Gospodarka morska musi być inteligentną specjalizacją Polski

Gospodarka morska musi być inteligentną specjalizacją Polski

Magazyn / Patronaty

W piątkowe popołudnie na statku “Dar Młodzieży” w Szczecinie odbyło się wstępne podsumowanie 3. Międzynarodowego Kongresu Morskiego. Obok organizatorów i współorganizatorów, wzięło w nim udział liczne grono uczestników Kongresu. Gościem specjalnym wydarzenia był Jerzy Buzek - były premier Polski.

-

Podsumowanie rozpoczął marszałek województwa zachodniopomorskiego - Olgierd Geblewicz. Przyznal on, że bardzo cieszy go fakt, że Kongres Morski, który odbywa się w Szczecinie, zbiera liczne grono pozytywnych opinii w branży; że jest traktowany jako wydarzenie o zasięgiu ogólnopolskim, a nie regionalnym. Wyraził również nadzieję, że wnioski z tegorocznej edycji przyniosą efety nie tylko na szczeblu ogólnopolskim, ale i unijnym.

Aspekt europejski znalazł się w dalszej częsci podsumowania Kongresu Morskiego. Ten temat rozwinął były premier Polski. Jerzy Buzek wspomniał, iż w 2012 roku w Limassol gospodarka morska została uznana za tę część unijnej ekonomii, która może być spoiwem Europy. W tym czasie określono jej najważniejsze filary rozwoju, do których zaliczają się m.in.: handel, turystyka, żywność, biotechnologia, zielona energia. Nawiązując do tego były premier Polski podkreślił, iż wszystkie te zagadnienia zostały ujęte w tegorocznym 3. Międzynarodowym Kongresie Morskim.

Jerzy Buzek zasygnalizował wstępne wnioski tegorocznego Kongresu Morskiego. Po pierwsze, “niebieska” gospodarka (potoczne określenie gospodarki morskiej), która w Unii Europejskiej generuje 5 mln miejsc pracy i jest warta 500 mld euro, powinna zostać inteligentną specjalizacją Polski. Po drugie, niezwykle ważne są inwestycje w infrastrukturę. Chodzi o wykorzystanie w pełni potencjału połączenia Świnoujścia z południem Europy, a także budowy drogi ekspresowej, która połączy Pomorze z Pomorzem Zachodnim. Po trzecie, kwestia eksploracji bogactw naturalnych, a dokładnie metali rzadkich, na Oceanie Spokojnym (do których Polska, w ramach międzynarodowych umów, ma pełne prawa).

W imieniu organizatorów głos zabrał Paweł Szynkaruk. Dyrektor naczelny Polskiej Żeglugi Morskiej przyznał, iż spotkania i debaty, dotyczące tegorocznego Kongresu, będą organizowane przez cały rok. Najbliższe będzie miało miejsce w Sejmie (21 lipca). Jesienią wnioski 3. Międzynarodowego Kongresu Morskiego będą jednym z tematów posiedzenia Komisji Infrastruktury. Ponadto dyrektor PŻM zdradził, iż w przyszłym roku odbędzie się kolejna edycja Kongresu - tym razem w dniach 8-10 czerwca 2016 roku. Wtedy to będzie można zweryfikować tegoroczne podsumowania i założenia.

Tagi:

Ludzie Biznes

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?