdania proponuje kursantom. Dzięki zaawansowanemu algorytmowi Lingvist może śledzić postępy i popełniane błędy i dostosowywać poziom lekcji do indywidualnych potrzeb. Na chwilę obecną portal działa po angielsku i francusku, ale ekspansja na 6 kolejnych rynków ma nastąpić w najbliższym czasie.

Fluentify

Startup powstał w 2013 roku w Londynie. Fluentify jest platformą podobną do Preply, gdzie najważniejszą cechą jest możliwość połączenia lektorów szukających dodatkowego zarobku (za lekcje online) ze studentami z całego świata, którzy szukają korepetycji z języka obcego poprzez video konferencję przy użyciu komunikatora Skype. Na platformie można zaprojektować indywidualny tryb nauczania dzięki czemu efektywność powinna być szybko widoczna.

Tutor Tigers

Startup powstał w Helsinkach. Platforma jest spersonalizowanym portalem do nauki języka angielskiego. Po wypełnieniu testu poziomującego stopień zaawansowania użytkownik może uczestniczyć w grupowej konwersacji dzięki czemu opłata za 1 godz. zajęć wynosi tylko 5 dol.

Fleex 

Startup powstał w Paryżu. Platforma pomaga uczyć języka angielskiego poprzez oglądanie wybranych filmów wideo z odpowiednimi napisami. Za 4,90 euro miesięcznie można tak dostosować napisy, aby wyświetlały się one zarówno w naszym ojczystym języku jak i po angielsku. W dowolnym momencie można zapauzować i ze słownikiem w ręku przetłumaczyć dany wyraz.

::

fot. Bridget Coila/Flickr/CC BY 2.0

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

E-commerce i technologie mobilne – związek idealny?

Brief.pl / Aktualności

E-commerce i technologie mobilne – związek idealny?
E-commerce i technologie mobilne – związek idealny?

Idziemy w mobile. Mobile są reklamy, gry, interakcje, a współcześni nastolatkowie nie wyobrażają już sobie życia bez aplikacji. Oczywiście w pełni mobilnych. Informacja o tym, że po raz pierwszy ruch w internecie ze smartfonów przekroczył wielkość ruchu z desktopu oficjalnie rozpoczęła długo wyczekiwaną erę mobile. W tej nowej rzeczywistości e-commerce powinien pokochać technologie mobilne, bo mogą one wnieść wiele wartościowego do jego życia.