Innowacyjna współpraca między Polską a Szwajcarią

Innowacyjna współpraca między Polską a Szwajcarią

Brief.pl / Patronaty

9 czerwca w Warszawie, po raz pierwszy odbył się SWISS INNOVATION DAY. To unikalne spotkanie przedstawicieli szwajcarskiego i polskiego świata biznesu, na temat innowacji w wielowymiarowych aspektach. Szwajcaria już 4 rok z rzędu zajmuje pierwsze miejsce w rankingu Global Innovation Index, a Polska sukcesywnie buduje swój innowacyjny potencjał.

-

Celem konferencji było stworzenie platformy do szwajcarsko-polskiego dialogu na szczeblu rządowym, o współpracy i wymianie w zakresie nauki, transferu technologii i innowacji oraz jednocześnie zaprezentowanie i promocja innowacyjnych firm i rozwiązań szwajcarskich, obecnych na co dzień, na polskim rynku. Inspirujące debaty przedsiębiorców, którzy odnoszą sukcesy dzięki innowacjom stały się idealnym podsumowaniem konferencji i świetnym dopełnieniem wystawy najbardziej innowacyjnych, szwajcarskich produktów, oferowanych aktualnie na polskim rynku.

W konferencji udział wziął Mauro Dell`Ambrogio, Szwajcarski Sekretarz Stanu ds. Edukacji, Badań i Innowacji, któremu towarzyszyło grono szwajcarskich ekspertów z renomowanych placówek naukowych oraz wybitnych przedstawicieli firm szwajcarskich.

Wizyta Mauro Dell`Ambrogio stworzyła doskonałą okazję do rozmowy na temat szwajcarskich i polskich zobowiązań w ramach Europejskiego Obszaru Badań, omówienia wspierania innowacyjności w sektorze ochrony zdrowia, przyjrzenia się innowacjom w praktyce oraz dyskusji jak rozwijać kulturę innowacji w przedsiębiorstwie.


Konferencję otworzyła debata z udziałem prof. Marka Ratajczaka, Sekretarza Stanu w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Dr Mauro Dell’Ambrogio, Sekretarza Stanu w Szwajcarskim Sekretariacie Stanu ds. Edukacji, Badań i Innowacji, Grażyny Henclewskiej, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki, Marka Szymańskiego, Prezesa Zarządu Franke Polska i Prezesa Polsko-Szwajcarskiej Izby Gospodarczej, prof. Pawła Rowińskiego, Wiceprezesa Polskiej Akademii Nauk oraz prof. Marka Banaszkiewicza, Prezesa Polskiej Agencji Kosmicznej.

Debata objęła zagadnienia bilateralnej współpracy między Polską a Szwajcarią w zakresie innowacji. Dyskutowano m.in. o warunkach sprzyjających innowacjom, wzajemnej współpracy w zakresie Badań i Rozwoju, a także o tym, co kreuje sukces innowacyjnych, szwajcarskich przedsiębiorstw.

Wiceminister Nauki i Szkolnictwa Wyższego prof. Marek Ratajczak podkreślił, że warto uczyć się od Szwajcarii, bo jest ona w czołówce w rankingach innowacyjności, choć nie zawsze było to państwo bogate i innowacyjne.

Mauro Dell’Ambrogio, Szwajcarski Sekretarz Stanu ds. Edukacji, Badań Naukowych i Innowacji wyjaśnił, że termin "innowacja" jest dziś nadużywany, może więc znaczyć wszystko i nic. On sam za innowację uważa to, "kiedy coś nowego spotka potrzeby klientów i trafia na rynek".

Wiceminister Gospodarki, Grażyna Henclewska dodała, że Polska jest gotowa na tytaniczną pracę w zakresie rozwijania innowacyjnej gospodarki.

Po sesji plenarnej odbyły się debaty strategiczne i biznesowe. W panelu „Jak wspierać innowacyjność w sektorze ochrony zdrowia?” dyskutowali przedstawiciele Roche Polska, Novartis Poland, Technopark Łódź, Swissmed, Ministerstwa Zdrowia oraz Departamentu Innowacji i Przemysłu w Ministerstwie Gospodarki. Poruszono m.in. tematy dotyczące wyzwań jakie mamy przed sobą, strategii polityki zdrowotnej wobec osób starszych oraz zwiększenia inwestycji w sektorze ochrony zdrowia.

Bardzo dużym zainteresowaniem polskich i szwajcarskich przedsiębiorców cieszył się panel o kulturze innowacji w przedsiębiorstwie, w którym wzięli udział przedstawiciele firm Stämpfli, RBU, Grupy Franke, PwC, Wielton SA oraz Polpharma Biologics. Rozmawiano o wartościach i klimacie dla innowacji oraz jak zarządzać innowacjami w przedsiębiorstwie.

Swiss Innovation Day został zorganizowany przez Ambasadę Szwajcarii w Polsce, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwo Gospodarki oraz Polsko-Szwajcarską Izbę Gospodarczą.


Więcej informacji o działalności Izby można znaleźć na stronach: www.swisschamber.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.