wp - grudzien 2016

PRotony 2015 rozdane

PRotony 2015 rozdane

Brief.pl / Patronaty

Znamy nazwiska laureatów tegorocznej, IX edycji konkursu PRotony. 11 czerwca w Teatrze Syrena wręczyliśmy statuetki najlepszym PR-owcom. W tym roku o statuetki ubiegało się ponad 200 osób.

-

Zwycięzcami w kategorii „Osoba/zespół w firmie PR-owskej” zostali Rafał Sałak, Kamil Ściana i Krzysztof Rygiel, zespół z agencji Hill+Knowlton Strategies. Nagrodę wręczył laureat w tej kategorii w zeszłorocznej edycji konkursu, Ryszard Solski.

W kategorii „Osoba/zespół ds. komunikacji firmy lub korporacji” zwyciężył Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny magazynu Brief. Jak zauważył, Brief w ciągu 25 lat na rynku zdobył dopiero drugie wyróżnienie. - Będziemy musieli ostro teraz pracować”– dodał. Nagrodę w tej kategorii wręczyła Ewa Łabno-Falęcka z firmy Mercedes-Benz Polska., zeszłoroczna laureatka PRotona w tej kategorii.

PRotona 2015 w kategorii „Osoba/zespół ds. komunikacji w instytucji lub administracji” otrzymała Agnieszka Odorowicz z Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. - Odzyskaliśmy zaufanie polskich widzów, którzy dzisiaj wybierają w kinach głównie polskie filmy. Należymy do nielicznych krajów w Europie, gdzie prawie 30 proc. rynku to produkcje rodzime, które zdobywają serca i umysły widzów w kinach. I oby tak zostało – mówiła, odbierając PRotona. Nagrodę wręczył Marcin Kaszuba z Narodowego Banku Polskiego, reprezentant zespołu nagrodzonego rok temu w tej kategorii.

W kategorii „Osoba/zespół ds. komunikacji w organizacji pozarządowej/fundacji” zwyciężył zespół Stowarzyszenia WIOSNA (projekt Szlachetna Paczka) reprezentowany przez Agnieszkę Czaplę, Edytę Drozdowską i Ewę Pawełczyk. Nagrodę wręczyły Anna Orzech i Karolina Rojek z nagrodzonego w zeszłorocznej edycji zespołu WOŚP.

Laureatem PRotona w kategorii „Rzecznik prasowy” został ks. Józef Kloch, który przez 12 lat pełnił funkcję rzecznika Episkopatu Polski i, jak stwierdził, był ogniwem w moście, który łączy media i Kościół. Nagrodę odebrał z rąk zeszłorocznego zwycięzcy, Marcina Gruszki z Play. Ks. Józef Kloch Nagrodę zadedykował pamięci abp. Józefa Życińskiego który, jak zaznaczył laureat, uczył go otwartości na media.

W kategorii „Osoba zespół ds. kampanii w social mediach” zwyciężył Grzegorz Nawacki z Pulsu Biznesu. Jak podkreślił, szczególnie docenia tę nagrodę, bo zdaje sobie sprawę, że nie jest łatwo przyznać ją komuś spoza branży. - Nie chodzi o to, że pisali, że Nawacki wymyślił taką akcję, ale o to, że ważne było, o co Polakom chodzi – dodał, komentując akcję „Jedz jabłka”. Nagrodę wręczył Paweł Sanowski, prezes Instytutu Monitorowania Mediów.

Zwycięzcą w kategorii „Osoba/zespół zajmujący się edukacją w PR” została prof. Krystyna Wojcik ze Szkoły Głównej Handlowej. Nagrodę odebrała z rąk zeszłorocznej laureatki w tej kategorii, dr Ewy Hope z Politechniki Gdańskiej.

Najwięcej głosów w kategorii „Debiut w PR” zdobyła Anna Piwowarczyk ze Stowarzyszenia Wiosna. Jak zdradziła, w pracy kieruje się mottem: „Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm rodzi jakość, a jakość to jest luksus”. PRotona wręczył zwycięzca w tej kategorii w 2014 roku, Krystian Stopka ze Stowarzyszenia Wiosna, organizatora projektu Szlachetna Paczka.

„Nagroda publiczności” trafiła do dr Marii Buszman-Witańskiej. - Wszystkie pozytywne emocje i pasja do ludzi i do PR-u znalazły odzew w tej nagrodzie – powiedziała laureatka. Tradycyjnie nagrodę w tej kategorii wręczyła Kinga Kubiak, dyrektor wydawnicza PRoto.pl.

PRotonem TERAZ POLSKA nagrodzono Agnieszkę Gryzik i Tomasza Pietrasieńskiego z Ośrodka Przetwarzania Informacji. Wręczał go dyrektor Konkursu Teraz Polska, Michał Lipiński. - Promujemy osiągnięcia polskich naukowców, starając się mówić bardzo prosto o rzeczach bardzo skomplikowanych – podsumowała Agnieszka Gryzik, odbierając nagrodę.

Laureatów w poszczególnych kategoriach wskazało w głosowaniu 243 członków Akademii Ekspertów Public Relations. Wyniki głosowania AEPR dostarczyła Kancelaria Leśnodorski, Ślusarek i Wspólnicy, audytor konkursu. Wyjątek stanowiła Nagroda Publiczności, przyznana na podstawie głosowania czytelników PRoto.pl. Mogli oni wybierać spośród wszystkich osób zgłoszonych w poszczególnych kategoriach. Natomiast laureaci PRotona TERAZ POLSKA zostali wyłonieni na podstawie decyzji ekspertów Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.