Gospodarka morska musi być inteligentną specjalizacją Polski

Gospodarka morska musi być inteligentną specjalizacją Polski

Magazyn / Patronaty

W piątkowe popołudnie na statku “Dar Młodzieży” w Szczecinie odbyło się wstępne podsumowanie 3. Międzynarodowego Kongresu Morskiego. Obok organizatorów i współorganizatorów, wzięło w nim udział liczne grono uczestników Kongresu. Gościem specjalnym wydarzenia był Jerzy Buzek - były premier Polski.

-

Podsumowanie rozpoczął marszałek województwa zachodniopomorskiego - Olgierd Geblewicz. Przyznal on, że bardzo cieszy go fakt, że Kongres Morski, który odbywa się w Szczecinie, zbiera liczne grono pozytywnych opinii w branży; że jest traktowany jako wydarzenie o zasięgiu ogólnopolskim, a nie regionalnym. Wyraził również nadzieję, że wnioski z tegorocznej edycji przyniosą efety nie tylko na szczeblu ogólnopolskim, ale i unijnym.

Aspekt europejski znalazł się w dalszej częsci podsumowania Kongresu Morskiego. Ten temat rozwinął były premier Polski. Jerzy Buzek wspomniał, iż w 2012 roku w Limassol gospodarka morska została uznana za tę część unijnej ekonomii, która może być spoiwem Europy. W tym czasie określono jej najważniejsze filary rozwoju, do których zaliczają się m.in.: handel, turystyka, żywność, biotechnologia, zielona energia. Nawiązując do tego były premier Polski podkreślił, iż wszystkie te zagadnienia zostały ujęte w tegorocznym 3. Międzynarodowym Kongresie Morskim.

Jerzy Buzek zasygnalizował wstępne wnioski tegorocznego Kongresu Morskiego. Po pierwsze, “niebieska” gospodarka (potoczne określenie gospodarki morskiej), która w Unii Europejskiej generuje 5 mln miejsc pracy i jest warta 500 mld euro, powinna zostać inteligentną specjalizacją Polski. Po drugie, niezwykle ważne są inwestycje w infrastrukturę. Chodzi o wykorzystanie w pełni potencjału połączenia Świnoujścia z południem Europy, a także budowy drogi ekspresowej, która połączy Pomorze z Pomorzem Zachodnim. Po trzecie, kwestia eksploracji bogactw naturalnych, a dokładnie metali rzadkich, na Oceanie Spokojnym (do których Polska, w ramach międzynarodowych umów, ma pełne prawa).

W imieniu organizatorów głos zabrał Paweł Szynkaruk. Dyrektor naczelny Polskiej Żeglugi Morskiej przyznał, iż spotkania i debaty, dotyczące tegorocznego Kongresu, będą organizowane przez cały rok. Najbliższe będzie miało miejsce w Sejmie (21 lipca). Jesienią wnioski 3. Międzynarodowego Kongresu Morskiego będą jednym z tematów posiedzenia Komisji Infrastruktury. Ponadto dyrektor PŻM zdradził, iż w przyszłym roku odbędzie się kolejna edycja Kongresu - tym razem w dniach 8-10 czerwca 2016 roku. Wtedy to będzie można zweryfikować tegoroczne podsumowania i założenia.

Tagi:

Ludzie Biznes

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.