Apple News - kolejny projekt wydawniczy na rynku

Apple News - kolejny projekt wydawniczy na rynku

Brief.pl / Wiedza

Miesiąc temu na łamach Brief.pl, w związku z uruchomieniem nowej funkcji Facebooka o nazwie Instant Articles, zastanawialiśmy się czy tego rodzaju narzędzia będą przyszłością mediów społecznościowych i innych podmiotów internetowo – technologicznych. Kolejną odpowiedź na to pytanie przynosi Apple i jego aplikacja News.

-

Podczas WWDC 2015, wśród wielu zmian i ulepszeń, które zapowiedział Apple, znalazł się także newsowy produkt. Dzięki niemu będzie można, już na jesieni, mobilnie czytać wiadomości i aktualności tworzone przez kilkudziesięciu medialnych partnerów, którzy weszli we współpracę z Apple. Wśród nich są tacy giganci jak The New York Times czy ESPN. Brzmi znajomo, prawda? Bo i różnic w produktach Facebooka i Apple jest niewiele. Przyjrzyjmy się im z bliska.

Ilość  i atrakcyjność treści

Pierwsza, która najbardziej rzuca się w oczy to ilość podmiotów zarówno w jednym jak i drugim narzędziu. Facebook zaczął od współpracy z dziewięcioma wydawcami, lecz z czasem liczba ta ma się powiększać. Z kolei Apple od początku wszedł we współpracę i udostępnił treści bardzo wielu partnerów medialnych. Z jednej strony to plus ale i problem, dla klientów sprzętów z symbolem nadgryzionego jabłuszka. Apple wciąż pracuje bowiem nad ulepszeniem metody wyszukiwania interesujących czytelników treści, które ciężko odnaleźć w natłoku informacji. Rozwiązaniem tego problemu ma być automatyczna personalizacja treści, która będzie tym lepsza im częściej będzie się korzystać z apki.

Atrakcyjność materiałów w obu kanałach będzie podobna, bo do użytkowników obu aplikacji trafiać będą artykuły multimedialne, z możliwością publikowania filmów, galerii zdjęć czy interaktywnych wykresów. Przedstawiciel Apple podczas prezentacji produktu zapowiedział, że aplikacja ma służyć przede wszystkim czytelnikowi, być dla niego atrakcyjna i wygodna w użytkowaniu.

Co z tego będą mieli wydawcy?

Nie oznacza to oczywiście, że korzyści nie odniosą także partnerzy medialni przedsięwzięcia. We współpracy z Facebookiem mogą oni chociażby śledzić ruch na stronie i gromadzić dane o czytelnikach. Jednak Apple, zgodnie z nową polityką prywatności zapowiedział, że żadne dane na temat użytkowników aplikacji nie zostaną udostępnione osobom trzecim. Czym więc chce przekonać swoich partnerów? Tym czego nie oferuje Facebook, a więc możliwością promowania w aplikacji subskrypcji magazynów czy innych biuletynów reklamowych.

W obu przypadkachwydawcy będą mogli też zarobić na reklamach. Zarówno w ramach Instant Articles jak i Apple News partnerzy zachowają 100 proc. przychodów z reklam, które sami sprzedają. W przypadku sprzedaży reklam przez platformy oferowane przez Facebooka i Appla, do kieszeni wydawców trafi 70 proc. zysków.

Podobieńśtwem projektów jest także to, że zarówno Facebook, jak i Apple już wcześniej nawiązywali współpracę z wydawcami. Jednak zarówno Kiosk jak i Paper, nie spełniły nadziei, jakich we współpracy z takimi gigantami pokładali medialni partnerzy. Czy nowe podejście okaże się sukcesem, i to dla wszystkich stron projektu? Przekonamy się wkrótce.

Przeczytaj więcej o Instant Articles

::

Fot. Fotolia/ Adam Radosavljevic

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.