Innowacyjna współpraca między Polską a Szwajcarią

Innowacyjna współpraca między Polską a Szwajcarią

Brief.pl / Patronaty

9 czerwca w Warszawie, po raz pierwszy odbył się SWISS INNOVATION DAY. To unikalne spotkanie przedstawicieli szwajcarskiego i polskiego świata biznesu, na temat innowacji w wielowymiarowych aspektach. Szwajcaria już 4 rok z rzędu zajmuje pierwsze miejsce w rankingu Global Innovation Index, a Polska sukcesywnie buduje swój innowacyjny potencjał.

-

Celem konferencji było stworzenie platformy do szwajcarsko-polskiego dialogu na szczeblu rządowym, o współpracy i wymianie w zakresie nauki, transferu technologii i innowacji oraz jednocześnie zaprezentowanie i promocja innowacyjnych firm i rozwiązań szwajcarskich, obecnych na co dzień, na polskim rynku. Inspirujące debaty przedsiębiorców, którzy odnoszą sukcesy dzięki innowacjom stały się idealnym podsumowaniem konferencji i świetnym dopełnieniem wystawy najbardziej innowacyjnych, szwajcarskich produktów, oferowanych aktualnie na polskim rynku.

W konferencji udział wziął Mauro Dell`Ambrogio, Szwajcarski Sekretarz Stanu ds. Edukacji, Badań i Innowacji, któremu towarzyszyło grono szwajcarskich ekspertów z renomowanych placówek naukowych oraz wybitnych przedstawicieli firm szwajcarskich.

Wizyta Mauro Dell`Ambrogio stworzyła doskonałą okazję do rozmowy na temat szwajcarskich i polskich zobowiązań w ramach Europejskiego Obszaru Badań, omówienia wspierania innowacyjności w sektorze ochrony zdrowia, przyjrzenia się innowacjom w praktyce oraz dyskusji jak rozwijać kulturę innowacji w przedsiębiorstwie.


Konferencję otworzyła debata z udziałem prof. Marka Ratajczaka, Sekretarza Stanu w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Dr Mauro Dell’Ambrogio, Sekretarza Stanu w Szwajcarskim Sekretariacie Stanu ds. Edukacji, Badań i Innowacji, Grażyny Henclewskiej, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki, Marka Szymańskiego, Prezesa Zarządu Franke Polska i Prezesa Polsko-Szwajcarskiej Izby Gospodarczej, prof. Pawła Rowińskiego, Wiceprezesa Polskiej Akademii Nauk oraz prof. Marka Banaszkiewicza, Prezesa Polskiej Agencji Kosmicznej.

Debata objęła zagadnienia bilateralnej współpracy między Polską a Szwajcarią w zakresie innowacji. Dyskutowano m.in. o warunkach sprzyjających innowacjom, wzajemnej współpracy w zakresie Badań i Rozwoju, a także o tym, co kreuje sukces innowacyjnych, szwajcarskich przedsiębiorstw.

Wiceminister Nauki i Szkolnictwa Wyższego prof. Marek Ratajczak podkreślił, że warto uczyć się od Szwajcarii, bo jest ona w czołówce w rankingach innowacyjności, choć nie zawsze było to państwo bogate i innowacyjne.

Mauro Dell’Ambrogio, Szwajcarski Sekretarz Stanu ds. Edukacji, Badań Naukowych i Innowacji wyjaśnił, że termin "innowacja" jest dziś nadużywany, może więc znaczyć wszystko i nic. On sam za innowację uważa to, "kiedy coś nowego spotka potrzeby klientów i trafia na rynek".

Wiceminister Gospodarki, Grażyna Henclewska dodała, że Polska jest gotowa na tytaniczną pracę w zakresie rozwijania innowacyjnej gospodarki.

Po sesji plenarnej odbyły się debaty strategiczne i biznesowe. W panelu „Jak wspierać innowacyjność w sektorze ochrony zdrowia?” dyskutowali przedstawiciele Roche Polska, Novartis Poland, Technopark Łódź, Swissmed, Ministerstwa Zdrowia oraz Departamentu Innowacji i Przemysłu w Ministerstwie Gospodarki. Poruszono m.in. tematy dotyczące wyzwań jakie mamy przed sobą, strategii polityki zdrowotnej wobec osób starszych oraz zwiększenia inwestycji w sektorze ochrony zdrowia.

Bardzo dużym zainteresowaniem polskich i szwajcarskich przedsiębiorców cieszył się panel o kulturze innowacji w przedsiębiorstwie, w którym wzięli udział przedstawiciele firm Stämpfli, RBU, Grupy Franke, PwC, Wielton SA oraz Polpharma Biologics. Rozmawiano o wartościach i klimacie dla innowacji oraz jak zarządzać innowacjami w przedsiębiorstwie.

Swiss Innovation Day został zorganizowany przez Ambasadę Szwajcarii w Polsce, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwo Gospodarki oraz Polsko-Szwajcarską Izbę Gospodarczą.


Więcej informacji o działalności Izby można znaleźć na stronach: www.swisschamber.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?