Innowacyjna współpraca między Polską a Szwajcarią

Innowacyjna współpraca między Polską a Szwajcarią

Brief.pl / Patronaty

9 czerwca w Warszawie, po raz pierwszy odbył się SWISS INNOVATION DAY. To unikalne spotkanie przedstawicieli szwajcarskiego i polskiego świata biznesu, na temat innowacji w wielowymiarowych aspektach. Szwajcaria już 4 rok z rzędu zajmuje pierwsze miejsce w rankingu Global Innovation Index, a Polska sukcesywnie buduje swój innowacyjny potencjał.

-

Celem konferencji było stworzenie platformy do szwajcarsko-polskiego dialogu na szczeblu rządowym, o współpracy i wymianie w zakresie nauki, transferu technologii i innowacji oraz jednocześnie zaprezentowanie i promocja innowacyjnych firm i rozwiązań szwajcarskich, obecnych na co dzień, na polskim rynku. Inspirujące debaty przedsiębiorców, którzy odnoszą sukcesy dzięki innowacjom stały się idealnym podsumowaniem konferencji i świetnym dopełnieniem wystawy najbardziej innowacyjnych, szwajcarskich produktów, oferowanych aktualnie na polskim rynku.

W konferencji udział wziął Mauro Dell`Ambrogio, Szwajcarski Sekretarz Stanu ds. Edukacji, Badań i Innowacji, któremu towarzyszyło grono szwajcarskich ekspertów z renomowanych placówek naukowych oraz wybitnych przedstawicieli firm szwajcarskich.

Wizyta Mauro Dell`Ambrogio stworzyła doskonałą okazję do rozmowy na temat szwajcarskich i polskich zobowiązań w ramach Europejskiego Obszaru Badań, omówienia wspierania innowacyjności w sektorze ochrony zdrowia, przyjrzenia się innowacjom w praktyce oraz dyskusji jak rozwijać kulturę innowacji w przedsiębiorstwie.


Konferencję otworzyła debata z udziałem prof. Marka Ratajczaka, Sekretarza Stanu w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Dr Mauro Dell’Ambrogio, Sekretarza Stanu w Szwajcarskim Sekretariacie Stanu ds. Edukacji, Badań i Innowacji, Grażyny Henclewskiej, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki, Marka Szymańskiego, Prezesa Zarządu Franke Polska i Prezesa Polsko-Szwajcarskiej Izby Gospodarczej, prof. Pawła Rowińskiego, Wiceprezesa Polskiej Akademii Nauk oraz prof. Marka Banaszkiewicza, Prezesa Polskiej Agencji Kosmicznej.

Debata objęła zagadnienia bilateralnej współpracy między Polską a Szwajcarią w zakresie innowacji. Dyskutowano m.in. o warunkach sprzyjających innowacjom, wzajemnej współpracy w zakresie Badań i Rozwoju, a także o tym, co kreuje sukces innowacyjnych, szwajcarskich przedsiębiorstw.

Wiceminister Nauki i Szkolnictwa Wyższego prof. Marek Ratajczak podkreślił, że warto uczyć się od Szwajcarii, bo jest ona w czołówce w rankingach innowacyjności, choć nie zawsze było to państwo bogate i innowacyjne.

Mauro Dell’Ambrogio, Szwajcarski Sekretarz Stanu ds. Edukacji, Badań Naukowych i Innowacji wyjaśnił, że termin "innowacja" jest dziś nadużywany, może więc znaczyć wszystko i nic. On sam za innowację uważa to, "kiedy coś nowego spotka potrzeby klientów i trafia na rynek".

Wiceminister Gospodarki, Grażyna Henclewska dodała, że Polska jest gotowa na tytaniczną pracę w zakresie rozwijania innowacyjnej gospodarki.

Po sesji plenarnej odbyły się debaty strategiczne i biznesowe. W panelu „Jak wspierać innowacyjność w sektorze ochrony zdrowia?” dyskutowali przedstawiciele Roche Polska, Novartis Poland, Technopark Łódź, Swissmed, Ministerstwa Zdrowia oraz Departamentu Innowacji i Przemysłu w Ministerstwie Gospodarki. Poruszono m.in. tematy dotyczące wyzwań jakie mamy przed sobą, strategii polityki zdrowotnej wobec osób starszych oraz zwiększenia inwestycji w sektorze ochrony zdrowia.

Bardzo dużym zainteresowaniem polskich i szwajcarskich przedsiębiorców cieszył się panel o kulturze innowacji w przedsiębiorstwie, w którym wzięli udział przedstawiciele firm Stämpfli, RBU, Grupy Franke, PwC, Wielton SA oraz Polpharma Biologics. Rozmawiano o wartościach i klimacie dla innowacji oraz jak zarządzać innowacjami w przedsiębiorstwie.

Swiss Innovation Day został zorganizowany przez Ambasadę Szwajcarii w Polsce, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwo Gospodarki oraz Polsko-Szwajcarską Izbę Gospodarczą.


Więcej informacji o działalności Izby można znaleźć na stronach: www.swisschamber.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.