Apple News - kolejny projekt wydawniczy na rynku

Apple News - kolejny projekt wydawniczy na rynku

Brief.pl / Wiedza

Miesiąc temu na łamach Brief.pl, w związku z uruchomieniem nowej funkcji Facebooka o nazwie Instant Articles, zastanawialiśmy się czy tego rodzaju narzędzia będą przyszłością mediów społecznościowych i innych podmiotów internetowo – technologicznych. Kolejną odpowiedź na to pytanie przynosi Apple i jego aplikacja News.

-

Podczas WWDC 2015, wśród wielu zmian i ulepszeń, które zapowiedział Apple, znalazł się także newsowy produkt. Dzięki niemu będzie można, już na jesieni, mobilnie czytać wiadomości i aktualności tworzone przez kilkudziesięciu medialnych partnerów, którzy weszli we współpracę z Apple. Wśród nich są tacy giganci jak The New York Times czy ESPN. Brzmi znajomo, prawda? Bo i różnic w produktach Facebooka i Apple jest niewiele. Przyjrzyjmy się im z bliska.

Ilość  i atrakcyjność treści

Pierwsza, która najbardziej rzuca się w oczy to ilość podmiotów zarówno w jednym jak i drugim narzędziu. Facebook zaczął od współpracy z dziewięcioma wydawcami, lecz z czasem liczba ta ma się powiększać. Z kolei Apple od początku wszedł we współpracę i udostępnił treści bardzo wielu partnerów medialnych. Z jednej strony to plus ale i problem, dla klientów sprzętów z symbolem nadgryzionego jabłuszka. Apple wciąż pracuje bowiem nad ulepszeniem metody wyszukiwania interesujących czytelników treści, które ciężko odnaleźć w natłoku informacji. Rozwiązaniem tego problemu ma być automatyczna personalizacja treści, która będzie tym lepsza im częściej będzie się korzystać z apki.

Atrakcyjność materiałów w obu kanałach będzie podobna, bo do użytkowników obu aplikacji trafiać będą artykuły multimedialne, z możliwością publikowania filmów, galerii zdjęć czy interaktywnych wykresów. Przedstawiciel Apple podczas prezentacji produktu zapowiedział, że aplikacja ma służyć przede wszystkim czytelnikowi, być dla niego atrakcyjna i wygodna w użytkowaniu.

Co z tego będą mieli wydawcy?

Nie oznacza to oczywiście, że korzyści nie odniosą także partnerzy medialni przedsięwzięcia. We współpracy z Facebookiem mogą oni chociażby śledzić ruch na stronie i gromadzić dane o czytelnikach. Jednak Apple, zgodnie z nową polityką prywatności zapowiedział, że żadne dane na temat użytkowników aplikacji nie zostaną udostępnione osobom trzecim. Czym więc chce przekonać swoich partnerów? Tym czego nie oferuje Facebook, a więc możliwością promowania w aplikacji subskrypcji magazynów czy innych biuletynów reklamowych.

W obu przypadkachwydawcy będą mogli też zarobić na reklamach. Zarówno w ramach Instant Articles jak i Apple News partnerzy zachowają 100 proc. przychodów z reklam, które sami sprzedają. W przypadku sprzedaży reklam przez platformy oferowane przez Facebooka i Appla, do kieszeni wydawców trafi 70 proc. zysków.

Podobieńśtwem projektów jest także to, że zarówno Facebook, jak i Apple już wcześniej nawiązywali współpracę z wydawcami. Jednak zarówno Kiosk jak i Paper, nie spełniły nadziei, jakich we współpracy z takimi gigantami pokładali medialni partnerzy. Czy nowe podejście okaże się sukcesem, i to dla wszystkich stron projektu? Przekonamy się wkrótce.

Przeczytaj więcej o Instant Articles

::

Fot. Fotolia/ Adam Radosavljevic

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.